• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Strössel: Men v20 måste väl innebära att du får ha gått upp i vikt en del? Det som gör mig orolig är att mina bröst var stora men har gått ner igen... Det o att jag gått ner i vikt o redan var orolig för MA gör inte saken lättare. Får försöka andas djupt för imorgon får jag ju veta...

• kasa01

Jis, jag tänkta också att piloxing kan funka... Mycket kontroll, inte lika mycket hopp som core puls tex. Cykla tänkte jag också börja med, men vad är puls klocka för något? Jag har en tendens att maxa när jag tränar, det kanske inte är så bra...?

Kel, jaha... till mig sa de ju som sagt att jag skulle ta en promenad när jag blödde som mest... Men det var ju bara v 9 då.. Ska fråga sjukgymnasten jag ska till idag, vad hon tror. Vem får man träffa när man gör KUB? kanske kan fråga dem nästa vecka? Ingen kan säga varför jag blöder, men har inte fått några rekomendationer att vila. Tänker på dig, ska bli härligt att höra om ditt kub imrogon. Är nämligen helt säker på att det kommer att gå toppen bra.

• Kelsson1

Kasa: Tror att det är en läkare man träffar vid KUB, men hur mycket den läkaren vet om man ska vara stilla eller inte vid blödning vet jag inte. Skulle nästan vända mig till husläkare eller BM o testa sängläge för att se om blödningarna slutar då...

• Jis

Kasa; jag är likadan, ett bra pass ska jag knappt ta mig ut ur salen. Jag har fått tänka om nu kan jag säga. Jag har köpt en pulsklocka (du sätter ett "bälte" med en sändare under bysten som mäter dina hjärtslag och den skickar signaler till en klocka du har på dig så du har koll på hur du ligger). Det finns vissa spinningpass som har med pulsklocka som visas på den storskärm.
    jag har kört en del på Crosstrainer, det känns skonsamt precis som Kel skriver. jag kombinerar det med styrka för rygg, axlar och armar. Känns bra.

Sorepuls kommer jag inte kör av fler anledningar, läskigt att kunna trilla på bräda känner jag  + alla hopp,...

• Vickan I

Vid mitt kub var det en vanlig bm, en ganska ung tjej. Så det kan kanske variera.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • kasa01

Kelsson, har frågat BM, var ju där i tisdags. Sa inget om vila eller sängliggande, bara att hon inte kunde se varifrån blodet kom eller varför... Hon tittade m vanligt ultraljud, ska kunna se blödnignar på livmodern. INGEN har sagt till mig att ta det lugnt, tycker faktiskt att det är lite mysko. Nu verkar ju inte mina blödningar skada fostret (hittlis i varje fall), men ändå. Jag har tagit det lugnt, eftersom jag mått så dåligt har det varit självklart. Men nu vill jag gärna kunna röra lite mer på mig, vill inte få massa krämpor pga att kroppen inte orkar med den extra belastningen.

Jis, hehe, kan relatera! Gick på dans skola efter gymnasiet, en av lärarna var från ryssland. Man skulle minst ha blodsmak efter passet, inget annat var godkänt. hehe.. dock käns inte det riktigt aktuellt nu, har ju mått skit så bara tanken på att flåsa runt på ett pass har varit otänkbart. Tror nog att jag kommer lägga mig ganska medel även utan puls klocka. HAr aldrig kört cross training, får kolla upp det.

• Cahela

Kan rekommendera stavgång som träning, skonsamt och skön motionsform. BM tyckte det var jättebra.
    Kel: Skönt för dig när du får se att bebisen lever och mår SÅ bra imorgon. Angående brösten så har man stora bröst från början kanske det syns mindre? Jag hade små bröst innan så på mig har de växt ordentligt och det gillar jag skarpt! Såg däremot att jag fått flera tydliga ådror på benen idag, vill inte ha det. Undrar om det går bort efter förlossningen?

• strössel
    Vickan I skrev 2011-05-30 12:13:29 följande:
    Vid mitt kub var det en vanlig bm, en ganska ung tjej. Så det kan kanske variera.
    Vid mitt kub så var det en vanlig bm oxå !
  • Kelsson1

kasa: Förstår dig! Vill också börja röra på mig, men kan ju inte det än, mår alldeles för dåligt för det. Meningen var inte att stressa upp dig mer, du har nog med oro ändå. Börja lite med crosstrainern så får du se om det är något du gillar...

cah: Det var ju just det att brösten blev MYCKET större från början, nu har de blivit till sin normala storlek igen. Tycker att det är konstigt, de borde väl inte pendla i storlek?

• Cahela

Kel: Så var det för en annan IVF-kompis till mig och hennes son är nu snart 1 år! Hon nojjade oxå mycket när brösten blev lite mindre men sen växte de igen.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011