• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Vickan: Åker till Danderyds sjukhus, får alltid så bra bemötande där! Så rekomenderar de varmt. Men du är väl över v22 så då blir det nog förlossningen för dig. Jag har hittils vänt mig till gynakuten...
    Du ser, Vegas med allt vad det innebär så då kan du inte ångra dig med lilla mysiga bröllopet nu!
    Hittade en klänning i våras (på rea så den lär inte finnas kvar) på JC tror jag att det var. Den var som ett fodral närmast kroppen men sedan en vid spetsutanpå. Den var ju inte vit heller men något liknande (om du hittar) skulle nog passa bra?
    Tycker att ni kör på hotell, tänk härlig frukost o bästa att ni slipper diska efteråt
    Njut av stillheten, innan du börjar sakna ljuden

• strössel

Kelsson: Vad bra att allt såg bra ut , nu blev jag orolig för dig och mycket att läsa igenom innan jag såg att allt hade gått bra Skrattande stor kram till dig !

Vickan l: Vad underbart att läsa att du ska gifta dig Stort Grattis vad mysigt tycker ni ska ta in på hotell bara du och din man och rå om varandra. Mysigt med hotellfrukost och bara vara utan att behöva tänka på nåt. Känner några som gift sig i stadshuset som haft en helt vanlig vit klänning på sig och dom har varit jättefina. Jag har varit gift i 2 år nu i augusti inte klokt vad tiden går snabbt, jag gifte mig i en stad 24 mil härifrån där min man bodde när vi träffades och det är inget jag rekommenderar för det var skitjobbigt Flört många samtal och mail.

• Vickan I

Kelsson - Ja just det...det är ju förlossningen nu som gäller för mig haha...Såg precis att jag trillat under 100 dgr kvar (98) i gravkalendern .

Strössel och Kelsson - Ja jag tror jag vill ha ngt vitt fast jag redan är fördärvad haha...eller ngt med vitt i iaf. Först var det prat om att vi skulle ha festen för vänner samma kväll, men nu tror jag vi skjuter på den lite. Tre av sambons närmsta vänner ska ha bebis i augusti och september så de kanske inte kan komma då. Så då blir ju en hotellnatt/frukost på tu man hand mysigt. Lär ju vara sista gången vi är ensamma och njuter på ganska länge sedan med en spädis och en buskille här hemma .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • vinterbebis12

Tack för svar om illamående! Kelsson jobbigt att det är lördagar just. Kanske för att man är trött efter arbetsveckan? (fast det har ju varit semester...) viksan hoppas d blir som för dig med sonen för jag är i v14 nu :) såg du att min bm tipsade om kiropraktor för ischiasbesvär? Har du mycket ont? Vickan underbart med bröllop! Jag skulle bo på hotell. Har hört att diplomat har fina rum om du vill ha tips. Klänning är svårt men kika på blocket och bröllopstorget. Finns säkert någon fin begagnad. Om ni skulle ångra er och vilja köra i kyrkan kan man få äktenskapet välsignat har jag hört. Eller så kör ni amerikanskt och förnyar era löften med ceremoni utomhus som på alla filmer ;) Tack för recept lulis åt faktiskt linssoppa igår och det var jättegott så ska prova din gryta.

• Kelsson1

Strössel: Tack!

Vickan: När jag gifte mig så hade jag o maken bott tillsammans i flera år o det var nog ingen som trodde att jag inte skulle vara "fördärvad". Syrran har också en dotter o gifte sig i fin vit klänning (inte brudklänning, tyckte hon personligen skulle vara för mycket för henne) o alla tänkte bara på hur fin brud hon var. Så oroa dig inte över det utan köp en helvit klänning om det är det du vill ha! Den dagen ska bara handla om er o hur ni vill ha det o inget annat!

Tredjemaj: Jag hade semester i juni, då tror jag inte att det var så stor skillnad på dagarna när jag mådde dåligt, mådde väl illa varje dag kändes det som . Nu när jag är tillbaka till jobbet är det lördagar som är värst. Kan vara för att man är trött o stressad under veckorna.

