Strössel: Ja framvägg/framkant.. samma sak
Att han påpeka att det inte skulle innebära hinder för dig att föda är för att ibland ligger den så lågt att den ligger för "utgången" så att säga, och då får man göra extra ul i v 32 för att kolla om moderkaksfästet flyttat på sig, annars kan de bli kejsarsnitt av den anledningen.
Jag mår ok idag, vi har äntligen målat barnrummet, blev en väldigt väldigt pigg gul färg, jag tror jag gillar den! Hoppas bara inte den är FÖR gul, men jag tänkte att med lite tavlor o möbler så.. Efter vi målat började jag må lite illa o bli yr, så jag hoppas de går över snart..
Det har varit ok med sd/förvärkar denna vecka, haft en del men inga som gjort ont. Men så har jag verkligen ansträngt mig att inte stressa o inte "hålla på" för mkt..
Viksan: Jag har varit inne akut en gång redan för kraftiga sd, som gjorde ont att jag inte kunde gå.. Men då sa hon att det låter som helt normala ofarliga sd jag har, att de uppkommer vid stress och om man böjer sig etc, men att jag skulle försöka ta de lugnare o hålla koll på sd samt ha uppföljning med MVC dr..
Jag har hört att akupunktur ska hjälpa jättebra! Dessutom så säljer ClasOhlson en TENS-maskin för 500kr. Det blev jag rek av sj gymn att köpa om jag ville ha bättre smärtlindring än sjukgymnastik kan ge, då det kostar 400kr att hyra via dom eller 500 kr att köpa egen.. bara ett tips.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162470102