• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Jis, fin mage! Det är en lite jobbig period när man bara ser tjock ut när man har kläder men det ändrar sig snabbt. Föresten, jag glömde svara på det där med gravidyoga. Här finns en länk till olika former av motion för gravida, pilates, yoga och vattengympa: foraldraakademin.se/

Grattis till killen Viksan

Aurora, hoppas att det kommer funkar för dig. Tyvärr är ju inte sommarsäsongen en tid då det lugnar sig

Carlan, jag gråter också för allt och inget. Skönt att du kommit ut från sjukhuset iaf.

Ego, inget babyrum här heller. Vi har inget rum till vår dotter heller. Vi får se hur det går, nu håller vi på att möblera om i sovrummet för att få plats med barngarderopen vi köpte.

Sen ringde dom från stadsdelsförvaltningen idag. Vi har kommit fram i kön för att göra hemutredning för adoption med start i augusti. Jag blev lite ställd och tänkte först berätta att vi är gravida. Men sen ångrade jag mig och sa inget så har vi fortfarande adoptionsalternativet som backup om något skulle hända i sommar med bebisen, ve och fasa.

• Aurora1979

Jis: Min mage såg/ser ut ungefär så fast större.... ;)

Karmosin: nä det är ju det som är så dumt. Men när jag är tillbaks efter semestern är det nära slutet av augusti och då borde det lugnat sig en del iaf.

• Speck
    Viksan: Gratulerar till gossen!

Strössel: Ja självklart! Vi har gjort en helrenovering av barnrummet, målat tak, väggar, lagt nytt golv. Köpt spjälsäng, skötbord (båda hensvik) och ett gäng textilier (mycket Fabler Kamrater) från IKEA. Väggarna i rummet är gula, varmt solgula så det är ljust o fint där inne!
    Vi ska sätta upp en vägghylla som vi ska ställa lite gosedjur på och sen har jag 3 små (12x12 cm ca) Nalle Puh tavlor som jag tänkte sätta upp vid spjälsängen.. Förutom det vet jag inte vad som ska upp på väggarna.
    Jag ska måla om garderoben som står där inne (nu är den turkos och ska bli vit för o matcha resten av möblemanget), sen är det typ klart! Det står en gungstol där inne också.
    De senaste 2 dagarna har jag tvättat barnkläder samt sängkläder/filtar till barnrummet så jag kan bädda barnvagnen och göra iordning! Skrattande

Jis: Min mage i v 16 finns bild i mitt galleri.

Carlan: SKötn du är ute från sjukhuset!

Kelsson: Jag är just nu +17kg med dryga 7 veckor kvar... Så jag leder ligan Flört
  • Luella

Åh, efter att ha läst om ditt barnrum Speck vill jag också ha ett barnrum att inreda Obestämd. Det låter verkligen super superfint!

• strössel

Speck: Låter jättefint med bebisrummet Skrattande

Vickan l: Ska gå in och kolla på Isa Form tavlor, hört många nämna dom men jag har nog aldrig sett en sån.

I morgon går jag in i v 25 och 7 månaden så glad Solig

• Kelsson1

Speck: Men hur mycket hade du gått upp i vikt när du var i v17? Menar att jag har tid att komma ifatt dig . Håller med de andra, barnrummet låter onekligen väldigt fint. Syrran får en helvägg målad med barnfigurer. Det skulle vi också få men vi har tänkt att sälja lägenheten om ett par år så käns lite som slöseri då, vi får ta det i nya lägenheten sen...

Strössel: Jag går också in i ny vecka imorgon . Grattis i förskott till ny vecka!

Ego: Vi kommer nog att vara utan internet under helgen så blir uppdateringar o kommentarer från mig först i början av veckan igen... Trevlig helg alla!

• carlan

Tack tjejer. Ja det är skönt att slippa sjukhuset. Nu ska jag bara återhämta mig. Orkar inte göra något. Blir andfådd så fort jag rör på mig.

• Lillstint

Jis: Jag har också lite mer bula ovanför naveln. Tror det beror på att jag hade en del "flebb" innan jag blev gravid och alltid haft väldigt stort "hål" kring naveln (läs bilring runt om :). Fast min mage är gigantiskt nu i vecka 18. Nu kommenterar verkligen folk min bebismage, fast de tror jag är mycket längre gången... Men jag kan ju själv konstatera att där är lite mjukt flebb fortfarande runt om själva bebismagen.

Viksan: grattis till grabben! Vad härligt!

Kel: Jag har gått upp 1,5- 2 kg bara! Men ändå gigantisk mage. Det där är ju väldigt olika, men normalt vilket som.

Ha en skön helg alla!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011