• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu har jag sovit en stund och känner mig en smula mer utvilad. Det ska bli intressant att få reda på järnvärdet när jag ska till BM på fredag.

Kul att läsa om din förlossning Speck. Det verkar ju ha gått bra. Hur känns det att äntligen få rå om den lilla bebisen ni längtat så mycket efter?

Jis och Vickan, stackars er som måste leva med sprutor dagligen

Grattis till ny vecka Aurora!

Jis och Lillstintis, tror ni det funkar bra med gravidkudden som amningskudde? Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa nu. Snacka om i-landproblem.

• Luella

Viksan, tack för svar om amningskudde.

Aurora, du behöver inte köpa några mängder i stl 50 men några plagg tycker jag absolut att du ska köpa. Om inte annat för känslan att köpa något som är så litet. Det är nästan så man vill gråta en liten skvätt när man håller i kläderna. Det är ändå ett hett efterlängtat barn. Kolla på Lindex som ofta har köp 3 betala för 2.

Vickan, ja hur hade man stått ut? Jag vet inte alls hur jag hade mått. Förmodligen hade jag varit ett vrak eller s hade jag varit mitt i en spännande adoptionsprocess.

Hittade den här dealen föresten: www.groupon.se/deals/hela-sverige/Smila/713358&CID=SE_CRM_1_0_0_235&a=1665

Dagens i-landsproblem nummer 2: jag hittar inget lammskinn jag vill ha. Vi fick ett litet fint lammskinn av min pappa och styvmamma till dottern som har måtten 70*55cm och är precis perfekt i barnvagnen. Men det finns ju inte så små någonstans att köpa . Så ska lillebror få ett mycket större lammskinn då? Det känns ju orättvist och dessutom trångt i vagnen.

• Luella

Aurora - Jag har kikat på den där aming/smys-kudden från Jollyroom men kommit fram till att den tyvärr är för liten. Jag mejlade och frågade efter måtten, klipper in här: Längden på kudden är 120 cm. omkretsen på den är 47 cm och längden när den ligger ihopvikt är 70 cm. Jag misstänker att bebisen kanske växer ur den för snabbt på längden. Så det blir trots allt ett babynest om jag nu får bestämma det här hemma.

Kelsson - Jag känner på samma sätt angående folk som får barn så lätt.

Dealiy och NN81 - Varmt välkomna hit och grattis!

Cattm - Vad skönt att KUB gick så bra. För min del är KUB-testet det mest nervösa av graviditeten.

Jis - härligt att få sova, nu måste jag övertala min återhållsamma man om att jag ska ha en sån och ett babynest

Strössel - fy för dåliga BM, vad trist att det inte verkar finnas någon bättre heller . Bra iaf att allt verkar bra!

Ego - Inte mycket att rapportera om idag mer än att jag som vanligt är trött. Ska bli skönt att få prata om tröttheten med BM den här veckan.

• Luella

Jag har lite dåligt minne men är det någon i tråden som funderat på bärsjal? I så fall, vilken? Sitter och tittar runt just nu men vet bara att jag vill ha en trikåsjal men inget mer.

• Luella

Dealiy: när jag var gravid med min dotter fick jag bruna/roströda flytningar i början. Jag blev så klart hysterisk och ringde Sjukvårdsrådgivningen men dom sa bara att det inte är ovanligt och att jag skulle lugna ned mig.

Speck: Vilken helt fantastiskt söt liten bebis ni har fått. Det är så man vill gråta en skvätt. Jag förstår att ni är lyckliga

Kel: Haha, jag känner igen mig. Jag köpte stödstrumpor som jag skulle ha när vi flög till Mallis. Dom gick knappat att få på sig sittandes i en flygplansstol. Sen blev fötterna så himla varma så jag var tvungen att ta av mig dom igen. Hemskt verkligen men jag skulle verkligen behöva stödstrumpor för benen känns som stockar efter lunch. Kan det inte bli kallare snart så dom går att ha utan att man får värmeslag?