• Vickan I

Kelsson - nä de flesta brudar är väl fördärvade nu förtiden haha.

Åh fick precis mess från min kollega som jag delar kontor med på jobbet och hon fick sin lilla pojke tre v för tidigt igår :). Men de mådde båda bra. Hon har inte haft en känning att det varit på g alls och en lätt graviditet, inga sammandragningar inget och så poff ville han ut :).

• Kelsson1

Vickan: Så är det, inte många gifter sig som oskulder längre. Viktigaste är att göra dagen till er dag o det som passar er bäst. Vill ni ha "fest" samma dag så fixa det! Det behöver inte vara stort, gå ut o äta på bra restaurang innan hotellövernattningen räcker långt. Så får ni ta "stora" festen sen .
    Det var så jag ville ha min graviditet , men självklart fick man inte välja

• Aurora1979

Vickan: Grattis till stundande bröllopet! =) Om det är ngt jag lärde mig så var det att man ska göra precis som man känner för! Det är ER dag som ni vill kunna minnas med glädje i resten av era liv. Och vill ni senare "gifta er" i kyrkan eller ngt så går det ju bra att förnya sina löften. Gjorde kompisar till mig, i sin gamla brudklänning dessutom. :) Tycker absolut att ni ska satsa på en fin hotellnatt oxå. :) Jag jobbar visserligen på hotell men tycker det är supermysigt att bo på hotell... fast gärna på en annan hotellkedja än den jag jobbar för haha....

• Viksan07

Vickan: GRATTIS till giftemål!! Vad kul! Av samma anledning som du så drog jag och maken ensamma iväg till Italien och gifte oss - jag ville verkligen inte ha en stor baluns och stå i centrum... Sen när vi kom hem bjöd vi vår familj och släkt på italiensk restaurang för att fira. Passade jättebra för oss. Tycker att det finns mycket positivt med att göra det smått - blir mer intimt och ett minne som bara jag och maken delar. Jag hade ju varit ensamstående mamma i några år, så jag var inte heller upplagd för att anordna något stort. -oavsett så kommer det såklart bli jättefint för er! Och jag tror att det inte alls är några problem med att sova på hotell - passa på och skäm bort dig lite
    Tror att det finns vita klänningar för gravida på vissa bröllopsbutiker. Och självklart kan du ha en vit klänning! Nu gifte jag mig i en citrongul klänning, men skulle helt klart haft en vit om jag ville det - trots att det är tydligt att jag är totalfördärvad Det svåra med klänningar när man är gravid är ju att de blir korta framtill pga maggen, men testa noggrannt så hittar du säkert ngn som funkar!

Tredjemaj: JA, hoppas att illamåendet ger med sig för dig snart, dt borde det göra - de flesta slipper det ju efter de första månaderna :) Ang ischiasen så kommer det och går, men när det är som värst så gör det jätteont när jag försöker gå. Känner dock hela tiden i fogarna. Ska till sjukgymn på torsd och hoppas att det ska hjälpa.

EGO: Är lite deppad på läkaren som sjukskriver mig. Har ju ett vik som sträcker sig till 31 aug, sedan hoppas jag på att bli sjukskriven helt. Har inte frågat läk om det ännu, men senast tyckte läkaren att jag ska söka andra jobb. Kommer att gå in i väggen och knäcka benen helt om jag ska behöva börja på ett nytt jobb. Känner mig så jäkla stressad och orolig för det nu - orkar ju knappt med att jobba halvtid på mitt jättelugna jobb nu. Har ju för några år sedan dessutom haft problem med just för mkt stress, så jag är jätterädd att hamna där igen. Kanske ska man försöka träffa en annan läkare - hon verkar inte riktigt förstå..

• Aurora1979

Viksan: Usch vad jobbigt det är när ens läkare inte ens förstår hur man mår! =( Tycker nog du ska pröva med en annan! Speciellt om du redan haft problem med stress!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011