Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Söte: Vad jobbigt du har det! Hoppas lillan får stanna ett par dagar till i magen. Fy vad tråkigt att ligga på sjukhus, vad underhåller du dig med?

Knytet: Vad härligt att se lilla plutt :D Grattis återigen! NU kanske du kan slappna av lite iaf? :)

Massa: Ja usch för dessa järntabletter, jag har hört att broccoli skall innehålla mkt järn, det är iaf godare än blodpudding *blä*.

Igår var jag på vul igen och allt ser bara bra ut, den lilla rörde på sig och hade starkt tickande hjärta. Normalstor för tiden var den med, såg armar och ben när den hoppade till :) Var sedan och träffade ett underverk till, lilla Jenni som är världens lilla solstråle ;D Urgullig! Det var mycket trevligt Kelsson :) Jag åkte direkt hem och sov :P Sedan ringde mvc läkaren och bekräftade genom en urinodling att jag fortfarande har urinvägsinfektion så det blir en till penicillin kur nu. Jag förstår inte varför den aldrig ger med sig :(

• MissCat

Mariza: Ja visste kliniken om att du tog Levaxin? Min klinik ville helt plötsligt ta ett tsh prov när jag var på mitt första vul efter att de fått reda på att jag hade börjat ta Levaxin pga högt värde. Jag sa då att det sköter min läkare om. När man blir gravid så höjs tsh värde tydligen så att man kan få höja sin dos.

Jag hoppas att de tar tag i det fort för dig. Jag är i vecka 9+5 idag och mår väl jävligt som man skall, mina symtom är där ständigt vilket är annorlunda för mig eftersom mina två första graviditeter så kände jag knappt något i början, däremot kom foglossningen tidigt och jag känner att den kommer komma tidigt nu med.

Ditt vul kommer gå med all säkerhet gå utmärkt på måndag ;D

Jag har KUB den 20 juni som jag börjar bli väldigt nervös inför. Vi har ju sagt att om sannolikheten är hög för DS så skall vi ta bort men så kommer den andra sidan i mig som tänker på hur svårt det har varit att komma hit! Hur hade ni andra det på KUB? Jag har också sagt att jag inte vill göra fvp eller mkp pga av missfallsrisken. Usch att man inte kan få njuta fullt ut av graviditeten istället.

• MissCat
    vinterbebis12 skrev 2012-06-02 11:03:02 följande:
    Misscat- vi gjorde inte kub. Ville inte göra Fvp eller mkp och ville inte heller ta bort en ds-bebis. Tror det kommer gå jättebra för er men känner igen din oro. Förstår jag dig rätt att ni ska ta bort om ni får hög risk utan att kolla om bebisen faktiskt har DS genom FVP eller MKP? Siffran ni får är bara en sannolikhet och jag tror er BM kommer att ifrågasätta ett sånt beslut. Jag vet två par som fått risken 1 på 3 men som fött bebisar utan DS. Kram
    Jag skulle aldrig ta bort bebis utan att ha gjort mkp eller fvp först. Skulle det nu vara en hög sannolikhet och att det enda sättet var att kolla så skulle jag ju vara tvungen att göra fvp för som du säger så är de ju bara en siffra.

Det enda är att jag är så fruktansvärt rädd för att göra dessa prover då man hört om missfallsrisken. Jag vet inte om jag har läst det här på fl men tror det. Att vi som gjort ivf har det visat sig bli lite andra siffror på blodprovet?
  • MissCat

Vinterbebis: Ja jag hoppas tiden går fortare nu så det är över sen. :)

Kelsson: Tack för kram, kram tillbaka :D

Mariza: Nej klinikerna är dåliga på det där med tsh värde, vet man nu. Tänk om man hade vetat detta innan man startade med alla hormonbehandlingar! Vad kul att du skall göra kub dagen före mig :D Du ligger ju 4 dagar före mig med.

• MissCat

Godmorgon tjejer.

Jag kan inte låta bli att tänka på dig Jordgubbe, hoppas du/ni har det bra!

Här har man åkt på förkylning! Jag antar att mitt immunförsvar ligger däckat just nu efter penicillinkur på penicillinkur. Är i vecka 10+0 idag så det går ju sakta men säkert framåt och har alla mina symtom kvar, framförallt då illamåendet som jag hoppas skall släppa om ett par veckor. Just nu känner jag mig som en gammal pensionär som bara gnäller och är sjuk och ligger i sängen.

Tänk tjejer vilka krämpor vi går igenom som gravida! Vi är ju helt otroliga egentligen....

Men lika glada är vi för det som har barn i magen :D

• MissCat

Grattis Jordgubbe!!!!! Grattis till din lilla Stella! Ser framemot att höra din berättelse om allt. Krya på dig nu. Kram

Mariza: Det kommer gå fint idag :D Kram

• MissCat

Hej tjejer.

Inanna: Vad skönt för dig att det inte är långt kvar nu :D Hur har det gått för dig med aurora bm? Kommer du få KS?