Ego: Längtar så efter tiden hos BM imorgon så jag får älta min trötthet fram och tillbaka. Ja, och så lyssna på hjärtljud så klart

• Luella
    Kelsson1 skrev 2011-08-25 21:51:01 följande:
    Karmosin: Visst var det du som undrade över gränserna för järnvärde?
    Har inte riktigt kunna släppa det att min BM tyckte att mitt järnvärde var bra när det låg på 114 första gången. Så idag hittade jag i en länk att kvinnor ska ha Hb 120-150 men gravida 110-120. Så då förstår jag min BM bättre...
    Åh, bra att veta inför besöket imorgon! Tack Glad
  • Luella

Hej tjejer, tittar in och gratulerar till nya veckor och 100-dagars-gränsen innan jag kastar mig in i fredagsmyset här hemma.

Ego: Var hos BM idag, det blir fler blodprov nästa vecka för att kolla järnvärdet igen samt köldkörtelns funktion. Åt en banan innan utan att tvätta handen så jag fick skyhögt sockervärde. Men efter handtvätt så såg det bra ut. Bebisen mår fint. I dag går vi in i v. 31.

• Luella

Tredjemaj, jag tycker du ska satsa på gravidkläder som du kan ha nu, det är inte säkert att du går upp i vikt på andra ställen. Visst kan man ha otur och samla på sig massor av vatten men det tycker jag inte man ska räkna med.

Ang IVF. Jag tycker det är oerhört fräckt av folk att fråga sånt. Det har dom inte det minsta med att göra och jag ser det inte som att jag ljuger om jag inte avslöjar att det är IVF och att det tog lång tid. För min del är det i princip ingen alls som vet. Några få kompisar som jag har misstänkt själva har samma problem (vilket visat sig riktigt) samt min chef eftersom vi behövde göra bruttolöneavdrag. Min syster vet också men sen ingen annan. Jag har inga planer på att berätta för fler, jag tycker det är för privat.

Vickan, jag var på Vildänglar igår och dom har Molo-overaller. Jag älskar den randiga men jag vet att min man inte gillar den så det är ingen idé. Jag velar fortfarande om vi ska köpa ny för hela vintersäsongen eller ej men gör vi det blir det Reima.

• Luella

Tredjemaj, förvisso har din man  en poäng. Min man bryr sig inte speciellt mycket heller. För honom är det likgiltigt om vi berättar eller inte men vill gärna berätta för sin familj. Men ytterligare en anledning till att jag inte vill berätta är för alla korkade frågor och kommentarer.

När jag berättade för min chef menade hon på fullt allvar att det är en mental låsning om man inte blir gravid. Sedan dess har jag förklarat massor av gånger att det inte är någon låsning. Hade det varit så hade jag aldrig blivit gravid på första ivf-försöket med min dotter för då mådde jag mentalt hur dåligt som helst. Och jag hade definitivt blivit gravid vid syskonförsöket för då var både jag och min man nästan 100% säkra att det skulle gå på första försöket. Men det var som att prata med en döv eller en tegelvägg. Efter det har inte ens tänkt tanken att berätta för någon mer, jag blir bara irriterad. Sen är det ju även för privat som jag skrev förut

• Luella

Kel: förresten, det där med järnvärde. Min BM sa att jag har 107 men då är det alltså för lågt även för att vara gravid om jag fattar rätt? Men jag ska tillbaka igen och kolla järnvärde och järnreserv.

Förresten var vi på Baby Revolution och köpte ett babynest och ett skötunderlägg att ha på tvättmaskinen. Sen var jag och hämtade mitt paket från La Redout med små söta babykoftor och dagistoppar till tjejen. Så nu har inköpslistan minskat ytterligare. Bara lammskinn, vagn, åkpåse, gravidkudde och bärsjal kvar nu. Och eventuellt fler vinterkläder men jag ska inventera först någon dag när orken finns.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011