• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Vickan: Ja, du frågar ju hur orken är när man har 5-6 veckor kvar till bf, jag kan svara på det! Jag hade lätt kört på vigsel följt av god restaurangmat och hotellnatt!! Asså nu mår ju alla olika bra under sina grav,men jag känner att jag har mer ork nu än jag hade v 28-32 typ. Sen visst, jag kan inte stå o gå för länge för att jag blir trött i magen o får ont i fötterna men förutom de så går de helt ok.
    Min handläggare på FK har varit hur schysst som helst, hon sa att så länge det föreligger medicinska skäl till att jag inte kan jobba 100% så har hon inga planer på att neka mig sjukpeng.
    Vi gifte oss för 2 år sen,och hade då varit ihop i 2 år. Jag hade vit brudklänning, en ganska smal variant med pärlbroderad axel och typ lite korsettaktig i midjan, jättefin. Köpt på mellandagsrean för halva priset, betalade 2000kr inkl sjal. Sen kostade iofs underkläderna 1300kr o skorna 600kr men det var ingen jättedyr klädsel i jämförelse med andras!   
    Vi hade ett litet bröllop, vi var 30-35 pers, och hade mottagningen i min mammas trädgård och bjöd på buffé som vi hade lagat själva. Jättegott och lagom dyrt men himla trevligt! Jag har så såvrt för catering mat för ja tycker ofta maten är kall eller okryddad.

Kelsson: Skönt att det inte var nåt! 
  • Speck
    Strössel: Jag har spjälor vid fotänden och täckt sida vid huvudänden... Va knasigt att dom gjort om. Var den så i butiken också? Annars om du inte vill ha så och den inte var så i butiken har du ju full reklamationsrätt. Men jag förstår dig att du börjat montera möbler redan nu, det är så mysigt att gå o titta i rummet sen, o se hur det blir mer o mer klart!
  • Vickan I
    Strössel - BF 25 okt enligt FC och 26 okt enligt spec.mvc? Får se vad vanliga bm säger imorgon. Ska dit på första besök imorgon em. Bytte mödrarvård till närmare hemma (hade ju valt en nära jobbet innan, men drygt åka nu när jag inte jobbar) så blir en ny bm jag ska träffa.

Speck - Jo kanske är så. Minns liksom inte hur jag mådde då under förra graviditeten...Vet bara att jag är så himla trött nu. Men är väl smärtan och min lilla korv till energiknippe som suger musten ur mig denna gång . Skönt med en bra handläggare, killen jag pratade med sade ju att det inte direkt var aktuellt med en åtgärds/rehabplan för mig heller så tja vi får se. Mysigt ert bröllop lät också , så där lagom. Just nu lutar det åt stadshuset med närmsta familjen och sedan ut och äta innan mormor får ta korven hem och vi smiter till hotellet och sedan fest med vänner lite senare när alla bebisar i vänkretsen är ute .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Aurora1979

Speck: min brudklänning var oxå billig, 2000kr och då var det ändå en hellång med släp! Sydde om lite och så för 800kr. Oxå litet bröllop ca 40 personer inkl lite syskonbarn. Vigsel i kyrkan och middagen var billig catering buffé i en bygdegård bara. Lagom litet och billigt i jämförelse med många andras.

• strössel
    Speck skrev 2011-07-19 22:26:43 följande:
    Strössel: Jag har spjälor vid fotänden och täckt sida vid huvudänden... Va knasigt att dom gjort om. Var den så i butiken också? Annars om du inte vill ha så och den inte var så i butiken har du ju full reklamationsrätt. Men jag förstår dig att du börjat montera möbler redan nu, det är så mysigt att gå o titta i rummet sen, o se hur det blir mer o mer klart!
    Nej för mig spelar det ingen roll blev bara så förvånad , så här ser den ut nu iallafall.

• Speck
    Vickan: Ja, jag kan ju bara tala för mig själv, men för mig räcker orken till om det är nåt jag vill, däremot kan jag bli som "bakis" om jag varit uppe sent och behöva ett par dagar med extra mycket vila efteråt för att komma ikapp sömnbehovet typ..

Auruora: Min var också hellång med släp, men jag sydde bort släpet, jag ville inte ha släp då det skulle kännas för pampigt för min smak. Jo det är många som gifter sig som har uppemot 80-100gäster men jag känner att jag hann inte ens umgås med alla våra gäster och vi hade inte fler än 35? Hur hinner man ens säga hej om man har 100 gäster liksom :) Men som sagt, alla gör ju olika, bara man själv kan se bakåt med värme o lycka i hjärtat så spelar ju inte utformandet nån roll. Jag va på ett bröllop i våras som var riktig ångest.. de gifte sig i stadshuset, men inte ens brudgummens mamma kom för hon tyckte inte det var nåt att åka in för, en vigsel på 3 min. (!) Hennes enda son skulle gifta sig o tanten dök inte upp förrän till middagen...Sen väl på restaurangen var stämningen så stel o dålig o ingen pratade förutom hans mamma som klagade på servicen, priserna o maten.. Sån ångest. DOM kommer nog inte se tillbaka på sitt bröllop med värme o lycka i hjärtat.. jag ville bara gå därifrån. 

Strössel: Men va lustigt :) 
  • Aurora1979

Speck: jag kortade av mitt släp så det var bara ett litet som dessutom bara var "utfällt" i kyrkan. Inte min drömklänning egentligen men ville inte spendera halva budgeten på en klänning. Hyffsat nöjd och är man av en lite större modell så får man ibland nöja sig med det som passar haha....

• Viksan07

Tack alla. Ska kanske försöka att lite snyggt byta läkare. Annars får man väl söka akassa och söka jobb som man ändå inte kommer att få. Det ska väl lösa sig.

Vickan: Jaa visst är det jobbigt att behöva bry sig om sånt här med FK och läkare mitt i allt. Heltrist. Jobbigt att fk ringde dig, men det gick säkert bra - verkar ju solklart att du ska vara sjukskriven.

Speck: Skönt att din handläggare på FK var bra och förstående. Hoppas att min handläggare bedömer att det även här föreligger medicinska skäl. Borde väl göra det hoppas jag, foglossning, yrsel och kräkningar...

Övrigt EGO: Här sparkar bebben natt och dag! Den väcker mig redan på natten med sina små fötter

• Kelsson1

Speck & Aurora: Min klänning för 8år sen lät jag sy upp, hade släp o hela baletten. Förutom min klänning sydde hon upp kläder till 5 tärnor och så hyrde vi frack till maken o mörk kostym till bror min, allt gick på 8000kr . Gick fint att hälsa på alla gästerna (närmare 100st) , var sommar o vi stod ute framför festplatsen och hälsade på alla innan vi gick in.
    Maten tog vi från festplatsen och den var riktigt bra. Bästa av allt var att städning dagen efter ingick i priset för lokalhyran .

Ego: Magen har varit bättre så länge jag tar det lungt men nu direkt på morgonen fick jag ont igen när jag klev upp o började göra mig i ordning för jobbet... Sitter nu på jobbet o känner av magen hela tiden. Undrar vad det är? Sköterskan menade ju att det kunde vara ligamenten. Betyder det att jag kommer att ha så här ont resten av tiden?
    När började ni känna av bebis regelbundet? Jag nojjar lite när jag känner av bebis bara sporadiskt och inte speciellt tydligt, kan inte säga att hon direkt sparkar, tycker att det kittlar mer. Har jag bara en väldigt timid bebis eller kommer "sparkarna" senare?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011