• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • spets

Hej allihopa
    Jag har varit ute på äventyr hela helgen och inte känt ett dugg i magen, bröst eller illamående.. vilket såklart gör mig orolig. Jag är i v. 10+5 nu. Från vilken vecka börjar man att få lite synlig mage?
    Jag är i valet om kvalet i fall jag ska ringa min ivf klinik och be om ett ultraljud. 

• Speck

Jis: Usch livsfarligt ju!! Himla tur du provbromsa - det vettetusan om jag hade tänkt på att göra??

Vickan: Jepp ! Har planerat att jag ska hinna måla om garderob (har jag börjat med idag), baka massor o frysa in, laga en del småpajer o frysa in o annat som är lätt att värma under småbarnstiden, jag ska göra lingondricka på lingonen vi har kvar i frysen (eller om jag gör sylt - det är lite 50/50 nu), jag ska även använda upp alla frysta vinbär vi har i frysen, där blir det nog saft, och så ska jag göra muffins o sånt med vinbär i.. Jag räknar med att vi kommer ha en del fikagäster den första tiden så då kan de va skönt o bara kunna ta fram nåt från frysen...
    Sen så ska jag sortera alla bebiskläder efter storlek o sortera bort sånt vi inte vill använda osv. Blöjor och tvättlappar ska vi köpa hem också. Och kanske nån zinksalva eller så.
    Njuter såå av att veta jag ska va ledig framöver mend et har inte alls sjunkit in att jag inte ska tillbaka till jobbet efter ett par veckor som vanligt, haha!
    Trist att du fick en så sen tid, att du måste gå med det onda bråcket hela sommaren! Min bebis kommer va född då :D

Strössel: Skönt att din bebis låg precis på kurvan, min var ju +12,4% :P

• Speck
    Spets: Det är olika när det börjar synas, i vecka 10 så är livmodern fortfarande bakom blygdbenet. Men för vissa runt vecka 16, för andra runt vecka 24 :) Det beror heeelt på hur du bär bebisen, vissa ligger mer inåt o andra mer utåt. Dessutom så är du ju vid den vecka då illamåendet börjar gå över för de flesta (obs Kelsson o Carlan, de flesta inte alla, jag vet ;) och alla symptom kan komma och gå! Tror inte alls du behöver oroa dig. Du har ju dessutom varit ute på äventyr och haft tankarna nån annanstans än på grav! :D
  • Kelsson1

Speck: Vet inte vem jag skulle kunna lita tillräckligt mycket på för att de skulle få ta vår "lilla" vovve tror inte att det finns sådana människor. Men jag tror att jag väljer strutsmetoden, huvudet i sanden tillsvidare . Nej självklart ska Carlan o jag vara motsatser som bevisar regeln... Det är det vi är till för
    Skönt med ledighet för dig. Jag har sista semesterdagen idag sa precis till maken att jag skulle mycket väl kunna stanna hemma nu, vill inte alls tillbaka till jobbet längre. Förstår inte hur jobb har kunnat vara viktigt!?

Vickan: Varifrån köpte du fårskinnet som är bra?

Jis: Säger som de andra, vilken tur att du testade bromsarna! 1000spänn är tråkigt men en skadad Jis hade varit oändligt mycket värre. KRAM!

Strössel: Härligt att allt var perfekt, nu kanske du kan vara lugn ett par dagar

Vickan: Kan du inte ringa o höra om de har tidigare tider o förklara att du är gravid o v33 är inte helt optimalt för tiden?

Spets: Symptom kan komma o gå så tror inte att du behöver oroa dig men känns det tryggare kan UL alltid lugna ner en. Jag har haft svullen mage ända från böran (är inte smal till att börja med) men bebismage syns inte än (är i v18 idag), tror att den gömmer sig under tjockismagen...

Ego: Var till ikea o köpte stativ o trådbackar idag, vi har pratat om det läääänge o nu äntligen fick vi det gjort! Hade tur också, de var på rea så vi sparade sammanlagt kring 600kr mot vad de kostar normalt...

