Knytet skrev 2013-10-07 11:13:47 följande:
Jis, tack för tipset. Behöver jag fler ultraljud går jag dit
. Stort grattis till graviditeten, härligt att höra !!! Kram
Kelsson, 7879, tack !!!
Pendlar här mellan hopp o hopplöshet. Har varit en jobbig helg med mkt oro. Tror att varje litet magknip är början på ett missfall. Hade jag inte haft skitläkaren som skrämt mig hade jag bara känt mig vanligt gravid. Men plötsligt blir växvärken något annat o jag kan bara inte fokusera på att det här kommer gå bra. Var i kontakt med CFC och dom bekräftade att det inte alls behövde vara kört för att bebisen var liten. UL gör man enligt honom efter vecka 12, VUL innan för att få så exakta värden som möjligt. Känns skönt att höra samtidigt som jag är rädd att jag lurar mig själv att tro på nåt som är kört, suck.
Kollade Ludvigs ultraljudsbilder o han var bara dryga mm större två dar tidigare än nyvarande plutt, så han var ju faktiskt liten han me.
Ringde o avbokade ultraljudet hos klåparen imorgon. Dom frågade varför o jag sa att jag går någonstans där dom har bättre utrustning. Vart då frågade damen i receptionen, ja precis vart som helst. Haha.
Hur kan man säga till någon att man ska ställa in sig på missfall om det nu inte e helt kört ? Tänk om han var cancerläkare o sa ställ in dig på dödsfall bara för att risken finns. Snacka om att skrämmas, o det var något han lyckades med i alla fall.
Sorry för mitt neggo inlägg. Är bara såå trött o orolig just nu...
Men va?
Gjorde dom UL så tidigt? Det har inte jag fattat.
Då är det ju verkligen inte tillförlitligt!
Jag gjorde inga UL före vecka 12, utan det var VUL för att kunna mäta ordentligt. Jag gjorde det på IVF-kliniken i Falun (två VUL) före vecka 10. De använde samma metod som för att mäta äggblåsorna. D v s vaginalt utraljud och apparat och mått där dom drog olika streck över fostersäcken. De gjorde om det flera ggr för att få det så tillförlitligt som möjligt.
Jag förstår om du är orolig, men det jag läser in nu som jag inte fattade tycker jag säger ännu mer att det inte var en tillförlitlig undersökning. Håller alla tummar för dig/er.