• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Cahela

Kel: Vad skönt att ha gått ner 2 kilo, du hade ju gått upp totalt sett så det måste du ha i beaktan. Jag tror inte det är någon fara för bebisen. När jag var på UL förra veckan för KUB så sa jag till BM att jag var orolig för om bebisen levde, det var innan vi började undersökningen. Hon frågade då om jag haft någon blödning? Jag sa nej och då sa hon att då är det inte så troligt att bebisen inte lever. Med det menar jag inte att någon här som har haft blödning/blödningar ska oroa sig för ni har ju alla fått se tickande hjärtan vid VUL och extra VUL.
    Min mage har också blivit mindre sista veckan men det är nog för att hungern har lagt sig och jag äter mindre nu än tidigare veckor.

• strössel

Jis: Grattis till lyckat kub test vad skönt njut nu av att din bebis har det bra Skrattande

Kelsson: Om man kräkts så kan man gå ner lite och sen som Speck skrev om man äter mer nyttigt osv, tänk inte på det bebisen mår så bra så kram !

• Vickan I

Härligt Jis. bra siffror. Försök att slappna av och njut nu . Perfekt början på en förhoppningsvis kort vecka för de flesta!

Själv sitter jag och googlar ljumskbråck. I en annan ivf-tråd beskrev jag hur det såg ut och kändes och undrade vad det var och fick svaret ljumskbråck som en annan tjej också hade. Googlade det och det stämmer in väldigt bra både till utseende, hur det är och smärtan det ger. Skit också och särskilt när man läser att det förr eller senare måste opereras och ska kollas omgående. Jaja en sak i taget, screeningen först och detta sedan. Förhoppningsvis är det ngt annat. Nej nu ska ja ta hand om en febrig liten kille här och försöka få i han lite vätska iaf. Kram till alla.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • kasa01

Jis, grattis vad skönt! Hejja!

Kel, det kommer gå toppen imorgon! Var glad att du slipper de två kilona, du var ju lite olycklig över att du lagt på dig. Beben behöver pytte lite extra just nu, och den ser till att få det den behöver. Till o med de som kräks så de blir inlaggda föder fina frsika barn.

Vickan, tänker på dig, det kommer gå toppen även för dig imorgon.

Speck, tur du har nån som håller reda på dig! Ute o ränna efter kl 22.30! hehe... kram!

Jag får vänta ända tills den 8'e på mitt KUB.. är i v 12 nu, 11+2. Börjar få lite mage jag också, men mycket är nog mest tack vare att jag mått illa så fort jag inte haft något att tugga på. Jag har också nästan helt slutat m godis, jag som annars är en riktig godis gris. Blöder fortfarnde till o från, inte varje dag som förut, men kanske varannan. Har börjat å lite bätre, vissa dar är bra andra fortfarande riktigt jobbiga. Hoppas på fler bra dagar frammåt.

Nån som har tips på bra tränings form? Jag tränar normalt mycket löpning, pass som core puls, piloxing cykel mm. Nu har man blivigt lite harig, o vet inte riktigt om jag skulle känna mig helt bekväm i en core puls klass... Fram tills nu har jag måss såpass pissigt att träna inte varit ett alternativ, men snart så... Promenderar mycket och har fått "tränings chema" för ryggen, men annars här det varit rätt lugnt här.

• Kelsson1

Speck: Tack för de lugnande orden. Just nu nojjar jag bara över att bebis inte lever o då tycks alla symptom eller avsaknad av de bekräfta mina värsta misstankar... Imorgon bitti gäller det!!! Det jag är så orolig över är också att brösten är nu ungefär i samma storlek som de var innan behandling, borde de inte förändrats något??? Är trots allt redan i v13...

cah: Jo hade ett tag gått upp 6,5kg, men tror att det var vätska från överstimuleringen. Är bara rädd för att det ska vara MA... Men det ser vi imorgon...

Jis: STORT STORT GRATIS!!! HÄRLIGT ATT HÖRA!!!

Strössel: Jag spyr inte, mår bara illa. Tycker inte att jag har ätit så mycket annorlunda mot förut... Hoppas att det är vätskan som gett med sig nu...

Vickan: Stor kram! Vad du får kämpa! Hoppas din lilla kille kryar på sig snart!

• strössel
    Kelsson: Jag är i v 20 och har samma bh storlek som jag alltid haft de senaste åren, jag tycker inte att brösten har ändrat sig nåt, oxå funderat lite på det. Svårt att veta vad viktminskningen kan bero på men det tar du nog igen framöver Flört Jag vägde mig och fick en chock gått upp 9 kg ska sluta väga mig nu, läste en tråd där folk ska föda i vilken sekund som helst och hade gått upp si så där mellan 4-6 kg Obestämd Jag äter inget godis eller kakor äter normala portioner mat vet inte varför jag har gått upp så mycket. Får väl skäll hos bm om 6 veckor !
  • Jis

Kasa, jag kör samma träning som dig i vanliga fall. jag har fått tänka om lite, så jag kör mkt spinning med pulsklocka så att jag inte sticler iväg i puls. Sen har jag kört BodyCombat å det gick bra förutom de höga sparkarna.
    Ska testa Piloxing i nästa vecka tror jag. jag älskar den träningsformen och den borde funka tänker jag. Man får ju bara tänka lite å inte ta i som satan

• Kelsson1

kasa: Kan tänka mig att crosstrainern kan vara skonsammare än löpning för då får du inte stötar på samma vis. Jag hade tänkt försöka våga mig på crosstrainer när illamåendet lagt sig, typ efter semestern Skrattande Tack! Hoppas verkligen att allt går bra imorgon!
    Hoppas för din del att blödningarna ska sluta helt. Har du pratat med BM eller kliniken, vad tycker de om träning nu när du blöder? Vet en tjej i en annan tråd som blivit beordrad vara sängliggande tills blödningarna gett med sig... Hoppas också att du får fler bra dagar framöver...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011