• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Tack för alla grattis!! Ska bli jättekul att få en kille till Fast man ska inte lita på sin magkänsla, jag var ju så säker på att det var en tjej

Appropå vikt så har jag bara gått ner hittills, trots v 20 och att magen börjar bli rejälare. Mår för illa och har ju inte aptit att få i mig tillräckligt just nu, så det är inte helt oväntat.

Carlan: Usch, hoppas att det inte blir för kämpigt med fogarna för dig. Ta små försiktiga steg och rör dig så lite du kan.

Tredjemaj: Jag hade också jättefrossor igår - var riktigt obehagligt, men var inte orolig för bebben för han sparkade glatt hela tiden. Jag utgick ifrån att det har varit för varmt och att jag har försökt röra mig för mkt.

EGO: Bläh för att mitt jobb har flyttat!! Alla är så glada för att det är så fint och modernt, men jag deppar för att jag inte kan ta mig dit. Försökte ta bussen men fick kräkkänslor när jag skulle gå på, så jag tog bilen istället. Fick parkera den en kvarts gångväg från kontoret vilket pajade rygg och fogar helt, och sen blev jag jätteyrslig och illamående så jag inte kunde äta lunch. Låg och sov i tre timmar igår efter strapatsen.... Nu får min snälla man köra mig till jobbet, vilket blir en jättestor omväg för honom, alt betala jättedyr parkering varje dag vilket man inte vill lägga pengar på nu innan mammaledigheten.

• Vickan I

Strössel - ja men absolut kan man göra så också.Lätt reglera värmen. Förra gången hade jag teutonias babynest i hårdliften. Fungerade också jättebra. Har inte tänkt rikitgt hur jag ska bädda, mer än att ett fårskinn ska i. Funderar ju på ngt bra som kan fungera lätt i syskonvagnen också...Härliga bekymmer man har .

Viksan - Usch låter riktigt jobbigt för dig. Stor kram.

Du har det inte lätt Carlan du heller. Foglossning hade jag förra gången och det är inte kul alls.

Hoppas ticksen är borta Anderska. Säkert ingen fara.

Speck - Vi körde pyjamas till vår korv. Men hade ofta body och byxa sedan då han växlade i temp hela tiden så var lätt reglera med att ta av och på byxor utan att han vakna.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Vad kostar ett fårskinn och vart kan man köpa såna  ? Har inte bestämt oss för vad det blir täcke eller en åkpåse det är inte lätt att bestämma sig Skrattande men det blir det sista vi köper så jag har gott om tid att fundera Flört

• Luella
    Anderska, aha, nej det är nog inte möjligt. Men spontant låter det inte som det skulle vara någon fara. Det är ju mycket som händer där inne just nu.

Speck, ja, vi har använt och använder pyjamaser. Vi använde pyjamas från dag 1 men även typ sovpåsar med armar men inga ben utan det är som en påse istället för ben. Det är mina gamla som jag hade när jag var liten. Min tjej hade 50/56 i mer än en månad, jag hade bara mina gamla kläder från när jag var liten och jag var ganska trött på dom och köpte massor i 62 sen. Folk har hela tiden sagt att bebisar växer så snabbt men en dryg månad med ett litet urval kläder är en trist månad. Men jag hade mjukisbyxor på henne och omlott-tröjor (inte bodys) och det fungerade toppen.

Strössel, åkpåse är mycket bättre än täcke om man ska ha ett vinterbarn. Min dotter använde sin åkpåse även den vinter som var när hon skulle fylla 2 och hon kommer ha den även nästa vinter när hon sover ute på dagis. En åkpåse är varmare än täcke och är dessutom superpraktiskt tycker jag. Runt ett täcke har man oftast bomullslakan och det svalkar istället för värmer. Under åkpåsen hade jag en fårskinnsfäll och vi behövde aldrig några extrafiltar.
  • anderska

Har inte haft mer tix/ryckningar i livmodern. Idag känner jag mig inte det minsta gravid. Mina bröst är inte svulna längre inte heller magen. Är dock fortfarande trött men det är det enda. En och en halv vecka kvar till vi ska göra första mag ultraljudet.

• Viksan07

Anderska: Jag tror inte att det är ngt att oroa sig för. Det händer ju så mycket där i livmodern, att musklerna säkert larvar sig lite. Vilken vecka är du i? Att symtomen minskar, det kan de ju göra ibland. Förra graviditeten med sonen kände jag mig inte ett dugg gravid efter v 12, inte förrän man började se på magen. Jag tycker att det är bra att ha en angelsound hemma, vi lyssnar på bebbens hjärtljud om vi blir lite oroliga Skönt att du får titta på bebisen om en vecka! 

• Speck

Tack för alla svar om storlekar och pyjamasar :D

Gick in i vecka 34 igår, härligt! Ha en skön söndag allihopa, själv sov jag till 11:40 idag så jag är helt mojsig i huvet nu haha!

• anderska
    Viksan07 skrev 2011-07-03 11:45:20 följande:
    Anderska: Jag tror inte att det är ngt att oroa sig för. Det händer ju så mycket där i livmodern, att musklerna säkert larvar sig lite. Vilken vecka är du i? Att symtomen minskar, det kan de ju göra ibland. Förra graviditeten med sonen kände jag mig inte ett dugg gravid efter v 12, inte förrän man började se på magen. Jag tycker att det är bra att ha en angelsound hemma, vi lyssnar på bebbens hjärtljud om vi blir lite oroliga Skönt att du får titta på bebisen om en vecka!

Jag är i v 10 men man skriver väl v9+5 tror jag. Jag kan känna att det stramar lite i magen när man gör häftiga rörelser men jag är en orolig själ. Antagligen bara för att vi gjort ivf och vi inte kan få barn på eget vis så vill man så gärna att det ska lyckas nu. känns ändå skönt att man sett ett litet hjärta slå det ger mig hopp ändå =)

Angelsound, vad är det?

• Speck

Anderska: Låter som att det är ligamenten som håller upp livmodern som gör ont på dig, de gav mig mkt obehag i början iaf.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011