• Jis

Kelsson: jag tycker det är det värsta när man haft semester att frågan alltid dyker upp  varför jobbar jag, är det värt det osv. Då försöker jag fokusera på att det tack vare jobb man kan åka på semester, se saker och så...men det är inte alltid det lättaste dessvärre.
    Vi ska oxå till IKEA imorgon, har spanat in en Malm-byrå vi ska ha i nuverande kontoret (sedan Flavios rum). det börjar redan bli en massa saker. Malmen är oxå på rea, jej.

EGO: jag fick ett nytt pris på cykloteket, någonstans mellan 1500-2000 kr kommer det att gå på...härliga tider! 

• Vickan I

Speck - Ja inte långt kvar nu för er. Saker att göra verkar du ha för dig iaf . Iofs tror jag inte de skulle göra ngt åt bråcket under grav ändå, då jag inte tror (och jag inte vill) att de ska operera då ändå, men vi får se. Vill ju få svar på en massa frågor iaf.

Kelsson - nej inte oroa dig för vovven nu. Kommer säkert fungera toppen och OM bebis visar sig vara allergis så får man tänka ut en plan då. Vi fick skinnet av min mamma (köpt på Gotland) men babyaffärerna (typ Babyland, babyproffsen) brukar ju ha också. Googlar man finns det en del också och det brukar stå vilka som är lämpliga för bebisar eller ej då. Det varierar ju verkligen i pris om man kollar på nätet! Ang remissen så ska jag till läkaren på spec.mvc efter mitt TUL på fre och tänkte höra med henne vad hon tror och om hon kan göra ngt. Jag undrar ju tom hur jag ska få ut bebisen med detta då det tom är obehagligt att kissa och *ursäkta* skita med det! Hur krysta en bebis då???!!! Men snitt vill jag inte heller...ja vi får se. Kul med nya inköp , vår garderob blev också jättebra. Alltid tungt att komma tillbaka efter semester, men när man är gravid blir det än värre . Fokus är ju ngn heeeeelt annanstans då. Det enda bra är att tiden brukar gå lite fortare.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Kelsson: Ja nu ska jag försöka vara lugn Flört för den mår ju toppen där inne i magen ! Tråkigt att din semester är slut men tiden kommer gå snabbt och sen är du mammaledig, hoppas att du har haft en underbar semester.

Jis: Trist att lägga pengar på en sån grej som hade kunnat undvikas om folk kan hålla fingrarna i styr.

Speck: Det ska bli kul och se om det förändras till ev nästa TUL, var inte säkert att jag fick nåt mer det skulle den andra läkaren bestämma. Men han hade skrivit om ett TUL till i journalen så jag hoppas jag får ett till Flört + 12,4 betyder det att den är lite större än normalt för den veckan ?
  • Kelsson1

Jis: Det tragiska just nu är att det känns inte som man haft semester alls, vi åkte upp till norr för att slippa stambytet. Jag mådde illa varje dag o kunde lika gärna ha legat hemma i soffan (om det inte varit för stambytet) o maken rusade omkring o passade upp på mig. Så känns för båda att vi är lika utmattade som före semestern. Vi pratade idag om att ta en weekend senare i sommar eller i höst o bara åka på hotell eller på en kryssning för att komma iväg lite.
    Kom nu ihåg att jag köpte faktiskt skötväska från Ikea. Är inte helt säker på att det var en jag ville ha men kostade bara 49kr så kunde inte låta bli .
    Hade hoppats på bättre tur för dig med cykellagningen, stackarn. STOR KRAM!

Vickan: Men brukar inte vården fungera lite som så att om du ringer o hör så kanske du kan få någon återbudstid om de får in det. Men ringer du inte så går tiden till någon annan. Menar att det kanske inte skadar att slå de en signal o förklara läget.
    Tack för tipset med fårskinn, ska höra med en kompis som bor på Gotland...
    Jo fokus ligger inte på jobb just nu, vill bara ligga hemma i soffan o koncentrera mig på att vara gravid

Strössel: Tyvärr som jag skrev tidigare så mådde jag illa nästan dagligen o blev liggande i soffan men fick vila åtminstone .

• Vickan I

Kelsson - Ah är det så. Ja då skadar det kanske inte att ta och ringa och höra iaf. tack för tips. Ja gotland är ju kända för att ha de bästa lamm/fårskinnen.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011