• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

Ah, I see. jag funderade nämligen hur mkt min diabetes spelade in, uppenbarligen en hel del eftersom jag är 4 år yngre än dig. Jag ska sluta nojja mig, jag fick ett bra resultat men ändå..

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-05-31 13:28:32 följande:
    kasa: Tack! Jo kan njuta nu i åtminstone en månad, sen är det dags för RULnojja Skrattande
    Åh, du hittar nog nått att nojja för innan dess... Skojjar bara, men vilket högriskprojekt detta är! hehe... KRAM!
  • Kelsson1

Jis: Helt rätt, sluta nojja, du hade vääääldigt bra siffror inte värt att jämföra sig med andra!

kasa: Du har nog rätt, är född till att nojja Skrattande

• Lillstint

Men Kelsson, hur långt är du nu? IVF:n kontra KUB? Var det några dagars skillnad där eller...? BM sa till mig att det är efter ultraljuden man går, inte IVF:datum eftersom man ändå aldrig ver när ägget fäster sig etc...

• Kelsson1

Lillstintis: Jag fick lapp med mig från kliniken där det stod 2/5 att jag var i 8+3 (tror jag att det var då) och att BF skulle vara 9/12, jag väljer att lita på det och tänker inte gå med på att någon UL eller VUL ändrar mina datum! BM sa inte ens något om datum till mig, frågade bara om återförande datum och hur gammalt embryot var då. Tror att de litar på klinikens uträkning. Med femdagars vet man att ägget fäster det närmsta dygnet...

• Speck

Jis: Min läkare sa att allt över 1:200 är bra så du kan absolut vara lugn med 1:6900 eller vad du fick!

Kelsson: Jag sa ju att du är fetgravid med världens friskaste bebis! Varför litar du inte på mig Flört

• Lillstint
    Kelsson1 skrev 2011-05-31 14:48:17 följande:
    Lillstintis: Jag fick lapp med mig från kliniken där det stod 2/5 att jag var i 8+3 (tror jag att det var då) och att BF skulle vara 9/12, jag väljer att lita på det och tänker inte gå med på att någon UL eller VUL ändrar mina datum! BM sa inte ens något om datum till mig, frågade bara om återförande datum och hur gammalt embryot var då. Tror att de litar på klinikens uträkning. Med femdagars vet man att ägget fäster det närmsta dygnet...
    Ok. När jag vill känna mig extra peppad går jag på UL, eftersom jag blev framflyttad Skrattande. Men räknar fortfarande IVF:ens BF och det är 5/12. Så vi ligger nära i tiden, därför jag känt så väl igen mig i alla dina symptom. Plus att vi är lika gamla... eller unga, hur man nu ser det ;)
  • Speck

Kelsson: Så sa de till mig med, att de ändrar inte datumet vid IVF, pga att de VET hur gammal bebis är. De kontrollerade bara att bebis var så stor som den borde, vilket den var - min lilla mönsterbebis.

• Lillstint
    Speck: härligt att du har en mönsterbebis. Eftersom de flyttade fram mig, betyder det att jag har en monsterbebis då? Flört
  • Kelsson1

Speck: Får börja lita på dig mer...

Lillstintis: Det där kan vara lite vanskligt att bli flyttad då man vid IVF vet hur gammal bebis är och vid IVF får man absolut inte gå över tiden med mer än 7dagar... Jag skulle dubbelkolla med kliniken o inte lita blint på BM... Kul att vi ligger lika i tid, vem vet vi kanske får samtidigt Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011