Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Luella: ja på dagen passar jag på att vila när hon vilar och på kvällen hinner vi med film. Tre nätter kvar! Barn hittar verkligen lek i allt, hittadeven makrillburk i min stövel
Luella: ja på dagen passar jag på att vila när hon vilar och på kvällen hinner vi med film. Tre nätter kvar! Barn hittar verkligen lek i allt, hittadeven makrillburk i min stövel
Knytet: lycka till imorgon! Spännande snart pyret här!
Gloxi: skönt att det verkar funka bra! Låter som du har ett vettigt resonemang. Vi har otur, när min man lämna på dagis idag kräktes precis ett barn där. Är nu jätteroligt för att någon av dem ska bli magsjuka. Vill ju ha honom med imorgon. Mina föräldrar ska vara barnvakt och jag vill inte att min pappa ska bli smittad för han sa få behandling på torsdag, ett verkligen ÅH NEJ som min dotter brukar säga känner jag just nu.
Tack! Lovar att komma med uppdatering.
Grattis Knytet!
Tack för att ni tänker på oss, ingen magsjuka än som tur är, men sovit extremt dåligt.
Isabell kom ca8.50. Vikt 3494g, längd 51cm. Vi mår bra allihopa. Myser!
Tack för alla grattis. Hon är underbart söt tycker jag som mamma. Ni som gjort snitt, hur länge hade ni ont, kunde gå hem? Jag får bara åka hem om jag klarar mig på alvedon, känns snålt tycker jag.
Ang. Sömn och delning sinsemellan är nog ett vanligt problem. Kelsson skriver bra om prioordn. Tycker jag! Nej nu ska nog Isabelle äta.
MissCat: vad jobbigt att du är i riskzonen men vad skönt att det uppmärksammas i tid och hoppas att du får all den hjälp du behöver för att orka med och känna för ditt barn!
Jag åkte hem från sjukhuset igår, fick lite smärtlindring med mig hem, börjar kännas mindre dag för dag, de jobbigaste rörelserna har varit att ta mig i sängen. Och så har jag ju kvar en del av förkylningen och kan säga att hostningarna är den värsta smärtan jag har och så är jag så rädd att jag ska gå snder och inte läka ihop bra. Min tjej isabelle har varit väldigt slö, varit svår att amma så amningen ser inte så lovande ut den här gången heller, verkar bara ha några få droppar än så länge så vi började faktiskt ge ersättning igår då hon nästan gått ned 10%. Var iallafall mycket skönt att få komma hem och storasyster älskar att ha oss båda hemma men det är inte så lätt att förstå att hon inte kan vara på oss båda hela tiden, speciellt svårt vid amningen och jag blir så ledsen när hon blir ledsen och stött. Kommer lätt tårar, känner att jag vill ge henne mer tid än jag kan just nu- min förstfödda härligt goa dotter! Hon är så otroligt fin och tycker så otroligt mycket om sin lillasyster just nu!
Förlossningen fick ganska bra, men jag hade föredragit en normal, tycker det här med restriktionerna och hopläkningen efter kejsarsnittet är läskigt och jag vill kunna göra massa saker som jag nu inte kommer kunna göra vilket känns tråkigt. Den enda komplikationen jag fick var att jag började frossa något så otroligt när de sysse ihop mig och jag började blöda av oklar anledning och de fick börja om lite. Tog flera timmar att sluta frossa trots värmetäcke, skakade som bara den och så var jag jättetörstig men fick bara droppar att fukta munnen med vilket var jobbigt, var otroligt skönt när jag fick komma till avdelningen och jag fick äta och dricka ganska snabbt inpå. Mådde direkt bra och tog mig upp ur sängen på eftermiddagen och satt i rullstol för att ta mig fram. Så jag är nöjd så, men som vanligt besviken på oengagerad personal som inte kan lyssna på vad man har att säga.
Ska mysa med Isabelle nu och se om hon vill vakna till liv för att få lite mat i sig. Har inte hittat rätt sugteknik ännu och inte är det lätt när hon är trött och knappt intresserad av bröstet heller.
Sunseed: vad roligt att du efter två orolig dagar börjat känna mer rörelse! orolig, ja det slutar man nog aldrig vara, vare sig som blivande förälder eller förälder. Vilken vecka är du i nu?
Ang. Amningen så har jag troligtvis bara några droppar den här gången med, har inte känt mjölken rinna till och lillskrutt suger bara en stund och ibland blir hin riktigt arg på brösten, men vi fortsätter med det ändå. Har ökat upp ersättningen då hon inte börjat öka i vikt, och gick nästan ned 10%.
Vi har haft två mysiga dagar hemma. Storasyster älskar och vill gosa och hjälpa till hela tiden, och Isabelle hon sover hela tiden, visar knappt ögonen.