Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen: Skönt att du har positiva inslag också! Jo vi får miraklet om 9 veckor (66 dagar).

kasa: Håller tummarna att han vill besöka någon kompis en stund på fredag

• Kelsson1

kasa: Jag blev arg på maken som hade flyttat mitt dricksglas så jag inte längre visste vilket det var!

• Kelsson1

Eileen: Vi har det inte lätt

Kasa: Jo gravidhormoner är inte att leka med . Tror vi sa 16.30.

Speck: Är inte alldeles vaken idag Har sovit extremt dåligt, vill bara hem o sooooovaaaa!

• Kelsson1

Lindis: Hoppas av hela mitt hjärta att det visar sig vara något ofarligt! STOR STOR KRAM!

• Kelsson1

Viksan: Jag är öppen för förslag, men föreslår att vi ändå träffas där utanför Kulturhuset för att dra vidare sedan, är fortfarande inte så bra på att hitta överallt .
    Är inte helt säker på vilka det nu slutligen verkar bli...
    Så ni som tänkt komma på fredag, kan ni inboxa mig så har jag lite koll?

• Kelsson1

Lindis: Vilken oerhörd lättnad! Såååå glad över att allt är bra med bebis. Skit att man ska behöva bli så där rädd men om det är det som krävs för en fin frisk bebis så får du stå ut med det! STOR KRAM!!!

Strössel: Tror att det är obligatoriskt för mammorna att gå en på nerverna , har nog inte hört talas om någon mamma som inte gör det
    Hoppas du orkar rasta alla vovvar, KRAM!

Speck: Är ändå hellre vaken med en söt bebis än utan orsak, eller orsak som jag åtminstone inte förstår mig på ...

• Kelsson1

Enya: Jag valde att göra KUB mest för att se att bebis levde fortfarande (var super nojjig trots daglig illamående). För oss var det inga missvisande resultat på blodproven men har också hört från folk att det KAN bli missvisande resultat på blodprovet. Det betyder att man får sämre siffror och kanske gör fostervattensprov eller moderkaksprov i "onödan". Visserligen är fostervattensprov relativt enkelt att göra men en liten liten MF risk finns ju och har man gjort provet får man definitivt besked hur det ligger till och kan då slappna av. Så det är en del saker att fundera över.
    Min BM sa så här, om man inte är redo att gå vidare med fostervattensprov eller moderkaksprov så ska man inte göra KUB för tydligen ger KUB bara en fingervisning, för definitiva reslutat krävs mer provtagning...

• Kelsson1

Najje: Förstår dig fullständigt. Jag nojjade ju i början både av att jag hade ont i magen (växtvärk) och de dagar jag inte hade det nojjade jag över det istället . Du ska se att allt går bra nu men du ska bara veta att det är normalt att vara orolig

• Kelsson1

Ego: Får jag beklaga mig?
    Tycker så fruktansvärt synd om mig själv just nu. Vi har tvättstuga, jag är hungrig och mår illa, är trött o så är maken kvar på jobbet. Jag vet att han har gjort ALLT här hemma i flera månader. Varför blir jag då upprörd över att han stannar kvar på jobbet en enda gång o  jag får gå till tvättstugan? Är det för att han (igen) låter bli att meddela, väntar på att jag ska ringa o höra vart f-n han tagit vägen? Eller för att jag är överjävligt trött o hungrig eller bara vanliga gravidhormoner? Känner mig sååå elak men just idag hade jag inte orkat, sitter o gråter. Är jag världens sämsta människa???

• Kelsson1

anderska: Kul att höra från dig. Håller tummarna att körningen går bra!

tredjemaj: Vi pratade om det när han kom hem, jag hade hunnit fundera ett tag också o kommit fram till att det är för att han aldrig kan meddela i förväg. Blir så ledsen när han inte kan göra det, känner det som att han skiter i hur det känns för mig när jag sitter o väntar på honom. Men nu har vi som sagt pratat ut om det så det är ok, var bara helt fel dag också när jag är så trött redan innan.
    Tack för att du påminde mig om barn till varje pris, hade helt glömt bort det.

Dealiy: Har sagt det tidigare, mycket flytningar är helt normalt. Jo det blir gulaktigt i trosskyddet/trosan...

Speck: Maken har nu lovat att försöka förbättra sig, vi får väl se. Älskar honom o vill inte bråka på honom om han blir sen en dag men det är gamla känslor (från gånger tidigare när han gjort likadant) som gör sig påminda och gör att det blir så mycket starkare. Tack för att du bryr dig, kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011