• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Strössel: Nää precis du behöver inte känna bebis varje dag ännu, precis som vickan sa! Ibland kunde jag också bli orolig trots att jag varit på rul o så om jag inte kände den på länge, men jag kände den oftast litegrann varje dag på kvällarna när jag gått o lagt mig. Så är de även nu att den är som mest aktiv när jag vill vila Glad
  • Cahela

Kul att läsa om era cravings.  Intressant det där du skrev Strössel om nyponsoppa. Mitt barn kanske blir tokig i youghurt eftersom jag äter det så mycket nu. Kelsson: Godis äter jag faktiskt inte heller så mycket nu. I början var det mer choklad men nu, nej ingenting direkt faktiskt. Jag som älskar dillchips annars tycker inte det är särskilt gott.
    Däremot kan jag lukta på öl och rödvin och tänka: Ah, vad gott!

• strössel

Speck: Grattis till v 29 härligt Skrattande skönt att läsa att jag inte behöver vara orolig, när jag känner nåt så är det på kvällarna eller när man ska sova.

• Viksan07

Strössel: Som sagt, oroa dig inte för att du inte känner bebben varje dag! Det är ju först efter v 25 ca som sparkarna blir markanta. Första grav kände jag nog först i v. 18 - 20, men bara då och då... Tog ett tag innan man kände dagligen. Sedan beror det ju på hur moderkakan ligger, vissa känner småttisarna inte så mkt, ens mot slutet. Den här grav känner jag mer, men det är ju för att man känner igen alla små rörelser sedan förra gången.

Speck: Jag går in i v 15 nästa vecka. Har inga sd ännu, men trädgårdsarbete var inte alls bra för varken yrsel eller rygg. Tycker det är så mysigt att påta, men får helt enkelt vänta med det Obestämd
    Låter bra att låta ersättaren ta grovgörat - det är väl så det ska vara. Hon är ju pigg och kry, och dessutom ska hon ju lära sig, då behöver hon ju ta ansvaret.

Kelsson: Förstår att du väntar till KUB innan du vågar hoppas. Jag hoppar ju över KUB, så jag blir nog orolig inför RUL istället. Men nu verkar bebben må bra, känner den dagligen ca

Carlan: Jag sjönk också i vikt första trimestern, ca 4 kg. Nu har jag börjat gå upp igen. Absolut ingen konstigt, väldigt vanligt pga illamåendet har jag läst.

Lyssnade på bebbens hjärtljud med Angelsound igår, så mysigt! Bebisen gillade inte att vi bråkade med honom / henne, så den gav mig en rejäl kick

Angående cravings så handlar det nog fortfarande mer om vad som överhuvudtaget går att äta, eftersom mitt illamående inte vill ge med sig. Men jag känner väldigt sug efter frukt, nektariner och bigaråer. Äter lakrits för blodtrycket - får lite cravings efter lakritsnappar då och då.

• Viksan07

Speck: åh vad mysigt det är med den lilla foten som man kan känna mot magen - det längtar jag efter! Din bebbe börjar sparka riktigt hårt nu gissar jag Kommer ihåg att Viktor sparkade mot revbenen så jag blev helt öm

• Kelsson1

Speck: Vi åker längre norr än så så för vår del blir det en hel massa frisk luft o ännu fler mygg... Låter sååå underbart med sparkar! Grattis till ny vecka o månad!

Vickan: Förstår din oro inför tisdag, själv tror jag att jag dööör är så nervös för att bebis inte ska leva. I en annan tråd var det en tjej som var på exakt samma dag som jag 12+1 skrev att det blivit MA för henne. Det är min största rädsla just nu, vill bara sätta mig ner o storgråta!!!

Viksan: Lättare att slappna av när man känner av bebis, helt klart! Glad för din skull!!

• Lillstint

Kelsson: Det kommer att gå bra på KUB!! Jag känner igen din oro, jag var precis lika dan. Först och främst oroade jag mig för att bebisen inte skulle leva längre, men sen också för att vi skulle få väldigt dåliga resultat och tvingas ta ställning till om man skulle gå vidare med fostervattensprov eller inte. Det var en otroligt lättnad efter KUB, men antar att oron kommer att finnas där ända tills bebisen är född, om än variera i grad under resans gång. 

Jag har allt hållit koll på dig Kel, och jag känner igen mig i nästan alla dina symptom och funderingar, vi ligger ju bara några dagar från varandra i tid också, så det är lätt att relatera.

• Cahela

kel: Jag hade precis samma oro som du hade. På natten innan KUB-VUL vaknade jag och hade panik över om bebisen inte skulle leva. Direkt vi började med UL som det blev och inte VUL så såg vi ett hjärta som slog och sen sparkade bebisen, rörde på armarna och såg ut som den hade hicka vilket lugnade mig. Jag förstår precis din känsla.

• Vickan I

Strössel - Jag ska också göra ett TUL pga fragminet jag tar. Med sonen var det i v 32 tror jag. Vet ej denna gång.

Speck - ja njut för det går i sådan himla fart allting och vips är det över...även om man inte tror det mitt i illamåendet och fogvärken.

Viksan - Vår lillkorv sparkade också rejält på dopplern. Inte poppis alls.

Kelsson - Som sagt förstår jag din oror fullständigt. Men det kommer se så fint ut allting. Du har ju värsta kämpen . Man har ju en förmåga att läsa det man inte ska och gärna sådant där andra har "samma" förutsättningar som samma vecka eller annat, men där det gått fel. Varför gör man så mot sig själv?! Men snart är det tisdag.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011