• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • carlan

kasa: vet inte vad jag ska skriva. Jag tycker så synd om dig men hoppas verkligen bara att bebis spelar dig ett spratt. Många styrkekramar till dig.

• strössel

Jis: Vad kul med en magbild till Skrattande jättefin.

Kelsson: Klart du vågar lägga upp en magbild Flört

Kasa01: Vad jobbigt för dig , finns nog inget svar varför det håller på att jävlas för dig men jag tror inte det kommer gå åt skogen tror du har en kämpe där inne Stor kram till dig !

• Jis

Kasa jag vet allrt för väl hur det är. Håll ut, det kan blöda. jag blödde i 3 dagar sen uppehåll och sedan 7 dagar igen. Det var blandat nytt blod med gammalt. Dom på gynakuten sa att det verkade komma från livmodertappen. Den är tydligen väldigt känslig när man är ny-gravid.

Det kommer gå bra, jag är själ inne i vecka 11 nu och har inte blött sedan vecka 9+4.

vilken vecka är du i?
    Stor kram!

• kasa01

Carlan, strössel o Jis, tack söta ni för alla kramar.
    Är i v 10, 9+4. Har blött i stor sett varje dag sen dagarna efter TD, ca 5 veckor. Det har varit mer eller mindre, rött, rosa eller brunt... Mest på pappret, ibland en "sträng" eller lite klump i toan eller trosskyddet. Sen kom störtfloden förra tisdagen, och nu i natt var det också ganska mycket... inte som i tisdags, men så att det färgade toa vattnet så man inte ser botten, och flera papper för att torka tort... ursäkta detaljerna... detta tillsammans m menskramper var såklart inte välkommet. slutade m progestronet o progynonet i måndags, trodde det skulle sluta blöda i o med det. Men icke alltså. Blä....

• strössel
    Viksan07 skrev 2011-05-18 12:18:58 följande:
    Magge v. 13
    Jättfin mage Flört

Önskar alla en trevlig eftermiddag/kväll ska bege mig till Göteborg för att hämta min systers vovve som är inlagd på ett djursjukhus !
  • Viksan07

Har haft sådana kramper i magen de senaste dagarna. igår fick jag ligga mot en stol med magen neråt, för att det skulle släppa. Som tur är har jag förstått att det kommer från tarmarna, det brukar släppa efter att jag har ätit. Men jäkligt jobbigt. Ska pröva katrinplommon - tack för tipset! 

Kelsson: Vad trevligt att lite laktosintolerans kan komma väl tillhanda nu då, att det får igång maggen   

Kasa: Verkligen jättehemskt för dig. När ska du få slappna av?? Ska du åka in och kolla igen? Vad har läk sagt tidigare - att du inte behöver oroa dig för blödandet? Det verkar ju som att blödningarna hittills inte har haft med fostret att göra, hoppas att det är så nu också. Stor kram

Vickan: Ah, jobbigt med ett underliv som vänder ut och in på sig själv Gör ont antar jag?? HAha, ja vi får verkligen anstränga oss för att knipa vid rätt tillfällen! Blev lite förvånad när de besvären kom tillbaka, hade problemen precis efter förlossningen, men nu är de tillbaka igen.

• Kelsson1

Speck: Klarar ju inte av ens tanken på katrinplommon utan att det vänder sig i magen på mig. Så sista utvägen är mjölkprodukter. Men som med Kasa så får jag inte ont utan blir bubblig o får fart på magen...

Jis: Kommer inget här heller men har också samma känsla att det står upp i halsen även på mig hela tiden. Imorse var det jobbigt att borsta tänderna igen, hulkade mig flera gånger men kom som tur var inget...

kasa: Om inte annat så för att lugna ner oss här så åk in! Att det ska jävlas så för dig! Önskar att det lägger sig o att du får njuta av grav ifred!!! STOR KRAM!

Viksan: FIIIIN mage! Hoppas att katrinplommon hjälper för dig!

• Jis

Viksan, fiiin mage!!!

Nu händer det saker, diabetesläkaren från SÖS ringde, fick tid imorgon 14.30. han verkade sten-cool. Å han var noga med att säga att det inte var någon fara att äta de tabletterna jag ätit för min diabetes. *pjueh*

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011