• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Kelsson, ja det skulle ju vara en riktig mardröm om bebisen är allergisk. Jag föddes med allergi mot pälsdjur och har astma. Jag tänkte att jag skulle vara försiktig med våran dotter men vi har använt både fårskinn och dunkuddar till henne och hon klarar av min pappas katter som tur är. Det finns väl lite olika teorier, det ena att ma ska akta barnet och den andra att man ska utsätta barnet för djur etc och jag har ingen aning om vad som är "rätt" eller om det helt enkelt är olika för olika barn. Men när jag tänker efter är jag inte allergisk mot fårskinnet men alla andra pälsdjur....

• Vickan I

Kelsson - Jo risk finns det ju. Men som för Karmosin är även jag allergisk mot pälsdjur och en massa annat, men har inte reagerat på ull. Sedan tvistas det som sagt om det här med att utsätta el ej. Sonen har vi inte märkt av ngn allergi på *ta i trä* så jag hoppas det ska fungera med bebisen också. Jag klarar dock inte av dun i ex kudde när jag sover, men kan ha dunjacka på mig. Inte för att jag tror att ngn tänkt köpa ev skinn från IKEA, men gör inte det då det är behandlat med krom och annat tråkigt och inte lämpligt för bebisar att ligga på. El vi har iofs ett från IKEA i pulkan som sonen åker i på vintern, men känns lite annorlunda .

Jis - Goggla knipövningar så får du upp bra "program" att följa och beskrivningar så du kniper rätt och det ger effekt.

Viksan - Vi grunnar lite på samma sak. Ligger små bilar och annat spännande lite överallt här hemma som sonen gömt undan vid lek....Men ett senare problem. Våra små kommer också få dela rum sedan. Undra om storebror också kommer vilja sova hos oss för att beis gör det sedan...kommer bli trångt!

Strössel - Nej mitt illamående, som iofs aldrig var så där jättejobbigt är borta nu om jag bara äter något regelbundet. Kul träffa bm idag. Jag har inte tid hos vanliga bm förrän den 17 juli el ngt sådant! Men nu på fre är det TUL och läkarbesök iaf, äntligen!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck

Kelsson: Asså snacka inte ens om det där med pälsallergi.. man kan ju få ångest för mindre. Tänk om bebis inte tål pälsdjur?? Vi har 3 underbara katter varav 2 är så osäkra i sig själva att de skulle aldrig klara av en omplacering. Och den 3e han är bara cool så han skulle kunna bo på en hundkennel om han fick han kunde inte bry sig mindre haha! Men jag kan inte tänka mig att behöva göra mig av med katterna.. USCH hemska tanke! Jag har ju levt med dessa katter i 4 år och maken med dom i 7 år.. Men jag hoppas att eftersom jag vistats runt katterna hela graviditeten så kommer min bebis ha fått antikroppar därigenom (nån undersökning som sa de kunde ske, men som vi säger - däri tvistar de lärde). Plus att varken maken eller jag är allergiska, vi kan bli lite täppta i näsan o få tungt att andas när det är mktpollen ute men inget som visar sig på nåt allergitest. Och så tror jag maken är allergisk mot fågel men har inga problem med dunjackor o duntäcken, bara att äga fåglar går inte.

Idag är första dagen på min semester, maken jobbar 3 veckor till. Ska försöka måla om garderoben i barnrummet idag så den blir klar nån gång så jag kan lägga in alla nytvättade kläder i garderoben nån gång. Nu har jag 2 stora ikeakassar med rentvättade bebissaker (tvättat typ 7-8 maskiner...) (det är inte bara kläder, det är sängkläder, filtar, gosedjur, en babybjörn bärsele etc) och de står nere i tvättstugan för om de skulle stå framme så VET jag att katterna skulle krypa ner o sova däri o håra ner allt..... :P

• Jis

Åh, jag säger bara don´t mess med en gravid kvinna. Kommer ut idag, ska cykla till jobb som vanligt inser då att bromsarna inte tar. då är det någon som gått in på vår innergård och helt enkelt snott bromsoken samt kapat slangarna. Men tack så himla mycket. Det kommer kosta mig 1000 kr bara för att folk är dumma i huvudet. herrgud vilken tur att jag testade att bromsa innan jag drog iväg i nerförsbacken..

Arg!

• strössel

Hemma igen fick göra TUL och det gick jättebra och det gick lika bra hos bm alla mått var toppen och proverna dom tog på mig. Fick två nya tider i v 29 och i v 32 och den 30/8 ska vi gå på föräldrautbildning ser fram emot det nu händer det lite Skrattande

Jis: Hittade knipövningar på nätet minns inte vart men sök på det som vickan skrev, tog upp det med läkaren och man får inte göra för många per dag och helst inte göra knipövningar när man kissar vilket jag tyckte var smidigt.

Vickan l: Vad kul med TUL på fredag det kommer gå superbra !

• Vickan I

Men gud Jis vilken grej, livsfarligt ju. Tur allt gick bra så du inte bara svischade iväg nerför.

Strössel - vad underbart att allt var toppen . Fick du veta om bebisen låg precis eller lite plus eller minus på tillväxt? Skönt att kunna slappana av och få njuta lite nu då för dig. Är jättenervös inför TUL, men det är ju ett mönster som följer denna graviditet....så börjar bli van att känna så här nu.

Härligt med semester Speck . Kan du boa rejält där hemma.

• Aurora1979

Jis: Men vad f*n! Livsfarliga människor som stjäl bromsarna! Vissa har verkligen inget alls bakom pannbenet! Förstår verkligen att du är förbannad!

Strössel: Vad skönt att allt såg bra ut på TUL! =)

• strössel
    Vickan l: Nej det sa hon inget om, hon sa bara att det såg strålande ut precis som det ska vara i v 25 och livmodertappen var 4 cm lång. Hon skrev in en massa siffror i datorn och så fick vi se vart vi låg mitt på mittenstrecket där man ska ligga. Jag frågade om jag skulle få ett TUL till längre fram men det kunde inte hon svara på eftersom hon var bara där under sommaren när den andra läkaren har semester. Men hon såg att han hade skrivit ev ett TUL längre fram i graviditeten, men det skulle jag få veta längre fram.
  • Vickan I

Nu kom remissen till kirurgen som jag väntat på sedan 31 maj. Den 1 september kl 15.00 har jag tid!!!!! Inte imorgon direkt....Då är jag ju i v 33!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011