Mariza: Nu är snart din tur att göra KUB, hoppas allt bara går bra för er. Jag har redan fått mage och min svullnad verkar inte gå ner varken morgon eller kväll. Jag började ju ganska direkt med mammabyxor och nu vill jag inte gå i annat, det är superskönt.

Knytet: Vad härligt att det går framåt för dig med och spännande med kub för dig med :D

massadillan: Hur mår du?

Ni med era små sötisar hemma, hoppas allt är lugnt för er.

Själv då: Jodå jag är nog den som skall se till att det blir lite drama runt omkring mig tydligen... Igår så var jag med min dotter på en massa ärenden på förmiddagen och runt lunch sen kom vi hem och jag var dötrött efter allt och skulle gå och vila vid 14.00 när jag vaknar upp så är det en ambulansman som väcker mig!!!! Då har jag alltså hamnat i insulinkoma (jag är diabetiker) och hade varit medvetslös i runt 2-3 timmar tills min sambo kom hem och upptäckte mig vid 17.30. MIn dotter hade också gått och lagt sig för att vila så hon fattade heller inget förens min sambo kom hem och ringde ambulansen.

De hade tagit en väldans tid att få liv i mig med intravenöst socker och jag var sjöblöt, det är adrenalinet i kroppen som flödar och ser till att man svettas i kopiösa mängder. När jag hade kvicknat till lite så var det första jag fråga om jag hade blött och att jag var orolig för mitt barn i magen, de lugnade mig och sa att det nog inte var någon fara men att de skulle säga till om det på akuten.

De körde in mig till akuten och i ambulansen kollade han en temp och den låg på 34 grader så han tog en gång till för han trodde det var fel, men den visade 34 grader. Då fattade han ju att jag hade ju de sjöblöta kläderna på mig fortfarande så han la på mig flera filtar samt satte varmt glukosdropp på mig.

När jag kom in till akuten så var det en himla massa folk och jag var lätt förvirrad. MIn sambo hade rafsat ner en del kläder i en väska och nu skulle han hjälpa mig av med mina blöta för ingen annan fattade varför jag hade så låg temp?! Men gisses nu när jag tänker efter så borde de ha tagit av mig kläderna och gett mig en värmefilt på direkten. Sedan kom det en sköterska och skulle ta blodprover på mig!!! När jag hade 34 i temp!! Men hallå....mina blodkärl var ju helt gömda och försökte värma upp min kropp istället för att vilja visa sig men det fattade de tydligen inte heller så där försökte de i 2 timmar få blod och misslyckades gång på gång och då precis kom det en läkare och syrra från AVA som skulle undersöka mig och köra in till avdelningen, då sa de att de tar proven där istället. I samma veva så kom det en från förlossningen som skulle hämta mig för att jag skulle de skulle kontrollera hur det var med min bebis och nu till det roliga som jag idag skrattar åt.

Detta var ju Karolinska som jag en gång förut hade åkt till när jag började blöda för att söka gynakuten men blev då stoppad för att deras gynakut bara hade öppet till 15.00 på dagarna..... Nu hade det alltså kommit en gyndoktor från förlossningen som skulle  kontrollera mig med VUL på den tomma gynakuten. Vi fick iaf se vår lilla bebis med starkt hjärta som slog och den hade växt ordentligt. Hon kontrollerade mig noga också för jag sa att jag hade haft två urinvägsinfektioner som inte riktigt hade gett med sig så hon kände på livmodern men där hade jag inte ont men när hon kände på urinblåsan så gjorde det riktigt ont. Så hon sa till den människan som var där från AVA att de skulle göra en odling på mig.

Så det bästa igår var att jag fick se lilla hjärtat i min mage ;D Idag så känner jag mig ordentligt trött men min sambo sa att det var en sjukvårdare som sa att det min kropp hade gått igenom är som att springa ett marathon.

Nu skall jag även få näringsdryck från dietisten som hon har skrivit ut, så jag kan få i mig protein och annat som jag saknar nu när jag mår illa och inte vill äta ordentligt. Skall bli spännande att se hur de smakar.

Jag önskar att jag bara hade ett par veckor kvar jag med nu...detta börjar redan bli slitigt.

• MissCat

Knytet: Nej det var en insulinkoma och det är när sockret är för lågt. Jag hade inte ätit ordentligt och tydligen så behöver min kropp mindre insulin just nu.

Massadillan: Jag vill verkligen se din mage nu ;D Jag vill se allas magar, det är så mysigt med gravidmagar. Skönt med att ditt järnvärde inte hade gått ner utan är på väg uppåt iaf.

Jag skall in på ny koll hos min BM imorgon och då skall jag gå till diabetescentrum och få en sensor insatt på magen som kan varna mig vid för högt eller lågt socker. Idag ringde också läkaren från ava som meddelade att jag fortfarande har urinvägsinfektion så jag startar min tredje kur penicillin nu!! Usch det känns lite som uppförsbacke just nu men vad står man inte ut med när man vet att man har en liten i magen :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011