• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: vad skönt att det inte var fostervatten som läckte och härligt att du fick se honom! Knytet: ja jag borde väl ta det lugnt men inte så lätt alla gånger. Lätt för att tappa humöret just nu och därmed lätt att få ångest, inte kul. Ja ska bli kul med ultraljudet på torsdag, längtar! Vilket datum hade du nu igen? Har blandade känslor inför nya året, pappa min har fått obotlig cancer så vet inte vad som händer honom, känns jobbigt.

• 7879

TAck för alla varma och välbehövliga ord och kramar! Behövs verkligen!

Knytet: Ok den 14e, jag drömde om att min kommer den 18e- får se hur det blir
    Hur är det när man gör kejsarsnitt, blir man sjukskriven något? Åh så din pappa har dött i cancer, förstår att det måste kännas tråkigt att han inte fick se ditt första barn!

Kelsson & MissCat: Ja jag ska verkligen försöka att ta nytta av den tid vi har, vet ju inte hur lång tid det kan handla om, känns så konstigt när vi träffas bara, vet liksom inte hur vi ska hantera det i familjen men det ger väl sig med tiden. 

MissCat: Så tråkigt att du inte fick tid att ta vara sista tiden med din mamma.

Kelsson: Då måste du blivit av med din pappa väldigt tidigt, tack för varma ord, ska försöka att inte ta ut sorgen förtid, men just nu känns det så konstigt när vi träffas, vet liksom inte hur vi ska bete oss mot varandra.  

• 7879

Ja tack för fina råd och Aurora, ja tråkigt att så många förlorat någon förälder så tidigt. Jobbigt att du hade ett samtal som inte kändes så bra så nära inpå.

Tycker bara att säga att jag älskar dig känns så konstigt att säga till min pappa, vi har liksom under min uppväxt aldrig pratat känslor, pappa har varit ganska svår med det. Kan säga att jag tycker om honom och att saker som vi har gjort har varit värdefulla för mig. Känns bara konstigt att nu vill jag ju vara mycket mer med honom än vad jag brukar vara.  Ja men era ord är värdefulla och jag känner verkligen att det är tråkigt att höra att så många blir av med någon förälder så tidigt i livet.  Tack för stöd, känns bra att kunna skriva av sig och få bekräftelse.
    Kram på er alla.

• 7879

Aurora: Ja det konstiga är att i min mans familj har jag inga problem alls att säga att jag älsar dem, både hans föräldrar och syskon och såklart till min man och mitt barn. Ja jag har också funderat på det där med att skriva brev, om positiva minnen och bilder av honom. Så hoppas du också kan prata känslor i din "nya" familj!

Kelsson: Låter så härligt att kunna vara så- vilken tur att ni brukade det då du inte hann till sjukhuset.

Var på barnmorskebesök idag, allt såg bra ut. Imorgon blir det ultraljud, ska bli spännande att se pyret!      

• 7879

MissCat: Åh har det redan gått tre veckor! Ja han var hur gosig och söt som helst!

Aurora: Haha, ja så är Elins kusiner mot varandra med, men kul när man kan ha nära kusinkontakt!

Kelsson: Ja det ska bli kul!     

• 7879

Knytet_ Förstår att du har nedräkning, spännande snart har du bebis hos dig! Tack för omtänksamma ord! Har absolut inga problem att skriva att jag älskar honom, och vi umgås ganska mycket så han vet nog.

Inanna: Vad jobbigt att ha det tungt ekonomiskt och att inte må så bra psykiskt. Vad roligt att Li mår bra och vad kul att hon ska ha din gamla dopklänning! Det fick min tjej också ha. Ang. kejsarsnitt så får jag besked om det senast på måndag, troligtvis redan på ultraljudet imorgon. Hoppas på ett bra 2013 för er, att du går ned i vikt som du önskar och att din man får jobb! Kram

• 7879

Fick se min lilla plutt igår, härligt! Ska på läkarkontroll på måndag, med största sannolikhet så ligger moderkakan för och då blir det kejsarnsitt för mig med.

• 7879

Kelsson: allt såg bra ut med bebis, vägde ca 2,9 kg. Knytet: det såklartvdet känns lite tråkigt att missa det vaginala förlossningssättet , men jag vill inte riskera vare sig mitt el bebis liv så finns det minsta tvekan att moderkakan ligger för är det klart bättre att göra kejsarsnitt. Och ja det var kul att få se bebis igen, längtar tills jag får se den ute! Snart bara en vecka kvar för dig!

• 7879

Sunseed:fy vad jobbigt och verkligen konstigt system de har på sjukhuset! Hoppas det går bra att få i sig något för dig nu. Själv har jag blivit förkyld med halsont, längesedan jag haft så ont i halsen. Innanna, ja verkligen kul! Håller tummarna för din man.

• 7879

HAtar när datorer bara raderar allt man skriver....
    Ja ja nytt försök.

MissCat: Ja jag tycker försökaget om att bädda ombonat är bra, det tycker många barn om, har hört att vissa värmer värmedynor för att barnet ska känna värme också. Hjälper inte det så kanske du kan få lite avlastning av din man? Hur mår du efter kejsarsnittet? Min oro ligger ju i om jag kan klä på och av min ibland trotsiga tvååring.

Gloxi: Tack för medtanke! Ang. amning så tycker jag inte att du ska ta till dig allt barnmorskan säger om amning, amma när hon själv vill låter bra tycker jag! Huvudsaken är att hon går upp i vikt och sedan följer din kurva, det är inget bra att känna stress och oro i samband med amning. Låter som din produktion kan komma igång. Hoppas!      

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011