• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Sunseed: Skönt att ni hittade orsaken, jo förstoppning kan ge obehagliga symptom. Hoppas magen sköter sig nu (vi gav lactulos till Jenni).

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-06-13 15:44:14 följande:
    Sunseed: Skönt att ni hittade orsaken, jo förstoppning kan ge obehagliga symptom. Hoppas magen sköter sig nu (vi gav lactulos till Jenni).
    Ja. Det var skönt! Vi har ren lactulos hemma så om inte Sempers mat hjälper så ska jag höra mig för gällande dosering av enbart lactulos med BVC på tisdag då vi har tid med läkare och sköterska. Jag kommer att vara nojig tills jag ser att han bajsar igen. Visst, magbarn är ju vanligt och vi ska vara glada att han inte har kraftig kolik och skriker dygnet runt, men det skär ändå i hjärtat när man märker att dom har det jobbigt. Hjärta
  • Gloxi

Sunseed, hoppas lillen kryar på sig snart. Det är verkligen inte lätt att veta vad som är på tok med dem ibland. Skönt att ni fann orsaken och kan vara uppmärksamma. Jag vet av erfarenhet hur fruktansvärt förstoppning kan vara. Min flickas mage funkar för de mesta, men annars är jag rätt snabb med att sätta in åtgärder. I början kollade jag dock med BVC vad som var normalt för frekvensen ändrade sig med jämna mellanrum.

7879, skönt att du mår bättre. Som jag skrivit innan, misstänker jag att du är för snäll mot din man. Det är inte alltid lätt att säga ifrån, men jag hoppas att du hittar styrkan att göra det. Kom ihåg vännen att han skall vara väldigt glad för att ha dig (tror inte att han är värd dig, tyvärr). Inte alla kvinnor hade accepterat hans beteende och krav. Stor kram till dig.

Knytet, blev du snittad? Kommer inte ihåg. Tänker bara på att vad jag har hört så skall man isf vänta 1 år med att bli gravid. Jag är för evigt tacksam till Svend och hans team för utan dem hade jag inte haft barn. Men, man skall inte förvänta sig att de håller koll på ens hälsa. Bara så att du är medveten om det. De är dock duktiga på att göra en gravid. Håller tummarna för dig.

• Gloxi

Miss Cat, det går bra här. Tycker att det blir lättare för ju äldre hon blir. Gör så mycket att hon inte skall ammas till sömns längre, utan somnar själv med napp och sin älskade snutte. Vi var på semester nyligen och det hände en hel del i utvecklingen då. Så roligt att följa och jag blir bara kärare och kärare i henne för varje dag som går. Hur det nu är möjligt.

Har Ludwig fått tänder? Vi har det framför oss, men en kompis tyckte att det såg ut som att det kunde vara på G. Ja, någon gång kommer de väl.

• MissCat

Gloxi: Nej ännu har ingen tand visat sig men de kommer nog närsom. Han dreglar floder, vill bita i allt och är jobbig med flaskan. Ja herregud vad de utvecklas nu, det är så roligt!

Ludwig kan sitta en stund själv även om han sitter som en gorilla vill krypa men får inte

till det med armarna. Han älskar dock sin gåstol, han har börjat utforska rummen och försöker nå allt han kan. Idag pilla han på digitalboxen märkte jag då han hade satt den på inspelning av pprogrammet som gick på tv så söt. Han är dock mycket grinig och har börjat vakna en gång på natten igen.....

Han verkar mer orolig om dagarna med och vill inte riktigt komma i ro. Det verkar vara en fas nu de måste ta sig igenom. Idag var vi på kontroll och då vägde han 9, 8 kg och var 71 cm lång. Han kan skratta så underbart mycket åt "titt ut" leken. De är för underbara.

7879: Vad jobbigt du har haft! Skönt att det har lättat lite. Man mår bättre av ljuset såklartmen det är ju bara kortvarit. Kanske det är bra om ni tar itu med era problem innan hösten och mörkret kommer igen. Du är stark! Kram

Knytet: OOjoj har han redan fått två tänder. Måste se gulligt ut. Vad spännande att ni sätter igång igen till hösten! Då skall jaag verkligen hålla tummarna igen. En kompis till mig fråga om jag ville ha en till. Jisses nej det vill eller orkar jag inte. Fyrabarnsmamma är nog inget för mig. Min äldsta som är 17 kan vara jobbigare än Ludwig sen skulle nog min kropp inte klara en graviditet igen.

Sunseed: Ni verkar ha det bra tillsammans. Jag tycker du är super duktig som mamma! Stackars Hampus som hade förstoppning

Ludwig kräks också jättemycket och framförallt av ersättning men bara under dagen, inte på kvällen eller tidigt på morgonen så det är lite konstigt. Det kan även gå en hel dag utan att han kräks nämnvärt. blev bättre med Nestle gröten från 6 månader som han älskar. Han tycker absolut inte om gonattvällingen. Så det blir en flsska ersättning eller gröt vid läggning.

Kelsson: Hur går det för er? Vad har hänt i Jennis utveckling?

• Kelsson1

Sunseed: Kan fråga syrran mer (hon har en hel del fakta på varför) men det är viktigt att se till att barn inte är hårda i magen, som kaninkluttar ska de absolut inte ha utan då är det viktigt att på en gång sätta in tunga artilleriet. Tydligen kan det bli bestående men i tarmen annars. Viktiga är inte hur ofta utan konsistensen när det kommer. Kan vara bra att när han börjar ta fast föda ge lite plommonpuré till efterrätt

Gloxi: Jenni är nu 18månader och jag stannar fortfarande upp varje dag o beundrar henne o tackar högre makter för vår lycka över att ha fått henne

• Sunseed

Snabbt svar på mobilen: Han har inte haft hårt bajs ännu men jag ska hålla koll. BVC ringer snart för lite tips och råd. Snart två dagar sedan han bajsade igen. Kräks mycket och har bara gått upp 50 g på två veckor. Inte bra när han från början är liten. Han är 6 v och väger 3525 och är ca 52 cm. Fortfarande nyföddstorlek.

• 7879
    Kelsson1 skrev 2013-06-13 12:00:17 följande:
    7879: Skönt som sagt att du tagit dig upp från svackan. Har själv dåligt samvete ibland över mammarollen men inget blir bättre av att vi sparkar oss själva. Vi måste komma ihåg att vara snälla mot oss själva så vi orkar vara bra mammor. Klart man kommer att göra fel men det är bara ta de tillfällena som varnande exempel och försöka bli bättre.

Absolut, försöker intala mig att man är inte mer än människa och alla gör fel någon gång och bara att lära och utvecklas i situationen! Skönt att ni upptäckte att det var förstoppning och att det blev bättre! Hoppas det inte strular mer!
  • 7879

Dumma padda, nu blev det fel. Det sista skulle ju vara till Sunseed!

• 7879
    Gloxi skrev 2013-06-13 21:06:44 följande:
    7879, skönt att du mår bättre. Som jag skrivit innan, misstänker jag att du är för snäll mot din man. Det är inte alltid lätt att säga ifrån, men jag hoppas att du hittar styrkan att göra det. Kom ihåg vännen att han skall vara väldigt glad för att ha dig (tror inte att han är värd dig, tyvärr). Inte alla kvinnor hade accepterat hans beteende och krav. Stor kram till dig.

Tack för ditt fina stöd! Du har alldeles rätt i det du skriver, jag är alldeles för snäll och är för otydlig i det jag vill, önskar. Jag jobbar med det och hoppas jag blir bättre, mannen är nog svår att ändra på. Tack för kramen!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011