Vi hör också till falangen oense om antalet gäster. Min man hatar att stå i centrum och ville inte alls ha ett stort bröllop med många gäster, medan jag gärna hade haft en jättefest med både släktingar och vänner närvarande. Men nu behövde vi något positivt att fokusera på i hela IVF-karusellen, och eftersom jag inte hade energi att ordna ett stort bröllop kunde jag avstå från det utan besvikelse.
Vi har alltid varit inne på borgerlig vigsel, men jag har verkligen inte velat gifta mig i Solna stadshus, finns det tråkigare lokaler än så? Sen hörde vi om Skansens drop-in-bröllop och jag som älskar att gå på Skansen tände verkligen på den idén. Så vi bjöd in vår närmaste familj (föräldrar och systrar med familjer) och gifte oss där 11 juni i år.
Vi hade en kanonfin dag, som blev precis som vi önskade oss. Vi blev vigda i stort sett direkt när vi kom dit, och det tog max 5 minuter. Därefter åt vi picknick på en gräsmatta. Vi var 10 vuxna och 2 barn, och hade med oss 4 filtar och en rullväska fullpackad med godsaker och kall dryck och vin. När vi ätit i lugn och ro och suttit och pratat länge gick vi runt på Skansen, tittade på djuren, åt glass och så. På kvällen åkte vi hem till oss, där vi hade förberett med fin dukning och cateringmat. Vi åt jättegod middag, drack massor av champagne och andra goda viner och pratade ännu mer. Min svägerska pratar fortfarande om desserten (vit choklad- och kanelmousse med kanelcrisp och Granny Smith-shot). Helt enkelt det perfekta bröllopet för just oss.
Vickan, håller med Jis om Grill. Väldigt bra restaurang.
Vi funderade en hel del på att gå på restaurang, men eftersom vi hade med oss en två-åring och en 2-månaders (våra systrars barn) valde vi att vara hemma med cateringmat istället. Då kunde de leva runt så mycket de ville utan att störa någon annan, och vi kunde sitta kvar länge runt bordet och prata även efter att de somnat. Vi ville dessutom sova hemma, för att slippa skaffa kattvakt, så för oss passade det bättre.