• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxy: vad skönt att det berodde på magont och att hon självmant tog brösten igen.

Min tjej hon ammar ofta och länge men tror inte min kropp producerar mer mjölk för det för hon blir ändå inte nöjd efteråt och jag måste öka och öka ersättningen för varje dag, Tycker det är synd att det inte finns någon medicin som kan hjälpa kroppen på traven men så är det. Hon trivs iallafall att ligga och snuttar, min man kallar mina bröst för klubkir, haha, är säkert en jättebra liknelse!

• 7879

Gloxy: vad skönt att det berodde på magont och att hon självmant tog brösten igen.

Min tjej hon ammar ofta och länge men tror inte min kropp producerar mer mjölk för det för hon blir ändå inte nöjd efteråt och jag måste öka och öka ersättningen för varje dag, Tycker det är synd att det inte finns någon medicin som kan hjälpa kroppen på traven men så är det. Hon trivs iallafall att ligga och snuttar, min man kallar mina bröst för klubkir, haha, är säkert en jättebra liknelse!

• 7879

• 7879

Fint det funkade, blev tre inlägg. Skulle stå att min man kallar mina bröst för klubbor.

• 7879

MissCat: Tackar som frågar. Med mig är det ganska jobbigt, har haft olika förkylningar i fem veckor nu och troligtvis har det gått över till bihåleinflammation, har stickande hugg i huvudet, inte kul. Har dessutom varit själv hemma med båda barnen då min tvååring också är förkyld och har feber så blir inte så mycket tid till datorn.
    Roligt att ni fick lägenheten såld, men förstår att du verkligen har mycket nu, säg bara till när du får ti över til en träff, kanske kan samsynka den med Kelsson? 

• 7879

Sunseed: Vad skönt att du gör dig förberedd! JAg koppmatade de två första dagarna sedan tyckte de jag skulle gå över till flaska när det blev mängder över 40ml, som Kelsson skriver blir det ju en del luft och inte så smidigt att ge då. Hoppas allt går bra när du väl är där. Hur är det med magen och pyret, växer magen kanske dax för en bild snart

• 7879

Gloxy: TAckar som frågar om hur det går. Ja det verkar inte som mina mängder ökar utan jag har fått öka upp ersättningen, men hon tar fortfarande brösten utan problem.

Luella: Vad bra att du kollade upp hur det var med meddelaflaskan- bra att veta!   

• 7879

Sunseed: jättefin magbild! Roligt att du la in en bild. Ja det är lite jobbigt att vara sjuk och hemma med två småbarn, speciellt nu när den större börjar bli piggare. Gloxy: just det glömde skriva att jag också dricker det där amningsteet och så försöker jag hålla brösten varma.

• 7879

Gloxy: hur går det med amningen nu då, strular det fortfarande? Ja är ullbältet dyrt sp kan man väl prova att värma brösten på annat sätt. Såg även att weleda, som har amningsteet även har massageolja för brösten, kanske värt att prova?

• 7879

Sunseed: ja jag har längtat och blivit glad att jag fått mina små innan BF dag. Men det är nog olika, är ju härlig känsla med att de finns i magen med. Gloxy: nej jag har faktiskt inte märkt någon skillnad, har snarare fått öka ersättningen ännu mera, hon äter, kräks, bajsar och äter igen. Ger nu 5-600 ml ersättning per dygn så tror inte jag har så mycket, och ända kan hon vara vid mina bröst i flera timmar på kvällarna.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011