• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-05-13 22:36:46 följande:
    Speck: Häääärligt! V27 redan! Tiden bara rinner iväg för dig nu...
    Jaa den gör ju det Skrattande Jag ska försöka se till att maken och jag hjälps åt att måla väggarna i barnrummet imorrn så det blir gjort, jag tänker inte på annat än att jag vill bli klar där inne nu så jag får åka till IKEA och inreda rummet!! Om vi målar imorrn kan maken säkert lägga golvet på söndag och då är det liksom bara lister kvar o sen kan vi inreda! Och lister har vi sett att de har på byggmax i närheten så nu jävlar vill jag få de klart!
    Just för att tiden bara rinner iväg nu...
    Måste måla om en garderob också inne i barnrummet.. den är knallturkos nu.. känns inte som att det passar. Antingen målar jag den med väggfärgen eller om jag tar vit takfärg haha!
  • Kelsson1

Speck: Då är ju rummet snart klart, vad duktiga ni är som orkar! Vi har stambyte här nu så lägenheten är i KAOS orkar inte ens ta o städa, känns bortkastat...

• Speck

Kelsson: Asså snart klart.. det enda vi gjort hittills är att måla taket och dörr/fönsterkarmar.. Så det är inte så mkt som blivit gjort. Sen vi köpte hem väggfärg och golv så har dte inte hänt NÅT på över en månad... Det är som att luften gick ur oss båda.

• strössel

Speck: Ska bli jättekul att kika på bebisen rum sen när det är färdigt om du kommer visa det Skrattande

Kelsson: Ska oxå sticka huvudet i sanden tills RUL har varit Flört låter helt perfekt.

Har kännt nåt i magen i kväll som små bubblor vet inte hur jag ska förklara det, vet inte om det är bebis eller nåt annat, men det är lite spännade iallafall om det nu skulle vara bebisen. Får se om jag känner samma sak igen då är det nog bebisen annars var det nåt annat.

• Vickan I

Speck - måste ni ta sem/komp för frånvaro gällande allt med mödravård? Vi får gå på betald arbetstid.

• Kelsson1

Speck: Att du orkar göra något överhuvudtaget imponerar mig. Jag orkar jobba that´s it!

strössel: Visst är det bra ide, huvudet i sanden har funkat hittils i grav med blödning o allt Skrattande. OOO håller tummarna att det var bebis du kände o får känna idag igen!

• Speck

Strössel: Joda jag kan nog lägga in en bild när dte är färdigt (om de nånsin blir de).
    Haha, ja att ni får sand i håret det är ju bara o ta ett bad så brukar man få ur den mesta sanden Flört
    Mycket möjligt att de där små bubblorna är bebisen! Jag upplevde sparkarna som nervryckningar (såna man kan få i ögonlocket el dyl) i början. Väldigt häftigt. Om du tror att det är bebisen du kände är sannorlikheten stor att det kan ha varit det för iaf för mig så kände jag intiutivt att "det där var inte nåt jag gjorde, det där var bebisen" första gången jag kände. 

Vickan I: Jepp, vi får inte göra nåt på arbetstid. Det enda som är är att vi har rätt att gå på arbetstid, men sen måste vi ändå kompa ut eller ta semesterdag för frånvaron. Det suger kan jag lova, så i dec när jag insåg att jag var gravid lyckades jag jobba ihop c:a 12 komp timmar, och så hade jag en del sen tidigare, och det har räckt till mycket nu under våren.. KUBtest, RUL, MVC bm/dr besök (vilket det blivit många av för mig då jag mått som jag mått) samt besök till sjukgymnast.. Men nu börjar det tryta. Just för att jag tar ut alla mina 25 sem dgr i sommar då jag tror jag kan behöva en lång ledighet innan bebis kommer, så har jag planerat in 5 veckors sem och 2 v föräldraledigt innan BF... Men vem vill egentligen jobba i juli? Som höggravid dessutom.

Kelsson: Du är fortf i 1a trimestern.. vänta tills du kommer in i 2a. Det BLIR bättre. Tröttheten som känns oöverkomlig blir överkomlig (den försvinner inte, men känns inte som att du ska somna när du sitter på jobbet) och du kan tom få energi nog för lite promenader!
    Fast sen kommer ju oftast foglossningen hahaha.. Nää jag ska inte sätta griller i huvet på dig. En kvinna som sitter brevid mig på jobbet är gravid o har BF dagen före mig, hon har INGA foglossningsbesvär o springer runt i klackskor och SNABBT går hon också. Jag behöver 5 min för att komma igenom en korridor som en vanlig männska går igenom på 1. Tungan ute

• strössel

Speck: Jag vet inte om det var bebisen ska se om jag känner lika dant i helgen, svårt när man inte vet hur det ska kännas Flört

Hur mår ni idag tjejer ?

Jag mår bättre än igår  så jag ska passa på att sy upp gardiner medans jag mår så här bra Skrattande

• Viksan07

Strössel: Åh stackars dig som fortsätter att kräkas! Vad kroppen jävlas med en ibland Jag går in i v 13 på tisd, men kräks också emellanåt. Förra graviditeten så gick illamåendet över runt v 14, så jag vet inte hur länge det håller i sig nu.
    Det kan mycket väl vara bebisen som du har känt! Jag kände i v 18 något slags sprattel, som en liten fisk ungefär, när jag låg i badkaret. Visste inte då om det var bebisen, men sen förstod jag att det var det Jättehärligt!

Speck: härligt att fixa bebisrum! Det blir säkert jättefint :) Mina småttisar ska få dela rum. Och till att bebben är tillräckligt stor för att sova i storebrors rum så får den sova i vår klädkammare, den lilla stackarn Det är den enda lösningen för att den inte ska väcka storebror.
    Appropå fogarna så börjar jag känna ganska rejält när jag går i trappor och i uppförsbackar redan nu. Det suger att det ska komma så tidigt, men det var väntat. Har du prövat bälten eller några bra behandlingar? Hörde att akupunktur ska vara bra. Stackars oss, som får lunka långsamt! Min kompis cyklade i 8e månaden - jag kunde gå typ tio meter då, utan att ligga som ett kolli dagen efter. Såå orättvist!

Carlan: Vad jobbigt att folk inte vågar hoppas för er skull. Är det någon gång som man behöver peppning, så är det ju nu.. Känner verkligen igen det, trots att vi inte har fått missfall tidigare - utan en massa av närmaste släkten har inte vågat hoppas bara för att vi har försökt så länge. Så irriterande... 

EGO: Idag försökte jag att gå en promenad med maken. Blodtrycket rasade som bara den, och jag vinglade nästan ut i gatan mot en bil som kom. Maken fångade mig som tur var i god tid. Bilföraren måste ha trott att jag hade tagit några järn lite väl tidigt på dagen  

• strössel

Viksan07: Du får ta det lugnt med promenader Flört annars får din man hålla i dig hela tiden Skrattande

Saknar lite magbilder, nån som känner sig manad ? Här kommer en på min mage i v 18 (17+0)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011