• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Lulis: ja vi flyttar i detta nu kan man säga, Har sovit sista natten i lägenheten och nu har vi emigrerat från flyttröran till makens systers hus som står tomt eftersom de är på semester. Jobbigt är bara förnamnet...

Ooooh vilka fina ringar alla har. Vi har designat våra själva och dem är väldigt enkla, dock har dem stort sentimentalt värde för oss (eller mig speciellt) eftersom guldet i ringarna är från min mammas smycken som vi smälte ner och gjorde om. Vet inte om det syns, men förlovningsringen är slät och den andra har bara en enkel fyrkantig sten i (fejksten ska tilläggas haha, maken får spara ihop pengar till en äkta till någon bröllopsdag).

• Speck

Haha ska vi döpa om denna tråden till bröllopstråden? Flört

Imorrn är makens sista dag sen går han på semester! Ska bli så skönt o ha han hemma Skrattande Vi åker bort imorrn och är borta över helgen, och den här helgen är första gången jag tar BB väskan med. Tänkte - better safe than sorry. Kommer ju bara ligga i bakluckan ändå.Inte för att jag tror att nåt är på gång, men jag går ju ändå in  v 37 på lördag. Har en hel del konstiga förvärkar eller jag vet inte vad det är?? Det gör ont i nedre delen av magen och ibland hugger det till o gör ont.. kanske är det bara bebisen som vrider på huvet nere i bäckenet men varför får jag isf bara ont när jag går? Inte när jag står still, sitter eller ligger.... Jaja.

Är det nån som vet om Kasa är bortrest eller nåt? Tycker inte hon skrivit på länge? Eller är de bara jag som skriver alldeles för ofta Flört 

• Vickan I
    Speck - ja jag drog visst igång ett sidospår här haha, men lite kul att vi kan diskutera allt möjligt tycker jag . ja bäst ta väskan med, man vet ju aldrig . Ja vart är rara Kasa?
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • anderska

Hej tjejer. Har varit off ett tag. Har varken haft ork ell tid känns det som. Hoppas ni alla mår bra med era magar =)  Har inte orkat lösa ikapp de senaste dagarna. Här går tiden varken fort eller sakta den bara går liksom. Är i v13 och jag känner mig helt "vanlig" en mycket konstig känsla. Innan har jag kännt mig svullen och gravid men nu känner jag mig liksom som mig själv eller hur man ska säga. Har dock blivit väldigt täppt i näsan de senaste dagarna men jag överlever de ;)

Väldigt fina ringar ni som lagt in bilder =D 

• Kelsson1

Vickan: Bra att ha några alternativ att välja emellan. Det som maken sagt är just att Scandic har de bästa frukostarna så om frukost är viktigt så välj någon Scandic . Visst är Longhorn härliga, brukar ta med folk som kommer från andra ställen dit o alla brukar bli super impade . Tycker att det är roligt att prata annat också mellan varven o det här är ju ännu ett sätt för oss att lära känna varann .

Aurora: Väldigt fina ringar o mer värdefulla när de har även känslomässigt värde. Hoppas att flytten går smärtfritt. KRAM

Speck: Tror att du gör rätt som tar med väskan. Kan ju vara som med paraply, har man den med sig behövs den inte men lämnar man den hemma kan man vara säker på att det kommer att ösa ner...

anderska: Meningen är att man kring v13 ska må bra, det är bara min kropp som inte fattat det utan fortsätter med illamåendet . Täppt i näsan är ett graviditetstecken så det är bara att stå ut .

• Aurora1979

Anderska: Tror att du precis klivit in i veckorna som brukar kallas spökveckorna... just eftersom man inte känner sig speciellt gravid på något sätt. Spökveckorna är väl ca v.13 fram tills man börjar känna bebis?

Kelsson: Tack för omtanken. "Ser fram emot" att jobba min sista natt nu innan semestern. Det är fullt på hotellet som vanligt (nu mest pga Gothia Cup i Göteborg) och man har helt galet ont i fötterna när man kommer hem. Vi struntade i att packa idag, både jag o mannen var helt slut efter att ha jobbat. Nya tag i morgon.

Jo mina ringar är väldigt värdefulla för mig, men kanske inte så speciella för någon annan men det är ju jag som ska trivas med dem. ;)  

• Ankaja

RUL idag och allt såg kanon ut. Vi fick också veta att det var en liten flicka som låg och sov i magen. :) Jag har hela tiden varit helt övertygad om att det var en pojke, tänk så fel man kan ha :)

Nu när jag läst om era bröllop måste jag berätta att även jag och sambon ska gifta oss. Den 1 oktober är det vår tur, det blir i kyrkan och sedan middag/fest på en festgård i närheten. Jag har varit och provat brudklänningar idag och hittade en som jag verkligen älskar. Problemet är att jag vet inte om magen kommer att få plats när det väl är dags, vågar man chansa??

• Kelsson1

Aurora: Exakt, viktigast är hur du känner för de.

Ankaja: Vad roligt med ännu en flicka i tråden! Stort Grattis att allt gick bra!
    Men vad roligt med ännu ett bröllop i tråden, måste vara lyckotråden utan dess like, menar att mer kärlek kan inte finnas i någon annan tråd .
    Om klänningen, går det att höra med säljaren vad de tycker? Kanske prata med BM o höra hur mycket magen brukar växa till dess och känna efter hur det känns med klänningen? Hoppas att det går bra med klänningen i slutet!
    Stor Kram!

• Aurora1979

Ankaja: Grattis till lyckat RUL och tjejen! Och så klart till det stundade bröllopet, på min födelsedag dessutom! :P Min svägerska gifter sig oxå då. =) Enkelt datum att komma ihåg också. =)

• strössel

Ankaja: Grattis till en liten flicka, är jag den enda som INTE kan få veta skulle bott i en annan stad Flört och vad kul att du ska gifta dig mys med bröllop i magen och bröllop Skrattande

Speck: Min man jobbar oxå sista kvällen i morgon sen har han semester i 3 veckor underbart, om jag inte minns fel så har väl Kasa semester hon skulle väl ut till havs eller ? Du gör rätt i att ta med bb väskan man kan aldrig veta vad som händer Glad

Vickan l: Tycker det är kul att det har pratats lite om bröllop, då får man lite annat att tänka på !

Anderska: Jag tyckte vecka 13 och framåt till RUL var så sega och jag kände mig oxå helt normal då förutom att jag kräktes men jag kände mig inte gravid så kallad spökveckorna.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011