• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nej dumma dumma dator, nu har två länga inlägg som jag skrivit försvunnit så försöker en tredje gång!
    Sunseed: Tack för ett fint svar! Jag fick min tjej till bröstet direkt efter snittet och hon hittade rätt ganska fort. Har väl haft samma inställning som dig, men det är ganska irritetande att det inte ska gå och få mer mjölk hur man än kämpar, men bara att släppa och kompletera med ersättning, jag måste ge lite varje mål för annars så vill hon till bröstet igen efter kanske 30min och det känner jag är för tätt när vi kanske suttit i 40-50minuter. Och tipset med att ge ersättning till kvällen om det räcker stämmer nog får många, gör att de känner sig mätta l'ngre. Jag matar min tjej ganska fritt under dagen, beroende på om vi ska iväg någonstans, på natten väcker jag var tredje, fjärde timme för att jag hoppats på lite bröstmjölksstimulering, men funkar det inte får hon nog snart bestämma tider själv då med. Är svårt att veta hur mycket ersättning som ska ges efter varje mål, ett exprimenterande, blir oftast mer snuttig på kvällen och då behövs det mer.

Söt krabat du har i magen som sparkar på stetoskåpet, så gjorde min tjej när barnmorskan skulle lyssna på henne.   

• 7879

Sunseed: vi började att mata med kopp de första dagarna, sedan när det behövdes större mängd än 30 ml så var det mer praktiskt att ta flaska. Vi kör med MAM flaskor och deras nappar gör att de tar ett liknande grepp som vid amning. Min äldsta tjej ratade inte amningen pga. Flaskan utan min mjölk tog slut helt. Hoppas det går bra för er och låter som en jättebra kurs!

• 7879

Kelsson: haha ja de kan verkligen vara bestämda de små liven! Ja man tar mycket med sig från första barnet om man får ett till.

• 7879

Sunseed: det var jag dom ville hva dina råd, lät som en väldigt bra kurs och jag hoppas för din skull att du kan få till mer än hobbyamning.njag tycker det är mysigt att amma, men himla jobbigt att behöva hålla på med ersättning med och rengöring och diskning som det blir hela tiden. Men N visst går det inte att amma helt så är det helt klart en väldigt mysig stund man har tillsammans närmande ammar.

• 7879

MissCat: Åh vad jobbigt och enormt tråkigt med din svärfar! Jag vet hur det är, är ju mitt uppe i det med min pappa. Vi har iof. landat i det värsta och han har fått prova behandling en gång men vi vet ju inte hur det går. Jag är glad om det kan förlänga tiden med honom. Kommer kännas enormt jobbigt den dagen han går bort.
    Skönt att du mår bättre och verkar ha kommit ur babybluesen samt att Ludwig växer så det knakar, hur gammal är han nu?  Grattis till att ni ska gifta er- roligt och förstår att det är turbulent! Roligt med dop med.

Sunseed: Jag har också haft en emmaljunga skötväska då jag köpte den med vagnen, är nökd med den, men skulle nog ha valt en liten mindre modell om jag letat mer. Ser att du fått flera förslag från Luella.  

• 7879

MissCat: ja den är verkligen hemsk, cancern. Måste vara jobbigt mot så många släktingar drabbas, först din mamma och nu din svärfar. Tänker också på er! Tänk sju veckor nu, vad gott tiden går! Skulle vara kul att träffa er när tid finns.

Sunseed: Tycker Kelsson svarat bra på vad som behövs första tiden, bärsjal eller babybjörn kan vara bra att ha om man har ett barn som vill ha mycket kroppskontakt.

Sedan med salvor så är min favorit inotyolsalva, tycker den funkar på allt, men det är ju individuellt.

• 7879

Sunseed; vad skönt att killen mår bra, hoppas proverna var ok med!

• 7879

Sunseed: Det var så det var för mig, i de flesta fallen växer moderkakan med och uppåt. Därför kollar de upp det senare, min växte tyvärr inte med så då blev det snitt. Och det är ju skönt att de kollar upp sådant som kan vara risker!

• 7879

Sunseed: Förstår din oro. Om du börjar blöda ska du direkt uppsöka sjukhus, spelar ingen roll vilket, säg bara som det är så ska de hjälpa dig fort! Hoppas du kan slappna av något med att jobba i annan stad!

• 7879

Sunseed: ja det konstiga är att de inte upptäckte att min var lågt då heller, utan av en slump vid en annan koll.

Händer det något på ett tåg så får de stanna vid närmsta station. Skönt att du har samtal innan!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011