Speck: Tjusig stor bebismage! Det låter som om du hade lite tarmproblem om jag får gissa :) Det är inte lätt för de små tarmarna att få plats där inne! Jag hade också knip igår - blev helnojig att det var bebismagen som gjorde ont, men förstod sen att det var tarmarna som larvade sig.
Jobbigt med så rejäl huvudvärk! Så järntabletter hjälpte för dig? Jag tror iofs att det beror på att jag är trött och lite stressad emellanåt, kroppen är ju så känslig nu...
Carlan: Grattis till ny månad! Vilken vecka är du i nu? Jag är också fortfarande jättenojig - rädd att något ska ske de kommande dagarna innan jag är förbi v. 12.
Jag har också mycket kvar från förra graviditeten, skönt faktiskt. 4000 kr är överkomligt! Vi hamnar nog också där någonstans. Behöver tyvärr köpa nytt babyskydd eftersom det förra vägde ett ton och var väldigt opraktiskt. Bröstpump är ett måste, så maken kan ge mat en natt då och då Sen var jag dum och sålde babygym, bärsele och lite andra grejer på nätet, det ångrar jag lite nu
Kelsson: Njut av graviditeten och fokusera på vikten senare - eller inte alls! Vissa går ju upp i vikt, samlar på sig lite extra av allt under graviditeten. Själv ser jag ut som en heffaklump - efter alla behandlingar etc - i jämförelse med förra graviditeten när jag var en tanig 26åring Men det är ju inte så mycket att göra åt det, tänker jag. Vi kan ju varken banta eller motionera särskilt mycket. Bara försöka vara så hälsosamma som möjligt.
Grattis till v 11! Nu kan du snart känna dig lugnare - skönt!
Kasa: Haha, känner igen de där läskiga, nattliga toabesöken! Vi får hålla tummarna för att vi inte trillar och slår i toastolen!
Vet inte läkarna var blödningen kom ifrån när den var så kraftig. Stackars dig, det måste ha varit fruktansvärt.
EGO: Nu har jag berättat för alla på jobbet. Bestämde mig för det när jag tog på mig en alldeles för varm tröja på jobbet, för att det var den enda som dolde maggen bra. Svettades ihjäl och fick yrselattacker, och kände att det inte gick att fortsätta så. Såå skönt att alla vet och att man slipper hymla med magen. Nu har även brukarna som jag har stödsamtal med börjat fråga, så jag bara berättar. Eftersom man har fått barn tidigare, och dessutom har haft en viss svullnad från behandlingarna, så är maggsingen stor som i 5e månaden typ...
När ska det rackarns illamåendet ge med sig?? Är så trött på det nu... Åt veg sushi idag och det var inte en bra idé