Strössel: Kan det inte vara växtvärk? Både livmodern och ligamenten kan ju göra ont när den växer... Men bra att utesluta uvi - hade det i v 7, då ilade det upp i urinröret och det kunde göra ont i livmodern när jag kissade.
Speck: Skönt att du har fått det bra förklarat från läk, hoppas att du slipper oroa dig för dina sd. Det är ju lite obehagligt det där med sd.
Aha, då går jag på att det är ligamenten som spökar, de brukar ju krångla en del. Hur är det med din foglossning nu?
Carlan: Vad jobbigt för dig att känna dig nere. Tror dock inte att det är ovanligt - det är så mycket som händer i kroppen. Och det krävs ju så himla mkt mer ansträngning för minsta grej för oss gravida. Jag blev själv utbränd för några år sedan. Blir därför orolig emellanåt för att anstränga mig för mkt under graviditeten och må dåligt av stressen. Men tar man hand om sig och verkligen prioriterar sin egen hälsa, vilar när det behövs, så tror jag att det går fint Hoppas att du mår bättre snart.
Vickan: Känner precis som du: 4-åringen och jobbet är allt man klarar av. NOLL energi efter det.
Vilka problem har du med underlivet, som knipövningarna är till för - hålla tätt? Jag har lite svårt för det om jag tex hostar och går samtidigt, jippi! Fast bara nu när jag är gravid, inte innan.
Det kommer att gå jättebra på screeningen!
EGO: Är hemma nu i två dagar eftersom vi har planeringsdagar som skulle innebärar 2 h resa för mig. Inte en bra kombination med yrsel och svimningskänslor... Men mår faktiskt mycket bättre nu när jag får vila - så jag tror att det har lite med överansträngning att göra. Våra kroppar signalerar ju ganska tydligt när det snurrar lite för fort runt oss
Ska träffa mvc-läkare nästa vecka och se vad hon säger. Vill inte sjukskriva mig, men hellre det än ständigt trötthet och yrsel...
Helt utan illamående idag - vilken frihet!!
Heja heja, alla bebismagar!