• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01

Vickan, du ser!!! Jag sa ju det!!! Vad skönt vännen, trist att du skulle behöva vänta så länge på detta. Ang op, jag opererade min blindtarm när jag var i v 17 (eller nåt...), och det gick fin fint. Kan man vänta gör man nog det, men det händer ju. Måste man så måste man... Hoppas du slipper hur som helst, om det är svårt att ränna efter en 2'åring nu, testa nyopererade då... Hehe... Hoppas det löser sig till det bästa för dig! Stor kram!

• vinterbebis12
    Aurora1979 skrev 2011-05-31 18:21:38 följande:

Undrar om jag snart ska hitta på att jag är orolig så jag kan få ett UL. ;) Har ju bara haft mitt enda VUL i v.8 och det är ju evigheter sen... och RUL är fortfarande 3 veckor bort. :/ Idag gick jag in i v.17. Nä då, ska inte låtsas vara orolig men längtar så efter att få se lilla bebis!! Är så väldans bortskämd med att inte haft ett endaste problem under graviditeten så har liksom inget att skriva om. Är vi dom enda som valde bort KUB förresten?

Glad att det har gått bra för Jis och Kasas KUB och så klart för Vickans screening gick bra, men låter jobbigt med ljumskbråck! =(

skönt att allt har gått bra och att du inte är orolig! Vi har börjat prata lite om KUB och det är inte självklart för oss. Varför valde ni bort det om man får fråga?
  • Cahela

Kel: Varför får man bara gå över en vecka när man gjort IVF?
    Har precis smällt i mig en GB-Sandwich och det är så gott! Vi har massor med olika glassar hemma så maken köpt till sin dotter. Oj så jobbigt för mig att jag får äta mest.Flört Det roliga med magen är att den är liten på morgonen och uppsvälld på kvällen. Ser fram emot en riktig gravidmage.

• Aurora1979

tredjemaj: Vet inte om vi egentligen hade en stor diskussion om det. Men vi var/är inte direkt oroliga och jag vet inte om vi hade klarat av att ta ett beslut om att ev. avsluta graviditeten om vi fått dåliga odds. Just DS kändes för oss inte som ett "allvarligt fel" nog för att avsluta grav. Andra allvarligare (om man nu får säga så) sjukdomar som kan upptäckas vid KUB är ännu ovanligare och jag vet inte riktigt men de borde synas vid RUL med? Ångestladdat beslut men har inte ångrat mig än iaf. Det finns så himla mycket andra farliga sjukdomar som bebisen kan födas med som inte upptäcks under grav... så man kan ju oroa ihjäl sig. Vi försöker tänka positivt och får ta tag i dåliga saker när de dyker upp förr eller senare.

• vinterbebis12
    Aurora1979 skrev 2011-05-31 19:24:03 följande:
    tredjemaj: Vet inte om vi egentligen hade en stor diskussion om det. Men vi var/är inte direkt oroliga och jag vet inte om vi hade klarat av att ta ett beslut om att ev. avsluta graviditeten om vi fått dåliga odds. Just DS kändes för oss inte som ett "allvarligt fel" nog för att avsluta grav. Andra allvarligare (om man nu får säga så) sjukdomar som kan upptäckas vid KUB är ännu ovanligare och jag vet inte riktigt men de borde synas vid RUL med? Ångestladdat beslut men har inte ångrat mig än iaf. Det finns så himla mycket andra farliga sjukdomar som bebisen kan födas med som inte upptäcks under grav... så man kan ju oroa ihjäl sig. Vi försöker tänka positivt och får ta tag i dåliga saker när de dyker upp förr eller senare.
    tack för dina tankar. Vi tycker samma om DS. Får se hur det blir.

Cah, jag vill också veta varför man inte får gå över mer än en vecka med ivf. Isåfall vet jag att går det hela vägen är jag mamma innan sista januari nästa år {#emotions_dlg.flower}
  • Cahela

Tredjemaj: Klart vi hoppas på hela vägen men jag förstår din oro. Då får du iaf tänka på nu att innan sista januari är du MAMMA! Så ska det vara.

• Speck
    Lillstint skrev 2011-05-31 14:55:06 följande:
    Speck: härligt att du har en mönsterbebis. Eftersom de flyttade fram mig, betyder det att jag har en monsterbebis då? Flört
    Hahaha.. Jag säger som nån annan klok kvinna i denna eller ursprungstråden skrivit.. "det blir nog rätt i slutändan ändå" Flört
  • Vickan I

Vid ivf har man alltid ett senaste datum när ägget måste ha fäst och förför finns det ingen anledning att gå över tiden med mer än en vecka. Moderkakan har också ett "bäst-föra-datum" innan den börjar fungera sämre så ingen mening riskera dålig näringstillförsel för bebisen när man säkert kan säga ett senaste datum för befruktning.

• Speck
    Cahela skrev 2011-05-31 19:21:06 följande:
    Kel: Varför får man bara gå över en vecka när man gjort IVF?
    Det roliga med magen är att den är liten på morgonen och uppsvälld på kvällen. Ser fram emot en riktig gravidmage.
    Förlåt om jag svarar istället när frågan är ställd till Kelsson.. Men, jag råkar veta Glad Till mig har de sagt att iom att de vet exakt hur länge man varit gravid så vill de inte att man går över mer än 1 vecka då moderkakan kraftigt försämras efter ett visst antal veckor, och de som blivit gravida "normal" väg vet man oftast inte exakt när man blev gravid. Så det har med moderkakans funktion att göra - såvitt jag fått förklarat för mig!
    Vilket känns skönt - då vet jag att det definitivt blir bebis innan augusti är över Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011