Strössel: Joda jag kan nog lägga in en bild när dte är färdigt (om de nånsin blir de).
Haha, ja att ni får sand i håret det är ju bara o ta ett bad så brukar man få ur den mesta sanden
Mycket möjligt att de där små bubblorna är bebisen! Jag upplevde sparkarna som nervryckningar (såna man kan få i ögonlocket el dyl) i början. Väldigt häftigt. Om du tror att det är bebisen du kände är sannorlikheten stor att det kan ha varit det för iaf för mig så kände jag intiutivt att "det där var inte nåt jag gjorde, det där var bebisen" första gången jag kände.
Vickan I: Jepp, vi får inte göra nåt på arbetstid. Det enda som är är att vi har rätt att gå på arbetstid, men sen måste vi ändå kompa ut eller ta semesterdag för frånvaron. Det suger kan jag lova, så i dec när jag insåg att jag var gravid lyckades jag jobba ihop c:a 12 komp timmar, och så hade jag en del sen tidigare, och det har räckt till mycket nu under våren.. KUBtest, RUL, MVC bm/dr besök (vilket det blivit många av för mig då jag mått som jag mått) samt besök till sjukgymnast.. Men nu börjar det tryta. Just för att jag tar ut alla mina 25 sem dgr i sommar då jag tror jag kan behöva en lång ledighet innan bebis kommer, så har jag planerat in 5 veckors sem och 2 v föräldraledigt innan BF... Men vem vill egentligen jobba i juli? Som höggravid dessutom.
Kelsson: Du är fortf i 1a trimestern.. vänta tills du kommer in i 2a. Det BLIR bättre. Tröttheten som känns oöverkomlig blir överkomlig (den försvinner inte, men känns inte som att du ska somna när du sitter på jobbet) och du kan tom få energi nog för lite promenader!
Fast sen kommer ju oftast foglossningen hahaha.. Nää jag ska inte sätta griller i huvet på dig. En kvinna som sitter brevid mig på jobbet är gravid o har BF dagen före mig, hon har INGA foglossningsbesvär o springer runt i klackskor och SNABBT går hon också. Jag behöver 5 min för att komma igenom en korridor som en vanlig männska går igenom på 1.