• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag tror det blir för varmt med både åkpåse och fleeceoverall Jis. Åkpåsarna är normalt jättevarma. Min dotter hade vanliga kläder i åkpåsen, en kofta och tossor. Ja, och mössa så klart. Hon blev jättevarm.

Jag gillar inte heller öron. Jag kanske får börja kika nu i så fall efter mössa om det blir svårt att hitta.

Vickan, här blir det också till att åka bakåt väldigt länge. I morgon ska jag ringa och boka tid för service, jag passar nog på att fråga om dom kan avaktivera airbagen. Jag kan inte se att jag och min man sitter fram med barnen bak utan någon som kollar hur dom mår.

• Luella

Jis, jag älskade verkligen att ha åkpåse. Så himla praktiskt. Problemet är att det förmodligen inte får plats en åkpåse i vagnen som jag beställt men nu har jag iaf bestämt mig för att köpa en så får vi se om det går. Jag har blivit löjligt förtjust i en leopardmönstrad från Eolodie Details som kommer ut i butikerna under september.
    Om du köper Brio Bo-babyskyddet med basen till är det urenkelt att flytta även utan isofix. Så smidig verkligen. Den är lätt att spänna med bälte även utan basen min inte lika lätt.

• Luella

Jis, jag har bestället en Bugaboo Donkey. Jag fick information i en Bugaboo Donkey-tråd där man inte trodde att det skulle få plats en åkpåse från Elodie. Men jag minns att det var tight om utrymme även i Brion men jag vek bara in nedre delen där bebisen ändå inte ligger och det gick bra. Men den här liggdelen är dessutom smalare så, ja vi får se helt enkelt. Men jag vill ha en leopardåkåse

• Luella

Varmt grattis Speck! Vad härligt att han äntligen kom, på BF och allt

Kram

Kelsson, en åkpåse är definitivt pålitlig. Jag hade lammskinn under och jag lovar att det är varmt och gosigt. Men om man gillar åkpåse eller overall är så klart individuellt.

Här flödar det gravidhormoner. Två av min dotters dagisfröknar har slutat under sommaren. I kväll när vi åt middag deklarerade hon bestämt att hon inte ska gå till dagis och så pratade hon om de två fröknarna och att dom slutat. Lilla gumman

• Luella
    Kelsson1 skrev 2011-08-21 19:34:46 följande:
    Oj vad ni har skrivit
    Öron på overaller och mössor tycker jag är gulligt Skäms så det är väl tur för mig att det finns på så många. Inte för att det spelar så stor roll för mig, inte så att jag absolut måste ha öron men tycker det är sött.
    Får jag fråga er lite mer erfarna: På lindex hade de vad ska man kalla den overall men istället för ben var det en påse. Undrar om den är bra, den hade hål (med flärpar över) så man kan spänna fast bebis i bilbarnstol. Blir det kallt för bebis med tanke på hålen? Nu är jag inte alls säker på att jag lyckades göra mig förstådd Obestämd. Ibland förstår jag mig inte själv...
    Ja här är ju inlägget jag letade efter, letade i en annan tråd .

Är det den är du menar: www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=15356357&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111360

Jag har köpt en liknande på Elodie: www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retro.jpg nu inför kommande bebis så jag vet inte om det är bra eller ej. Men jag gillar att kunna ha den i babyskyddet och att det går att dra ned och upp dragkjedjan. Det är dock inte vad jag kallar åkpåse, den är inte lika varm. Både den på Lindex och den på Elodie har inte den tjocklek som en riktig åkpåse har.  Så här ser den ut som jag hade till dottern www.elodiedetails.com/images/popups/cherry_large.jpg.
  • Luella

Spets: Förra graviditeten tappade jag knappt ett hårstrå och enligt min hårfrisörska ska det vara så och sen tappar man massor när barnet är fött. Men den här graviditeten tappar jag massor hela tiden. Så himla märkligt är det Obestämd.

Vickan: Det måste vara gravidhormoner! Föresten, var det så att du går på specmödravården på Karolinska? Jag ska till något som heter Kvinnohälsan, Spec-mvc på plan 5. Om det är där du går, visst är det i huvudbyggnaden och nära bussarna?

Kelsson: Vet du på vilken nivå man ska ligga för att järnvärdet ska vara normalt? Jag får rapportera sen i nov-dec om den där med armar var bra eller ej .

Jis: Jag skulle bli galen för mindre

Anderska: Jag vet att jag läst att det kan komma vätska från brösten under graviditeten.

Lulis: härligt med små rörelser!

Jag är så himla nervös inför morgondagen. Inte nog med den där Rh-sprutan så måste jag även ta ett blodprov innan. Min snälla man följer iaf med och agerar moraliskt stöd. Usch vad jag känner mig löjlig.

• Luella

cattm: Vad jobbigt för dig att känna som du gör. Jag har ingen erfarenhet av Aurora men det låter som en mycket bra idé att träffa någon och prata om det här i god tid innan förlossningen. Men jag förstår att du skjutit det på framtiden. Ring imorgon och boka tid tycker jag.

Kram

• Luella

Hej tjejer, idag är jag så himla trött så jag kikar bara in och säger hej. Det gick bra idag med blodprov och spruta även om det fortfarande gör ont efter sprutan.

Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011