• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Livets goda ting

Jis: Jättefin magbild!!

Strössel: Grattis, till lyckat RUL! Det måste kännas helt underbart! Fin bild!

Vickan: Förstår om du är orolig men det kommer att gå jättebra!! kram på dig

Kelsson: Lycka till med KUB i nästa vecka!!

Speck: Wow, v.30 snart..time flies. Känns som en evighet tills v.30..

Kasa: Kram på dig!

Viksan07: Bra att du slutat att oroa dig! Min BM sa att vi skulle göra cellprov några månader efter förlossning eftersom det annars skulle ge missvisande resultat pga av alla förändringar som sker i samband med graviditeten

EGO: längtar så till vårt RUL den 29 juni..vill bara se den lille och att allt är bra!! 5 lååånga veckor kvar..

Kramar till alla

• Kelsson1

Viksan: Helt rätt intsällning. Förstår att du blev orolig, inget roligt besked men som du skriver är det vanligt därför gör de provet o du ska se att det inte är någon fara! Stor Kram!

LGT: Hur är det med dig annars? Tror att jag hade RUL 13/7 såååå långt bort. Men vi ska inte gå händelserna i förväg, har ju KUB först på tisdag

• Kelsson1

Ego: V13 (12+0) idag!!! Helt otroligt, tydligen även andra trimestern från idag, hade jag inte trott var möjligt!!!

• Vickan I
    Kelsson1 skrev 2011-05-27 08:03:14 följande:
    Ego: V13 (12+0) idag!!! Helt otroligt, tydligen även andra trimestern från idag, hade jag inte trott var möjligt!!!
    Grattis vännen. SÅ roligt . kram
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck

Kasa: Tänker på dig gumman, hoppas verkligen du slutar blöda snart! Bär du tungt eller dylikt? Stor kram iaf!

Kelsson o Vickan: Jaha så ni båda kör på tisdag! Då kanske ni ses där inne på KS ;)

Viksan: DU gör helt rätt som slutar oroa dig nu, ta tag i det igen efter förlossning.

Tack för allt stöd ang jobbet, jag känner mig inte lika bestämd som igår - men jag ska ändå göra som jag tänkt. Blir bara arg på när jag tänker på jobbet. Skönt dock att börja 9 på mornarna.. jag är så trött nu för tiden! Sover hur mkt som helst känns de som..
    Foglossningen har blivit värre har jag märkt, förut hade jag inte ont av att dra upp benen under mig i sängen, det var så jag vände mig om, men nu kan jag inte göra de längre och alla liknande rörelser där jag måste lyfta vänsterbenet gör ont.. Dvs klä på sig, gå.. såna saker..
    Usch. Ångest inför jobbet. Så jävla dum tid att vara sjukskriven på när det är dags för lönesamtal också.. Känns som att jag inte kommer få den löneökning jag förtjänar bara för att jag är gravid o sjukskriven... Obestämd

Hoppas ni alla andra mår bra dock, utan blödningar o illamående ! Tänk på att det är fredag idag, tack gode!

• strössel

Kelsson: Grattis till v 13 !

Livets goda ting: Det är jätteskönt att det gick bra på RUL , nu vågar man kanske tro att det kommer gå bra =)

Viksan: Tack !

Ni som haft problem med att skriva inlägg har ni fortfarande det ? Jag har fortfarande problem.

• Vickan I

Strössel - Mitt krånglar också fortfarande.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Vickan: Tack!

Speck: Du vet att graviditet får inte påverka löneökning, samma som mammaledighet inte får göra det finns lag om det! Du vet själv vad du förtjänar o var inte rädd för att tala om det för de. Om inte du pratar för dig själv kommer inte någon annan att göra det. STOR KRAM! Är också sjukt trött, klarar av att jobba bara för att jag vet att jag ska gå på semester nästa vecka!

Strössel: Tack! Har du installerat Firefox??? Borde inte vara problem om du gör det...

• Jis

Speck, jag jobbar med personalfrågor och Kelsson har rätt. Ingen har rätt att inte ge dig den löneökningen du förtjänar pga av du är sjukskriven eller föräldrarledig. Det finns som sagt lagat om det. vet du vilken procent ni jobbar mot iår? vi hade tex 2% (skitår för oss statliga) och det hade jag som riktlinje. Mkt lättare att ha nått sånt att gå efter så man verkligen vet att man åtmindstånde får det man ska så att säga...

Kelsson, grattis, åh va roligt! Jag har KUB på måndag, är helt enkelt livrädd, är så glad att det är kl 8 iaf så jag slipper våndas hela dagen.
    En annan fråga, flytningar, heelloo, är det bara jag som fått det eller är det som det ska?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011