Hej tjejer.
Inanna: Vad skönt för dig att det inte är långt kvar nu :D Hur har det gått för dig med aurora bm? Kommer du få KS?
Mariza: Nu är snart din tur att göra KUB, hoppas allt bara går bra för er. Jag har redan fått mage och min svullnad verkar inte gå ner varken morgon eller kväll. Jag började ju ganska direkt med mammabyxor och nu vill jag inte gå i annat, det är superskönt.
Knytet: Vad härligt att det går framåt för dig med och spännande med kub för dig med :D
massadillan: Hur mår du?
Ni med era små sötisar hemma, hoppas allt är lugnt för er.
Själv då: Jodå jag är nog den som skall se till att det blir lite drama runt omkring mig tydligen... Igår så var jag med min dotter på en massa ärenden på förmiddagen och runt lunch sen kom vi hem och jag var dötrött efter allt och skulle gå och vila vid 14.00 när jag vaknar upp så är det en ambulansman som väcker mig!!!! Då har jag alltså hamnat i insulinkoma (jag är diabetiker) och hade varit medvetslös i runt 2-3 timmar tills min sambo kom hem och upptäckte mig vid 17.30. MIn dotter hade också gått och lagt sig för att vila så hon fattade heller inget förens min sambo kom hem och ringde ambulansen.
De hade tagit en väldans tid att få liv i mig med intravenöst socker och jag var sjöblöt, det är adrenalinet i kroppen som flödar och ser till att man svettas i kopiösa mängder. När jag hade kvicknat till lite så var det första jag fråga om jag hade blött och att jag var orolig för mitt barn i magen, de lugnade mig och sa att det nog inte var någon fara men att de skulle säga till om det på akuten.
De körde in mig till akuten och i ambulansen kollade han en temp och den låg på 34 grader så han tog en gång till för han trodde det var fel, men den visade 34 grader. Då fattade han ju att jag hade ju de sjöblöta kläderna på mig fortfarande så han la på mig flera filtar samt satte varmt glukosdropp på mig.
När jag kom in till akuten så var det en himla massa folk och jag var lätt förvirrad. MIn sambo hade rafsat ner en del kläder i en väska och nu skulle han hjälpa mig av med mina blöta för ingen annan fattade varför jag hade så låg temp?! Men gisses nu när jag tänker efter så borde de ha tagit av mig kläderna och gett mig en värmefilt på direkten. Sedan kom det en sköterska och skulle ta blodprover på mig!!! När jag hade 34 i temp!! Men hallå....mina blodkärl var ju helt gömda och försökte värma upp min kropp istället för att vilja visa sig men det fattade de tydligen inte heller så där försökte de i 2 timmar få blod och misslyckades gång på gång och då precis kom det en läkare och syrra från AVA som skulle undersöka mig och köra in till avdelningen, då sa de att de tar proven där istället. I samma veva så kom det en från förlossningen som skulle hämta mig för att jag skulle de skulle kontrollera hur det var med min bebis och nu till det roliga som jag idag skrattar åt.
Detta var ju Karolinska som jag en gång förut hade åkt till när jag började blöda för att söka gynakuten men blev då stoppad för att deras gynakut bara hade öppet till 15.00 på dagarna..... Nu hade det alltså kommit en gyndoktor från förlossningen som skulle kontrollera mig med VUL på den tomma gynakuten. Vi fick iaf se vår lilla bebis med starkt hjärta som slog och den hade växt ordentligt. Hon kontrollerade mig noga också för jag sa att jag hade haft två urinvägsinfektioner som inte riktigt hade gett med sig så hon kände på livmodern men där hade jag inte ont men när hon kände på urinblåsan så gjorde det riktigt ont. Så hon sa till den människan som var där från AVA att de skulle göra en odling på mig.
Så det bästa igår var att jag fick se lilla hjärtat i min mage ;D Idag så känner jag mig ordentligt trött men min sambo sa att det var en sjukvårdare som sa att det min kropp hade gått igenom är som att springa ett marathon.
Nu skall jag även få näringsdryck från dietisten som hon har skrivit ut, så jag kan få i mig protein och annat som jag saknar nu när jag mår illa och inte vill äta ordentligt. Skall bli spännande att se hur de smakar.
Jag önskar att jag bara hade ett par veckor kvar jag med nu...detta börjar redan bli slitigt.