• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Jis: Välkommen till klubben, började själv morgonen med att nästan kasta upp under tandborstning. Efter det var det väldigt oskönt att sätta sig i T-banan...
    Håller tummarna att läkarbesöket blir givande, håll oss gärna uppdaterade! Kram!

• carlan

Hej tjejer! När jag läser de senaste inläggen märker jag att vi nästan allihopa mår lite si så där just nu. Jag ringde mvc idag och fick en tid på torsdag. Har dock skola då men får hoppa det. För jag är så himla nere.

Barnmorskan sa att man kan vara jätte trött i början av graviditeten men hon frågade mig om jag var glad för graviditeten. Jag svarade att jag är glad för den men känner mig inte glad.

Jag vet ju att jag är glad för att jag äntligen har blivit gravid och allt verkar ju se bra ut hittills. Men jag känner mig inte glad för något. Jag hoppas att det är järnvärdet som spökar med mig ordentligt.

Den ska kolla järnvärdet, blodtryck och lite till sa hon på mvc. Skönt att hon var trevlig och inte bara ta en alvedon så går det över. Det lugnade mig lite att få tiden för jag blir såklart stressad över att jag mår som jag gör.

Karamar till er andra kämpande med illamående och trötthet.

• kasa01

Carlan, jag har tänkt på dig, skriver inte så mycket nu eftersom jag mår ännu mer illa av att sitta vid datorn men det här känns viktigt. Det är inte alls ovanligt att hormoner gör en nedstämd. Allt det du känner kan faktiskt ha med det att göra, o ingenting du kan påvekar själv. Jag blir lite förvånad över att man pratar så lite om det, speciellt på mödravården. Min bässta vänninna fick en förlossningsdepression och var jätte dålig efter förlossningen. Det kom då fram att hon varit jätte nere under själva graviditeten också, men inte velat säga så mycket. Det är ett himla hyschande om det känns det som. Ta detta på alvar, be dem kolla dina sköldtjörtel värden också när du ändå kollar järnreserver.
    Jag vet att jag skriver lite osammanhängande, hoppas det är ok. Jag fick föresten primperan utskrivet idag, så jag mår itne lika illa just nu. De ville inte ge mig akupunktur eftersom jag blödde så i tisdags, vilket var planen för att lindra illa måendet. Nu hoppas jag att detta ska hjälpa så jag kan klara de kommande tre veckorna. Sen hade jag tänkt att jag skulle sluta må illa Skrattande

Kram på er allihopa.

• strössel

Carlan82:
    Hoppas det går bra på torsdag och jag är inte alltid på topp heller tycker det går lite upp och ner, och jag är sjukskriven och inte kommer ut så mycket bland folk tycker det är rätt jobbigt. Jag mådde rätt dåligt till v 12 då jag hade mycket ont i magen och var väldigt orolig så när jag var på inskrivning så berättade jag om det och då frågade bm om jag ville prata med deras psykolog och bm berättade att deras psykolog pratar bara om själva graviditeten och inget annat inga djupa samtal osv. Så det sa jag ja till och i början gick jag en gång i veckan och nu på den senaste tiden tycker hon inte jag behöver gå dit mer men får ändå en tid i månaden då vi uppdaterar lite som hänt. Kolla om ni har en psykolog på eran Mvc om du känner att du vill prata med en sån, jag tycker det har hjälpt mig jättemycket.

Tredjemaj: Du är så välkommen så hit till den här tråden Skrattande

• carlan

kasa: jag vet inte om ditt inlägg gjorde mig på någe vidare bättre humör. men men... bra att man pratar om hur man mår. barnmorskan jag pratade med idag verkade lite orolig men hon sa att dem skulle kolla flera saker på torsdag. Hon ville kanske inte oroa mig i onödan. Jag har lidit av depression förut pga låga järnvärden, då fick jag sprutor direkt i blodet. Jag hoppas verkligen att det bara är det som spökar igen.

• Vickan I

Hej alla goa gravida .

Skriver inte mycket heller då jag som många andra är som en urvriden trasa. Trött, skräck för screeningen som kommer krypande mer och mer ju närmare det blir, ont (foglossning) samt ett underliv som straffar mig för att jag inte skött knipövningarna från förra gravidtieten...gör det tjejer...knip...och en tvåring som är go men jäkligt envis nu gör att jag inte orkar mer än att precis jobba och att ta mig hem och roa sonen till sambon tar över och jag kan stupa. Läser allt, oftast på telefonen, men blir inte till att orka skriva mycket. Har jagat min BM som arbetar deltid, vilket måste vara typ 10% för hon svarar ALDRIG. har lämnat meddelanden, men får väl ringa ngn annan. Jag hejar på er alla och hoppas ni snart mår bättre hela bunten.

Kram på er!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • carlan

strössel: såg inte ditt inlägg, det ska jag kolla upp för det behövs nog än hur som.

• strössel

Vickan l: Jag är med orolig inför mitt RUL men vi får inte oroa oss i onödan och din screening kommer gå jättebra det tror jag. På min mvc kan man bara ringa mån-fre 8-9.30 och nåt nr till min bm får man inte längre. Och när man väl ringer så får man ringa en 30 ggr då telefonsvararen säger det är många som ringer försök igen, tycker min mvc kan ha telefon tid lite längre. Och min bm jobbar superlite med för hon bröt ryggen för nåt år sedan.

Carlan: Ja fråga om det jag kan bara säga positiva saker om det från min sida iallafall.

Önskar alla en trevlig kväll ska iväg och kolla på agility när min syster har kurs idag, bara för att tänka på annat och för att tiden ska rusa iväg till nästa torsdag.

• kasa01

Carlan, åh nej... jag menar inte att du skulle ha en deppression, men att du inte är ensam om att känna dig nedstämd under din graviditet. Alla tycker ju att man ska vara så glad, särskilt vi som kämpat så länge, och så känner man sid bara nere. Hormoner är inte att leka med, och from nu tom v 12 har man som mest hormoner i omlopp. Sen kan det kännas lugnare av att ALLA som lider av förlossnings deppressioner blir bra. När hormonerna stabiliseras försvinner deppressionen. tycker du borde kolla upp TSH o alla andra sköldkörtel värden, om de är i obalans kan du får levaxin och förhoppningsvis känns dig lite bättre. Hoppas jag inte gjorde dig ännu mer orolig nu, det är i alla fall det sista jag vill.

• Speck
    kasa01 skrev 2011-05-16 14:06:47 följande:
    Nu hoppas jag att detta ska hjälpa så jag kan klara de kommande tre veckorna. Sen hade jag tänkt att jag skulle sluta må illa Skrattande

Haha! Jag hoppas på det jag med då!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011