• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Jis: Tack! Jo jag har KUB på tisdag 8.30. Hade nog inte klarat av att ha det på eftermiddagen, hade nog blivit inlagd på psyket... Jag har tidvis haft mycket flytningar, annars har jag varit ovanligt "torr".

• Vickan I

Ja tur man har tid på fm. Skulle gärna haft 07.00 men för nöja mig med kl 10.00. Har sedan inbokad tid en trappa upp med min läkare på spec.mvc kl 11.00 efter screeningen. Antar att det är rutin om det blir tråkigheter?

Angående flytningar så tycker jag det varierar i perioder.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Viksan07

Kelsson: Tack, jag ska sluta oroa mig :)
    Grattis till 2a trimestern! Visst är det en lättnad att vara förbi den där jobbiga första trimestern?

Speck: Usch, vad jobbigt med chefer som inte bryr sig. Låter precis som den situation jag hade då jag var gravid första gången. Min chef tyckte att jag hade lite få ärenden för att jobba heltid, och då fick jag behålla alla ärenden trots att jag blev halvtidssjukskriven. Efter en vecka började magen att knyta ihop sig efter att ha gått bara några steg, så jag knappt kunde andas. Försökte att snacka med chefen igen men hon brydde sig inte. Sedan fanns det ju ingen annan lösning än att sjukskrivas på heltid... Det viktigaste är att du tar hand om dig själv, stress är inte bra för graviditeten. Visa att du faktiskt är sjukskriven på deltid och bry dig inte om vad chefen tycker - det är ganska oväsentligt egentligen, i jämförelse med att vara gravid 

LGT: Ja, jag ska också vänta till efter grav för att se om det har gått över då. Graviditet, hormonförändringar och urinvägsinf kan tydligen ge cellförändringar - och allt det har jag gått igenom. Så jag väntar och försöker känna mig lugn

EGO: Ajaj, så ont jag fick i rygg och höfter igår när jag försökte ge mig på att plantera några blommor. Kunde inte gå på hela kvällen sen.... Hur är det med era höfter / ryggar?

• Lillstint

Hej tjejer! Jag har följt er här ett tag, och en del av er känner jag ju från andra trådar, men jag har varit totalt oaktiv på FL under låååång tid. Sådär i början av grav blev jag mer nojig av att läsa allt, så jag bestämde mig för att pausa lite. Men det är kul att följa er igen:) Kanske vågar mig på att göra något inlägg här då och då...

Lycka till alla ni som närmar er KUB! Vi har gjort vårt, och det var faktiskt en otroligt lättnad efter det. Att få se det lilla livet och vi fick bra riskbedömning med tanke på min ålder. Men att sluta vara orolig för att något ska gå snett (även om riskerna minskat) är lättare sagt än gjort.

Är nu i vecka 12+4 enligt IVF,  men enligt UL på KUB är jag 12+6.

• Cahela

Sitter och vräker i mig popcorn, så gott! Vad har ni fått dille på att äta under graviditeten?

• vinterbebis12

hej alla fina tjejer! jag hinner inte skriva så mycket för jag ska vara ledig från jobbet och familjeliv (lite ofrivilligt dock) i en vecka och har en massa att fixa inför resan. Kommer att tänka på er och speciellt på Vickan nästa vecka. Uppdaterar mig så snart jag är tillbaka på svensk mark igen.

Jis- jag fick förresten crinonerecept från sophiahemmet men tack ändå för erbjudande om hjälp.

Krarm!

• Vickan I

Tredjemaj - tack gulliga du. Härligt med semester. Skönt att det ordnade sig med recept också. Ha det gott :).

• Speck
    Kelsson: Skönt med semester!! Jag jobbar 1 mån till (tom 1a juli) och sen går jag på sem. i nästan 2 mån innan bebis kommer. Ska du hitta på nåt speciellt eller är det bara vila som gäller?
    Jo jag vet hur mycket JAG tycker jag förtjänar i lön och jag är inte rädd att visa mig missnöjd. Jag visade redan förra året när jag tog detta nya jobbet att jag inte var nöjd med lönen som jag fick då, och de lovade i princip att jag skulle få bättre lön om jag verkade passa för jobbet. Nu får vi väl se om den löneökningen stämmer överens med den jag har i åtanke.

Jis: Nää jag har tyvärr ingen aning, det är individuell lönesättning på vårt företag, bara chaufförerna får samma löneök genom att de har ett annat fackförbund (transport) än va vi har (unionen). Så tyvärr vet jag ingen procent.. Jag har fått enormt mycket flytningar, ibland känns de som att man kissat på sig, jag får verkligen rikligt nu och har haft så i princip hela grav.

Viksan: Jag upplevde det faktiskt lite som att de försökte få mig heltidssjukskriven - även fast jag vet att det inte är så - så kändes de som att de inte lämnade mig nåt val där ett tag. Men idag så gjorde jag klart för min ersättare att jag kommer gå igenom en sak i taget med henne och alla nya konferenser o resor som cheferna ska på får hon ansvaret för - jag kommer inte göra NÅ annat än o va där som en frågebank för henne.
    Senilfråga - vilken vecka är du i? Jag kan inte göra nåt trädgårdsarbete för jag får så mkt sd, så jag känenr lite "jaha, va ska man göra ute då".. när det är fint väder o så.. Jag älskar annars att påta i trädgårn.

Cah: I början var det färsk bladspenat o apelsiner, o sen gav de sig o nu har jag inga direkta cravings.. jag kan bli väldigt sugen på grönsaker mest! Men även choklad o sånt, men det jag kan få sjuka cravings efter är just grönsaker. I början minns jag att jag åt jättemycket rå blomkål o morötter o sånt som jag dippade - MUMS! Men magen pajjade av all kål så jag slutade efter nån vecka :P
  • strössel
    Cahela skrev 2011-05-27 20:12:30 följande:
    Sitter och vräker i mig popcorn, så gott! Vad har ni fått dille på att äta under graviditeten?
    Jag har inte fått dille på nåt förutom att jag har börjat dricka väldigt mycket vatten, så mycket vatten som jag dricker nu under graviditeten har jag aldrig druckit =)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011