Strössel: Som sagt, oroa dig inte för att du inte känner bebben varje dag! Det är ju först efter v 25 ca som sparkarna blir markanta. Första grav kände jag nog först i v. 18 - 20, men bara då och då... Tog ett tag innan man kände dagligen. Sedan beror det ju på hur moderkakan ligger, vissa känner småttisarna inte så mkt, ens mot slutet. Den här grav känner jag mer, men det är ju för att man känner igen alla små rörelser sedan förra gången.
Speck: Jag går in i v 15 nästa vecka. Har inga sd ännu, men trädgårdsarbete var inte alls bra för varken yrsel eller rygg. Tycker det är så mysigt att påta, men får helt enkelt vänta med det
Låter bra att låta ersättaren ta grovgörat - det är väl så det ska vara. Hon är ju pigg och kry, och dessutom ska hon ju lära sig, då behöver hon ju ta ansvaret.
Kelsson: Förstår att du väntar till KUB innan du vågar hoppas. Jag hoppar ju över KUB, så jag blir nog orolig inför RUL istället. Men nu verkar bebben må bra, känner den dagligen ca
Carlan: Jag sjönk också i vikt första trimestern, ca 4 kg. Nu har jag börjat gå upp igen. Absolut ingen konstigt, väldigt vanligt pga illamåendet har jag läst.
Lyssnade på bebbens hjärtljud med Angelsound igår, så mysigt! Bebisen gillade inte att vi bråkade med honom / henne, så den gav mig en rejäl kick
Angående cravings så handlar det nog fortfarande mer om vad som överhuvudtaget går att äta, eftersom mitt illamående inte vill ge med sig. Men jag känner väldigt sug efter frukt, nektariner och bigaråer. Äter lakrits för blodtrycket - får lite cravings efter lakritsnappar då och då.