• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Förresten har ni tips på vart vi borde boka bord om vi ska ut och äta sedan? Vi gifter oss ju i stadshuset, men måste inte vara jättenära där. Men stan någonstans. Ngt där man kan få en bra köttbit då jag mest äter sådan, medan alla andra nog äter det mesta. Vi blir inte jättemånga som ska äta, kanske 10 personer.

Nu har vi bestämt att skjuta på festen också så att allas bebisar är ute och tar den senare så hotell får det bli. Måste vara där de har buffefrulle med iaf pannkakor och en massa frukter och juicer . Gillar Anglais frukosttbuffé, men har inte bott på själva hotellet? Vi behöver ju inget lyxrum direkt, men lite fint vill man ju ha.  

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    strössel skrev 2011-07-21 14:53:13 följande:
    Vickan l: Vilka supersnygga ringar hur fina som helst Skrattande jag älskar vitguld.
    Tack . ja jag passar bättre i vitguld tror jag. De är ju ganska klassiska enkla med prinsesslipade stenar så borde inte tröttna på dem hoppas jag . Det roliga är väl att jag med stor risk inte kommer få på dem på fingret på den stora dagen....Minns inte när jag fick ta av ringen förra gången...nära jag inte fick av den minns jag...Men sambon får väl trä den på lillfingret då haha.
  • Lulis7

Vickan: Grattis till kommande bröllop! Jag är som du och gillar inte att stå i centrum. Fick jag bestämma skulle vi åka iväg och gifta oss på tu man hand. Kan även tänka mig ett litet bröllop med närmaste familjen. Sambon däremot tycker att vi måste bjuda alla vänner vars bröllop vi har varit bjudna till. Men då finns det släktningar och ogifta vänner som står oss närmare som vi i så fall också måste bjuda. Och då är det helt plötsligt inget litet bröllop längre. Vi förblir nog ogifta...

Kul att läsa om allas bröllop och få se fina bilder!

Cattm: Välkommen hit och stort grattis! Jag tycker också att det är svårt att hitta vanliga gravidtrådar som jag känner att jag trivs i. Här är vi väl i ganska blandade åldrar tror jag och det är trevligt.

Aurora: När är det ni flyttar? Vi flyttar i månadsskiftet oktober/novermber. Har en del att fixa i lägenheten innan vi kan sälja den. I förrgår skulle jag slipa och måla dörr- och golvfoder i hallen, tänkte jag. Jag tycker sånt är ganska kul när man väl kommer igång så jag förväntade mig att det skulle gå lätt. Fick till slut ge upp för jag har ingen ork i kroppen. Packningen vill jag inte ens tänka på Rynkar på näsan. Har också en sambo som inte kan slänga... Vi har i alla fall bestämt att vi ska anlita flyttgubbar. Bor på 3:e våningen utan hiss och har även en massa lådor på vinden ytterligare 2 våningar upp.

Kelsson: Grattis till halvtid!

Jis: Låter härligt med 25 grader och sol!

Tredjemaj: Sverige är inget att längta till idag. Det bara regnar och regnar...

Imorgon ska jag träffa barnmorskan för första gången. Tror bara att det är hälsosamtal. Känns ändå lite pirrigt...

• Kelsson1

Vickan: Vilka extremt fina ringar! Du var värd varje krona, o bra sätt att få ringen, kolla på dyrare först för att trubba av honom
    Maken har bott på Anglais, får fråga honom vad han tyckte om att bo där. Annars säger han som bott mycket på hotell med jobbet att Scandic hotell rent allmänt har bäst frukost. Tyvärr har jag inga tips på restauranger i stan, hoppas någon annan har det

• Vickan I
    Lulis - Tack! Ja vi hade också tänkt resa bort och gifta oss förra sommaren, men allt krånglade så tillslut blev det inget av det. Vi har också haft helt olika syn på vad ett "litet bröllop"  är då sambon ville bjuda många fler än jag så varje gång vi diskuterat saken har vi fastnat när det kom till gäster. Därför det tagit över nio år för oss med . Kul att träffa bm imorgon. Se till att ta det lite lugnt, många är jättetrötta i början och flyttgubbar lär vara värt varenda krona .

Kelsson - Tack, ja man får inte vara dum haha. Borde fungera på annat man vill ha också...hmm....  
  • Vickan I
    Jis - Vad fina ni var när ni gifter er och era ringar också .
  • kattm

Vi hör också till falangen oense om antalet gäster. Min man hatar att stå i centrum och ville inte alls ha ett stort bröllop med många gäster, medan jag gärna hade haft en jättefest med både släktingar och vänner närvarande. Men nu behövde vi något positivt att fokusera på i hela IVF-karusellen, och eftersom jag inte hade energi att ordna ett stort bröllop kunde jag avstå från det utan besvikelse.

Vi har alltid varit inne på borgerlig vigsel, men jag har verkligen inte velat gifta mig i Solna stadshus, finns det tråkigare lokaler än så? Sen hörde vi om Skansens drop-in-bröllop och jag som älskar att gå på Skansen tände verkligen på den idén. Så vi bjöd in vår närmaste familj (föräldrar och systrar med familjer) och gifte oss där 11 juni i år.

Vi hade en kanonfin dag, som blev precis som vi önskade oss. Vi blev vigda i stort sett direkt när vi kom dit, och det tog max 5 minuter. Därefter åt vi picknick på en gräsmatta. Vi var 10 vuxna och 2 barn, och hade med oss 4 filtar och en rullväska fullpackad med godsaker och kall dryck och vin. När vi ätit i lugn och ro och suttit och pratat länge gick vi runt på Skansen, tittade på djuren, åt glass och så. På kvällen åkte vi hem till oss, där vi hade förberett med fin dukning och cateringmat. Vi åt jättegod middag, drack massor av champagne och andra goda viner och pratade ännu mer. Min svägerska pratar fortfarande om desserten (vit choklad- och kanelmousse med kanelcrisp och Granny Smith-shot). Helt enkelt det perfekta bröllopet för just oss.

Vickan, håller med Jis om Grill. Väldigt bra restaurang.

Vi funderade en hel del på att gå på restaurang, men eftersom vi hade med oss en två-åring och en 2-månaders (våra systrars barn) valde vi att vara hemma med cateringmat istället. Då kunde de leva runt så mycket de ville utan att störa någon annan, och vi kunde sitta kvar länge runt bordet och prata även efter att de somnat. Vi ville dessutom sova hemma, för att slippa skaffa kattvakt, så för oss passade det bättre.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011