Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Grattis till mammaledighet! Njuuuut!

Eileen: Irriterande med bilen, även fast det bara är plåtskador så är det ju inte riktigt vad man behöver när det snart är bebisdax..

Viksan: Blir ledsen att ditt ex bråkar så med dig. Kan han inte visa lite hänsyn nu liksom?? Du blir väl inte en sämre mamma av att du måste vila, och är du sjukskriven har du all rätt att lämna ditt barn på förskolan. Grrr! Skit i honom, han bara projicerar sina egna misslyckanden  på dig för att slippa granska sig själv.

Speck: Stackars Loke, hoppas det snabbt går över!

Aurora: vad fiiin du är! Jag gissar på tisdag, flicka.

Lindis: Stackare som har migrän. Lider med dig!

Deaily: Grattis till v 17!

Ego: Har fruktansvärt ont i magen, tror det är växtvärk. Är så orolig att mina små inte växer som de ska, men det ger sig om en dryg vecka när vi ska på RUL. Är redan nervös inför detta.

Har haft en fruktansvärd vecka på jobbet, har haft det jobbigt med en kollega en tid och nu har allt brakat loss, så i onsdags sa hon till en annan kollega att hon vägrar prata med mig mer. Anledningen till det är att jag blev sur för att hon inte vill ta något ansvar för verksamheten för det behöver hon inte tycker hon, jag och den andra förskolläraren ska göra allt  enligt henne och hon ska inte göra något, för så vill hon ha det. När vi då sa ifrån surade hon ihop fullständigt. Min chef har gått i taket och inom en vecka så kommer hon antagligen vara omplacerad, men nästa vecka kommer inte att bli rolig. Men bråkar hon så går jag hem och sjukskriver mig tills hon är borta, jag tänker inte låta henne öka min stress och oro, måste tänka på mig och mina twins. Jag har som tur är alla kollegor och chefen bakom mig så jag hoppas det löser sig fort.
    Sådärja, nu fick jag gnällt av mig!!

• Najje79

Allt är bra här. Fruktansvärt trött och en väldans massa foglossning.
    Läser allt ni skriver varje dag, men har ingen energi att skriva.

Väldigt spännande att det är så många bebisar på gång!!

Blev idag sjukskriven 25% fram till 1/1, hoppas jag klarar att jobba. Sedan verkar det inte vara så lätt som min BM har sagt att bli sjukskriven från v 24, FK är tydligen stenhårda och läkarna restriktiva, men jag kommer inte att fixa att jobba så mycket längre. Just nu är det så mycket skit på jobbet med kollegor och utåtagerande barn (har blivit sparkad i magen tre ggr, men det är tydligen ingen grund för att slippa jobba...). Har lite panik över det, då mitt gravvik redan är ute och en hel del har sökt den...

Imorgon är det iallafall dags för efterlängtat RUL! Glad Dessutom går jag in i v 19 imorgon.

Hoppas ni alla mår bra, jag läser vad ni skriver och är så glad för er som ha bebisar på G (förlossningsskräck eller ej...Glad)

En särskild kram till Aurora: Kommer tänka på dig imorgon, vännen, lycka till!

Kram alla fina!

• Najje79
    skatten12 skrev 2011-11-28 20:27:11 följande:
    Tror jag kännt bebis . Men tvekar! V 18 men är la vanligt att inte känna då?
    Rul i mon !! Underbart :)
    Jag har också känt rejält senaste veckan. Vilken tid har ni RUL? Vi har kl 13.00.
  • Najje79

Viksan: Tack för uppmuntrande ord. Jag ska absolut ringa FK och prata med dem, jättebra tips. Tycker det är så dåligt att man måste bråka om detta, läkarna är rädda för vad FK säger och FK har ju egentligen ingen koll eftersom de aldrig har träffat mig, hur kan de bedöma mitt fall då?

Dealiy: Lycka till idag!

Aurora: Nu är du alldeles strax mamma!!!!!!!!!!!! GRATTIS!!!

• Najje79

Kelsson: vad bra att du fick kolla att allt såg bra ut, vad skönt att bebisen mår bra. Vila nu, kroppen behöver det.

Viksan: Ojoj, hoppas det är på G nu!

Deaily: Härligt att allt så bra ut!

Ego: Mitt RUL såg jättebra ut, nu skiljer det bara några få mm på dem. De var så söta! BM fick en jättebra vinkel när man såg båda från sidan och det såg ut som om de låg och pratade med varandra och helt plötsligt så skallar vänster bebis till den högra och börjar sparka på den... hur sjutton ska detta sluta... Skrattande
    Lägger upp en bild på mina små hjärtegryn blev inte jättebra men men, här är dem:

Vänster tvilling har boxinghänderna uppe, hahahaha!
  • Najje79

NN81: Hur är det med dig? Vilken v är du i?
    Jag fick nästa UL i v 25, den 10/1. Sedan trodde hon var 4-6:e vecka beroende på hur de växer.

• Najje79

Lillstintis: Tack för uppmuntrande ord! Flört Ja jisses, hoppas de avreagerar sig i magen så jag slipper bråk i 20 år... fast egentligen gör det inget bara de är friska och lyckliga... Glad

Kelsson: Vad skönt det är när de säger att det bara är att ringa/komma in när man är orolig, bara det hjälper mot oron.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011