• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    Strössel - Men usch att hon hade gjort KUB också, det lugnade ju verkligen inte....Jag har ju inget RUL längre, då de plockade bort det eftersom jag ska göra screeningen (de tyckte det var onödigt med båda), men screeningen är väl som ett extra utvidgat RUL antar jag. Ska göra det den 31 maj.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Vickan: Lovar hålla tummarna stenhårt till dig! Vilken tid ska du göra? Jag ska samma dag kl 8.30 tror jag det var...

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-05-13 15:32:51 följande:
    Strössel: Tack och grattis själv! Jo vi passar på på fredagar, tycker jag är bra kan man läsa på om nya veckan under helgen i lugn o ro... Är fullständigt övertygad om att RUL kommer att gå över förväntan för er! Inga bekymmer förutspås! STOR KRAM!
    Och så kan man fira lite extra för att man går in i en ny vecka Skrattande bara för att det är helg kram.

Ja det hoppas jag med att det kommer gå jättebra för oss men man blir lite nervös när man läser saker och ting.
    Idag har jag kräkts två gånger och är så trött så mycket liggläge här och min man har putsat alla fönster fick jättedåligt samvete att ligga och titta på, får gottgöra han sen när bebisen har kommit ut.
  • Vickan I

Kelsson - Tack vännen . Kl 10.00 så då hinner jag hålla tummarna för dig innan . Skönt vi har på fm så man inte behöver pinas av nervositet hela dagen först.

• strössel
    Vickan I skrev 2011-05-13 15:41:41 följande:
    Strössel - Men usch att hon hade gjort KUB också, det lugnade ju verkligen inte....Jag har ju inget RUL längre, då de plockade bort det eftersom jag ska göra screeningen (de tyckte det var onödigt med båda), men screeningen är väl som ett extra utvidgat RUL antar jag. Ska göra det den 31 maj.
    Får alla göra en screening eller är det bara vissa ? Tycker alla borde få göra det för det är ju bättre än RUL om man nu kan se mer av ett sånt. Tror det kommer gå jättebra för dig, kul att vi har det mesta nästan samtidigt som kub och nu det här. Sen har jag ett tillväxtul i v 25 pga trombylen men än så länge har den varit så lång som är normalt för veckorna hittills, hoppas det håller i sig.

Kan inte släppa det du skrev om barnvagnarna Skrattande jeansblack att det glänste tycker du att det är negativt som har lite barnvagns vana ? Önskar så att det fanns lite roligare tyger at välja emellan som förr i tiden.
  • Vickan I

Strössel - Nej det är bara om det finns anledning till förhöjd risk för missbildningar av olika slag som man gör screeningen. Eller om det inträffat ngt i tidigare graviditet osv. Man kollar ju väldigt noga vid RUL också. Men vid screeningen är det en specialläkare osv och det skulle ju inte gå att ordna för alla.

Ang vagnen så är det negativt (för mig) om den glänser för mkt då jag inte kommer tycka att det är syggt. Men har ändå bestämt mig för att chansa på en sådan. Gillar jag den inte så får jag tänka att det ändå är mörkt och ruggit när bebis kommer så det kanske inte glänser så mkt och sedan får jag byta ut den  som sittvagn till sommaren haha. Ja jag som vill ha en classic sport är ju väldigt begränsad i iaf sittdelens färger. Ett tag tänkte jag ta jeans black i citykorgen och hederlig svart i sittdelen, men vet inte...

• strössel

Vickan l: Jag vet inte hur jag ställer mig till att den glänser då jag aldrig haft en barnvagn Skrattande fast man vill ju inte att det ska se konstigt ut. Nej det är skitsvårt att bestämma sig för vad man vill ha. Var lite inne på en crescent men läste så mycket negativt om den så jag vet inte, tur vi har några månader på oss Flört

Nej det är klart det skulle man nog inte kunna ordna till alla, utan fokuserar på dom som verkligen behöver ha en screening. Jag hoppas hon kollar jättenoga på mitt RUL, jag får samma som jag hade vid kub testet.

• Viksan07

Speck: Tjusig stor bebismage! Det låter som om du hade lite tarmproblem om jag får gissa :) Det är inte lätt för de små tarmarna att få plats där inne! Jag hade också knip igår - blev helnojig att det var bebismagen som gjorde ont, men förstod sen att det var tarmarna som larvade sig.
    Jobbigt med så rejäl huvudvärk! Så järntabletter hjälpte för dig? Jag tror iofs att det beror på att jag är trött och lite stressad emellanåt, kroppen är ju så känslig nu...

Carlan: Grattis till ny månad! Vilken vecka är du i nu? Jag är också fortfarande jättenojig - rädd att något ska ske de kommande dagarna innan jag är förbi v. 12.
    Jag har också mycket kvar från förra graviditeten, skönt faktiskt. 4000 kr är överkomligt! Vi hamnar nog också där någonstans. Behöver tyvärr köpa nytt babyskydd eftersom det förra vägde ett ton och var väldigt opraktiskt. Bröstpump är ett måste, så maken kan ge mat en natt då och då Sen var jag dum och sålde babygym, bärsele och lite andra grejer på nätet, det ångrar jag lite nu Obestämd 

Kelsson: Njut av graviditeten och fokusera på vikten senare - eller inte alls! Vissa går ju upp i vikt, samlar på sig lite extra av allt under graviditeten. Själv ser jag ut som en heffaklump - efter alla behandlingar etc - i jämförelse med förra graviditeten när jag var en tanig 26åring Men det är ju inte så mycket att göra åt det, tänker jag. Vi kan ju varken banta eller motionera särskilt mycket. Bara försöka vara så hälsosamma som möjligt.
    Grattis till v 11! Nu kan du snart känna dig lugnare - skönt!

Kasa: Haha, känner igen de där läskiga, nattliga toabesöken! Vi får hålla tummarna för att vi inte trillar och slår i toastolen!
    Vet inte läkarna var blödningen kom ifrån när den var så kraftig. Stackars dig, det måste ha varit fruktansvärt.

EGO: Nu har jag berättat för alla på jobbet. Bestämde mig för det när jag tog på mig en alldeles för varm tröja på jobbet, för att det var den enda som dolde maggen bra. Svettades ihjäl och fick yrselattacker, och kände att det inte gick att fortsätta så. Såå skönt att alla vet och att man slipper hymla med magen. Nu har även brukarna som jag har stödsamtal med börjat fråga, så jag bara berättar. Eftersom man har fått barn tidigare, och dessutom har haft en viss svullnad från behandlingarna, så är maggsingen stor som i 5e månaden typ...

När ska det rackarns illamåendet ge med sig?? Är så trött på det nu... Åt veg sushi idag och det var inte en bra idé Obestämd

• Viksan07

Strössel: Försök att inte oroa dig - det är ju så ovanligt att det visar sig vara ngt fel på RUL... Lättare sagt än gjort, jag vet. Men det kommer säkert inte att hända dig

• strössel
    Viksan07 skrev 2011-05-13 17:11:18 följande:
    Strössel: Försök att inte oroa dig - det är ju så ovanligt att det visar sig vara ngt fel på RUL... Lättare sagt än gjort, jag vet. Men det kommer säkert inte att hända dig
    Ska försöka att inte tänka på det då blir det väldigt långt till den 26 maj.

I vilken vecka är du i nu ? Jag är i v 18 och kräks fortfarande hade uppehåll i v  12-13 och det är säkert för att jag klagade  i början att jag inte mådde illa då skrev Kelsson att man ska passa sig för vad man önskar Flört önskar oxå det försvann så man kunde njuta fullt ut.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011