• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lulis7

Hej! Nu vågar jag nog smyga över hit från ursprungstråden, där jag har varit med i några månader. Vet inte om alla här tittar in i ursprungstråden fortfarande. För er som inte känner mig kan jag berätta att jag är gravid efter vår 5:e ICSI (4 ET, vilka har gett 2 minus, ett plus som slutade i tidigt missfall och nu plus igen). Tror att jag går in i v. 8 idag. När jag räknar utifrån ÄP är jag i v 7+1 idag, men på vul i måndags satte läkaren datum efter storleken på hinnsäcken och i så fall tror jag att det blir 7+0 idag Obestämd. Hur som helst är det härligt att äntligen vara i den här tråden, ett steg närmare målet...

• Kelsson1

Lulis: Som jag har väntat på att få välkomna dig hit! VÄLKOMMEN O HÄR SKA DU STANNA!!! Hur är det med dig? Inget illamående än eller så?

• Aurora1979

Lulis: Välkommen hit! :) Jag läser lite i gamla tråden fortfarande men är inte direkt aktiv i skrivandet. Är i v.21....

• Vickan I

Grattis och välkommen Lulis :). Alltid lika kul när det kommer nya preggos som äntligen fått lyckas!

• Lulis7

Tack, snälla ni för välkomnandet!
    Kelsson:  Jag har haft mycket symptom innan: mycket känningar i magen, extrem trötthet, yrsel, svullna och ömma bröst, ofta kissnödig och lite illamående då och då. Idag känner jag bara av de ömma och svullna brösten och inget annat. Men jag har bestämt mig för att inte vara nojjig. Antar att symptomen kan komma och gå. Allt såg ju bra ut på vul i måndags!

• Kelsson1

Lulis: Symptomen kan mycket väl till o med försvinna helt utan att det betyder något negativt! Jag hade extremt ömma bröst, hade till o med svårt att sova på grund av de men efter att jag slutat med crinonen så har jag inte alls ont i brösten längre. Jag hade även mycket svullna bröst ett tag men tycker att brösten gått tillbaka till vanliga storleken nu o på KUB mådde ju bebis bra så tror inte man kan fästa för stor vikt vid symptomen. Illamåendet har jag haft som ständig följeslagare, inte lika roligt som det kan låta

• Luella

Lulis, välkommen!

Skönt att gå ned i tid Aurora!

Kelsson, vilka underbart söta kläder

Vickan, jättesvårt eftersom alla hanterar sånt där så olika. Jag håller med dom andra, försök att luska hur dom vill ha det men känner du dig osäker så stanna hemma för att vara på den säkra sidan. Jag har varit känsligare än dom flesta och mått så himla dåligt av gravidmagar och bebisar och bara velat gråta jämt och ständigt. Jag hade inte velat se en bebismage på den dag som ska bli en lycklig och minnesvärd dag, men det är ju bara jag. Det man möjligen kan tänka sig är att skriva ett brev och berätta om eran resa och att ni nu ska ha barn och skicka till dom. Säg att du kan tänka dig att stanna hemma utan några som helst hard feelings om brudparet önskar det eftersom du själv har känt sorg och skulle förstå det mer än någon annan.

Här är en till som har svårt att sova på nätterna. Vaknar och är kissnödig och kan inte somna om. Sen har jag jättemycket myror i benen. Förut hade jag kramp också men nu dricker jag Bitter Lemon (Grape Tonic ska tydligen också funka) och det har blivit så mycket bättre.

• Aurora1979

Karmosin: Kan inte säga att jag gått ner i tid. bara sjukanmält mig i 3 dagar. Sen ska jag försöka köra på som vanligt

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011