• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

För er som bor i Stockholm är jag rätt säker på att man fortfarande kan köpa plastfroté på Olssons tyger, metervara. Bra att ha i många avseenden. Mitt vatten tog dem på förlossningen, men han aldrig fundera över sånt sist då sonen kom nästan 4 veckor för tidigt.

• kasa01

Vicksan, har tyvärr ingen erfarenhet, har aldrig kännt efter själv. Tycker också att du ska ringa om du är orolig. Om h*n är på väg ut är det bra om du får kortison för att påskynda mognade av lungorna, det krävs bara några dagar för att få dem att mogna i förtid. Min son kom i v 36, men han var fullt färdig så det var aldrig några problem. KRAM!

JIS, jag ska också på mitt andra TUL imorgon! Lite tidigt egentligen (är i v 32 sen igår), men eftersom jag behöver ut o flyga o de inte vet om jag måste snittas eller ej la vi in det lite tidigare. Kommer givetvis inte att lämna Sverige om det blir snitt för mig, framför allt som sonen kom så tidigt. Lycka till! 

• kasa01

Jordgubbe, jag har fått ta eeze mot migränen, den receptfria. Skulle ha träffat läkaren på MVC för att få bättre medicinder, men var tvungen att avboka, o sen har jag inte fått fler anfall. Det är inte ovanligt m graviditets migrän, och vad jag vet finns preparat man får ta.

Vicksan, skönt att det såg bra ut!  

• kasa01

Strössel, det närmar sig... så spännande!!

Kramosin, nedräkning för dig också.. den där väska man ska packa fick vi klara oss utan sist, sonen kom nästan 4 veckor för tidigt så det vara bara att gilla läget. Vi klarade oss rätt bra ändå! KRAM! 

vickan, grattis till ny lägenhet! Härligt! 

Anderksa, Jätte fin bild!   

Kelsson, krya på dig!

Ego: TUL om några timmar, sambon förljer med också. Ska bli jätte kul att få veta vad det är man känner. Vad som är fot, arm osv. Ibland tror jag att den här bebisen har 4 ben, den kan liksom sparka åt alla håll samtidigt     

• kasa01
    Speck, testa magmassage. Fråga din BVC om de har någon som kan visa, ska leta om jag hittar något på nätet åt dig annars. Man gör cirkelformade rörelser i tarmarnas riktning för att hjälpa till, o några andra rörelser. Jag tyckte även att ett bad kunde hjälpa. Har du provat att dra ner på ditt laktos intag? Kan ibland hjälpa. Jag brukade även lägga Casper över armen, så att handen hamnade vid magen, Gjorde cirkerrörelser på honom så. Samma som massagen, men i stället för att ligga på rygg, låg han alltså m ansiktet nedåt. Tycker det kan fungera bättre för att bli av med gaserna. Svårt att förklara via text dock... 
    ÄR de jätte förkylda kan de sova några nätter i bilbarnstolen, (eller baby skydd, vad de nu kallas) så att de verkligen kommer m huvudet uppåt, Får lättare att andas och blir inte lika täpta. dock ingen långvarig lösning. LYCKA TILL!
  • kasa01

Strössel, vi får dansa förlossningsdansen för dig allihopa

Dealey, min "bebis mage" kom ganska sent, blir bara bred först. Samma förra gången.. runt v 15 kunde man se den, men den var fortfarande lätt att dölja då. Klart allt är bra m lilten där inne!

Speck, glömde skriva, vi hade också minifom droppar. tyckte inte det hjälpte så mycket...  

• kasa01

Dealiy, är också smal, och blev som sagt bred rätt tidigt, men fick ingen bebis magen förrän runt v 14-15. Har alltid haft "pojk kropp", så den lilla midja jag har försvann tidigt, dock ingen utbukning om man säger så. Har alltid tränat mycket, så magmusklerna höll liksom in det hela.

EGO: TUL gick bra, fast jag tyckte inte man såg så bra denna gång. Mycket bebis där inne, det var roligare när man såg hela bebisen sprattla runt, nu var det mest "bebis delar". Som jag trodde hade moderkakan snällt flyttat på sig, så det fanns inga risker med normal förlossning. JIPPI! Låg precis på medel, 1 880 gram (tror jag...).

Ni Stockholms tjejer, vad har ni önskat för BB? Jag bor på söder, o SÖS känns ju mest naturligt. Dock hade jag ingen toalett på mitt förlossnings rum sist, utan fick hålla till godo med en hink m påse i. Vill helst slippa det denna gång... Nu brydde man sig inte så mycket just då, m värkar o allt, men ändå. Om man ändå får välja.. Å andra sidan vill man inte fastna i fredags trafiken från söder till Danderyd heller...

Jis, fin bild som vanligt! 

• kasa01

Enya, underbart, grattis! En av de finast ögonblicken tycker jag, hittills i all fall. Stor kram!

Strössel, härligt! kanske det blir en fredags bebis då, om maken orkar på torsdag... hehe

Carlan, fick du inte näringsdrycker tidigare? De måste ju vara toppen nu, om du är uttorkad o inte ökar i vikt. Måttet på magen behöver inte bi större varje vecka, det kan gå lite stegvis. Kan också skilja mycket beroende på vem som tar måttet. Magen "sjunker" ju som bekant i slutet, när huvudet sätter sig. Beisen mår säkert bra, men åk hellre in 1 gång för mycket än 1 gång för lite...

• kasa01
    Karmosin, vi hade också valt BB stockholm förra gången, men eftersom lilleman valde att dyka upp mer än 3 veckor innan BF fick vi inte komma dit. Då tog de endast emot "normala" födslar, har ju ändrats nu. Opererade blindtarmen på Danderyd i v 17 under min förra graviditet, så det hade känst bra att komma till samma sjukhus. Då blev det sös, o de har tydligen fortfarande inga toaletter.. Södra BB är nytt där, men de tar bara ca 2 födslar per dygn, svårt att få plats där. City trafiken är ju inte rolig om man prickar in rusningstrafiken..

Glömde säga, jag fick en spruta mot influensan igår. Tyckte inte att jag behövde den eftersom jag tog en då 2009/2010, men de insisterade så jag gav upp. Vad säger era MVC? Vaccinet är tydligen mycket mildare denna gång, o jag har inte kännt av annat än lite värk i armen. Kunde tom sova på den andra halvan av natten.

Strössel, hur mår du idag?

Vickan, ta dit nån som tvättar fönstren! Det brukar krylla av lappar runt på stan, kostar inte så mycket. Pruttar o rapar hör liksom den första tiden till.. jobbigt att de ska behöva kämpa så, man får hitta sätt att hjälpa efter bästa förmåga.

KRAM allihop! 
  • kasa01

Karmosin, praktiskt att ta vattenavgången i toan!! Kom ihåg när de spräckte hinnan på mig, kändse skumt. Bara forsade vatten, en liter är ju rätt mycket. Som att hälla ut en mjölkförpackning på golvet. hehe . Gudrun Abascal som grundade BB stockholm är en gammal kolega till min mamma, hon har desutom plockat ut mig när jag föddes Skulle fött där sist, men hon jobbade inte när vi ringde o fick altså inte komma pga att det var lite för tidigt. Surt.

Jis, vet inte så mycket om diabetes, men jag håller med de andra. Du har ju hela tiden varit på special kontroller, klart de borde sett om något inte stod rätt till. Tror man ska låta bli att läsa för mycket om saker som kan gå snett, det skapar kanske onödigt mycket oro. Kram och lycka till idag.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011