• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • vinterbebis12

Hänger inte alls med så har säkert missat något!

strössel- grattis till TUL!

Vickan - du måste få tid snabbare!!! Håller tummarna för det.

Spets - be om ett till ultraljud. Vanligt och helt normalt att symptomen försvinner där vi är nu så man ska inte behöva oroa sig men det kan vara skönt att se att allt ser bra ut.

Jis-jobbigt- borde inte ngn försäkring täcka en del? Vilken fin blogg!

Speck - vilka planer. Får be dig om råd och recept när det är dags :)

¨Kelsson- weekend låter bra. Vi ska göra detsamma så sent som möjligt. Känns som att man behöver all energi man kan få numera

Ego - idag har vi gjort UL (på magen!, visste inte att det gick så tidigt) och sett världens sötaste sprattla. Obeskrivlig lycka. Nu kan jag äntligen börja tro på det här. Vi har ju valt att inte göra KUB utan detta vanliga UL för att se att den lever. BM mätte spalten och den var nästan så smal som det går att mäta så kombinerat med min ålder sa hon att vi har låg risk (med 80 % säkerhet, ett blodprov för att komplett KUB skulle öka till 90 % säkerhet). Vi var tveksamma då hon frågade om vi ville veta nackspaltsmåttet men sa sen ja och insåg att hon sett att den såg fin ut och ville berätta för att lugna en nervös ivf-gravid. Känns skönt men huvudsaken är att den mår bra och lever.

• Luella

Jis, folk är verkigen inte kloka. Hur kan man få för sig att sno något sådant. Tur att det gick bra.

Spets, jag mådde så himla illa och därför åt jag heela tiden. Svårt att avgöra när man faktiskt såg bebismagen eftersom jag gick upp i vikt av andra skäl...

Vickan, hoppas att det går snabbare att komma dit med lite påtryckningar.

Själv är jag klar med sorteringen av min dotters kläder och lagt i en bebishög, en sälja-hög och en semtimental hög. Så nu ligger alla bebisens kläder i hans garderob, förvisso otvättat och i en enda röra men något ska man ha att göra sen också. Sen håller jag på att jaga efter en växa-säng till tjejen också men det är inte lätt att hitta något som passar och som både jag och min man gillar.

Första riktiga dagen på semestern föresten, åh så härligt med måndagar som man inte behöver gå till kontoret på.

• Jis

Tredje maj, så skönt att allt såg bra ut och att ni fick så bra besked ang KUB. Andas ut och njut nu.
    Tack förresten, bloggen är bara om mitt liv, inget speciellt men kul att dela med sig till vänner som inte finns nära :)

• Kelsson1

Jis: Tack för tipset!

Tredjemaj: Visst är det speciellt att se den lill* sprattla därinne, jag kan fortfarande inte fatta att man inte känner allt sprattel . Grattis till att allt såg bra ut!

Karmosin: Grattis till semesterstart!

• kasa01

Hej Allihopa, har missat mssor märker jag...

Jis, vilken idiot! jag kan förstå dem som snor cyklar, eftersom de vill åt pengarna, men att bara förstöra dem. Varför??? Tror du kan ta det på hemfösäkringen om den var låst o står på gården, men det blir ju självrisk på en tusenlapp... Men hellre det än två!

Tredjemaj, härligt!! Helt rätt att strunta i kub, jag hade nog inte gjort det igen med tanke på vad vi gick igenom.

Vickan, atntar att de redan vet att du är gravid?? Annars kan du ju ringa o be om en tidigare tid pga det?? Jag fick en tidigare tid för ett ingrepp för 2 år sen, eftersom det var precis innan midommar... Ingen som ville bli opererad då. Kanske kan det vara lite samma nu under semestern? Man vet ju aldrig, ring o tjata.

Kelsson, snopet att semestern redan är slut... Men det kanske är lite lugnare på kontoret under Juli om många andra är borta?? Hoppas det, så du kan ha det lite lugn i alla fall.

Spets, jag är i samma båt... Känner ingenting just nu! Tyckte jag kände bebsien förra veckan, varje gång jag åt något sött (en frukt eller så) spratt det till efter en stund. Nu har jag inte kännt någonting! Ska på TUL på torsdag, skulle just vara snyggt om det inte var som det ska nu efter allt...

Och jag som sa att jag INTE skulle nojja över vikten denna gång... Försöker verkligen, men jag ser ut som ett mumintroll just nu.. eller möjligtvis barbapappa.. bara i v 17, men har gått upp minst 5 kg. Jag är ju inte gravid i röven, men det ser ut som det tyvärr... kanske lite i låren också.. suck.

KRAM PÅ ER!!!

• Kelsson1

Jis: Jag har känt bebis ett par gånger, absolut inte dagligen men känt som kittlande små små bubblor (som inte känns som gaser). Du då?

kasa: Jag har nojjat lite över vikten men läste igår i en graviditetskalender (tror att det var landstingets) att till den här veckan (v18) skulle man gått upp 3-6kilo så då blev jag lugn. De skrev även att man behöver inte ha gått upp så ingen behöver få nojja här på grund av det .

• Speck

Kelsson: En sak som får det att kännas lite bättre kanske är att du har snart gått halva grav och går snart på mammaledighet! Så det är liksom tillfälligt att du går tillbaka till jobbet :)

Vickan: Ja det är klart man måste göra upp lite planer, eftersom de 3 första veckorna av min semester är jag ensam hemma.. Vill inte bli en av de där uttråkade gravida som bara går o stönar över att tiden inte går :D

Strössel: Ja, det fanns 3 streck som definierade normalgränserna, en understa och en översta viktgräns och sen en i mitten som visade normen, "förväntad vikt". Min bebis låg ganska nära den översta viktgränsen, dvs hade bebis vägt exakt som förväntat så hade det varit +-0%, hade den varit mindre hade det varit - och nu då så hade vi lill-speck på +12,4% :P Dvs den var 12,4% större än mittenkurvan, det "normalaste".

Tredjemaj: Grattis till lyckat UL!

Kasa: Hörrö! Va nu en duktig flicka och gör som du sagt och sluta nojja för vikten! Det finns inget du kan göra åt det nu ändå, förutom att kanske försöka skippa bullar o sånt, men jag menar vem vill gå en hel grav utan lite bullar och sånt? :D Näää du vet ju att man ökar i vikt i början pga allt blod som skapas och så! Men jag blir ju förvisso själv lite "putt" när man ser dom i samma augustitråd som mig som har gått upp typ 10kg i vecka 30+..... Orättvist. Men jag har preciiiiiiiiiiis som du att jag är gravid i röven och om låren haha! Men jag tror att det är för att dimensionerna inte ska bli för skeva med den stora magen som kommer sen ;)
    Höfter o rumpa växer för att matcha i size liksom ;P

• Kelsson1

Speck: Du hör, det är djurplågeri att jag inte kan äta sötsaker!!!! Inte rättvist någonstans att jag ska bli illamående en hel dag för några ynka godisbitar! Fruktansvärt synd om mig . Jo jag vet att mammaledigheten är på väg men det är för tusan fem månader dit! Nej, tålamod har inte varit min grej

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011