Tack för det trevliga välkomnandet!
Jag är också samlare och har svårt för att slänga saker. Jag är dessutom sådan att jag har vaga planer för allt jag väljer att ha kvar, och läser många olika craft/pyssel/handarbetsbloggar där folk lyckas göra det mesta av konstiga saker, vilket gör det ännu svårare att rensa ut. Jag har en kista fylld med garn, och en hel bokylla full med andra saker som pärlor, färger, gamla burkar, skärbrädor, gud vet vad. Min man som inte tycker om att ha för mycket saker har försökt begränsa det hela lite grann, och insisterar på att slänga gamla lakan med hål i (medan jag direkt tänker "klippa remsor och virka en korg eller matta" eller något i den stilen) nu för tiden. Sedan har vi båda två svårt för att skiljas från böcker, så vi har dubbla rader i bokhyllorna. Nu måste vi nog rensa ut en del för att få plats för babyn. Vi vill bygga om lite hemma också (göra klädkammaren mer praktisk, nu har den flera inbyggda garderober som inte alls passar våra behov) och flytta på tvättmaskinen för att få plats med en skötplats, så vi kommer nog att försöka göra ett större ryck under hösten.
Nu ska jag nog försöka gå och sova. Har varit helt utslagen hela dagen idag, och mått mer eller mindre illa hela dagen (fast inga kräkningar än så länge som tur är). Hoppas att jag mår bättre imorgon, för jag har VÄLDIGT mycket att göra på jobbet. Ska träffa en ny kollega imorgon och förbereda mycket inför internrevisionen på fredag, som jag inte heller kan missa. Så jag hoppas att liten samarbetar och inte gör mig alltför illamående.