• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • 7879

Kelsson & Knytet: Jo det var nog en blandning av dålig kommunikation med mannen och kombination av mina hormoner, vet inte om det beror på spiralen jag satte in eller om det bara var inför mens. Hur som så kommer han med konstiga kommentarer ibland samt ställer inte upp så mycket och ja- jag kände att jag inte kunde kontrollera mitt humör och min ilska mot honom gick ut över barnen och då fick jag ångest för det. Kände mig helt enkelt som en väldigt dålig mamma som borde veta bättre och kunna tygla mitt humör, men helt plötsligt så gick det bara inte i vissa situationer och ja då blev det ångest....

Knytet: Vad fint med två söta tänder! Och vad roligt att det blir syskonförsök snart, när sätter ni igång?   

• 7879
    Sunseed skrev 2013-06-12 09:39:19 följande:
    Hej!
    Vad jobbigt att ha haft en svacka. Hoppas att det vänder för dig nu. Solen och värme kan göra mirakel.  

Tack, ja tänk vad sol och värme kan göra!
  • 7879

Sunseed: Skönt att han kan ligga lite själv nu, för visst blir det tungt- och varmt att bära hela tiden! Min tjej kräks också väldigt mycket. Jag trodde det skulle sluta eller minska när jag började med fast föra, hon har fått börja äta gröt och ltie smakportioner, men icke hon kräks på och inte är det mysigt när det kräks mat precis... Brukar kunna vara magmunnen som inte är färdigutvecklad på dem som det också kan bero på så hoppas det växer bort!

• Knytet

7879, ja hormoner är inte att leka med o att i de lägena bli provocerad gör det inte lättare. Skönt att du mår bättre nu :)

Sunseed, Ludvig kräks också mycket till vovvens glädje som "städar" golvet, yak. Hoppas utställningen går bra o att kräkandet lugnar ner sig lite.

Kelsson, 7879, Sunseed, vi får sätta igång nu direkt om vi vill men vi tar nog sommar o semester först o börjar behandlingen runt 20 Augusti. Ja jösses, tillbaka till sprutor o äggplock...hmmmm

• 7879

Knytet: Ja låter ju skönt att kunna ta en lugn sommar med Ludvig och börja försöken sen. Hoppas att allt går bra då! Är riktigt kul med syskon även om det är lite jobbigt ibland.

• Kelsson1

7879: Skönt som sagt att du tagit dig upp från svackan. Har själv dåligt samvete ibland över mammarollen men inget blir bättre av att vi sparkar oss själva. Vi måste komma ihåg att vara snälla mot oss själva så vi orkar vara bra mammor. Klart man kommer att göra fel men det är bara ta de tillfällena som varnande exempel och försöka bli bättre.

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-06-12 21:03:51 följande:
    Sunseed: Ibland kan det vara intolerans mot mjölk om de spyr och ibland kan det räcka med att byta ersättning. Vi gav Jenni Sempers vanliga ersättning och det gick bra, sedan köpte maken av misstag Lemolac (fortfarande Semper) och vi märkte inte så mycket annat än att det var grynigt i flaskan o jag trodde att jag hade gjort fel på något vis. Sedan började Jenni spy väldigt mycker, vilket hon inte gjort tidigare. När vi bytte tillbaka till vanliga ersättningen så slutade hon spy. Så om han inte har spytt tidigare utan det kom plötsligt skulle jag inte lyssna på BM utan försöka hitta orsaken till spyorna. Menar nu inte oroa dig bara att du känner ditt barn bäst själv o är det något som är onormalt för honom så lyssna på dig själv o inte på goda råd (inte ens mina ) utan gå på magkänslan.
    Det visade sig vara förstoppning. Vi var inne akut i natt då problemen eskalerade igår eftermiddag och han började bli loj och ville inte äta. Efter lite Klyx i rumpan blev han betydligt bättre.
    Vi har fått rådet att ge honom Sempers Bifidus en gång per dag (innehåller laktulos) och öka vid behov.  
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-06-12 22:00:40 följande:
    Sunseed: Skönt att han kan ligga lite själv nu, för visst blir det tungt- och varmt att bära hela tiden! Min tjej kräks också väldigt mycket. Jag trodde det skulle sluta eller minska när jag började med fast föra, hon har fått börja äta gröt och ltie smakportioner, men icke hon kräks på och inte är det mysigt när det kräks mat precis... Brukar kunna vara magmunnen som inte är färdigutvecklad på dem som det också kan bero på så hoppas det växer bort!
    Usch. Jag lider med dig. Det är inte roligt, och så får ju dom stackarna nästan panik. Gråter
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-06-12 21:55:26 följande:
    Kelsson & Knytet: Jo det var nog en blandning av dålig kommunikation med mannen och kombination av mina hormoner, vet inte om det beror på spiralen jag satte in eller om det bara var inför mens. Hur som så kommer han med konstiga kommentarer ibland samt ställer inte upp så mycket och ja- jag kände att jag inte kunde kontrollera mitt humör och min ilska mot honom gick ut över barnen och då fick jag ångest för det. Kände mig helt enkelt som en väldigt dålig mamma som borde veta bättre och kunna tygla mitt humör, men helt plötsligt så gick det bara inte i vissa situationer och ja då blev det ångest....
    Hjärta
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-06-12 22:41:12 följande:
    7879, ja hormoner är inte att leka med o att i de lägena bli provocerad gör det inte lättare. Skönt att du mår bättre nu :)

Sunseed, Ludvig kräks också mycket till vovvens glädje som "städar" golvet, yak. Hoppas utställningen går bra o att kräkandet lugnar ner sig lite.

Kelsson, 7879, Sunseed, vi får sätta igång nu direkt om vi vill men vi tar nog sommar o semester först o börjar behandlingen runt 20 Augusti. Ja jösses, tillbaka till sprutor o äggplock...hmmmm
    Tur att det finns hundar... Kyss
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011