-
hoppas han fortsätter sova en stund och att han ler som på profilfotot när han vaknar :)Viksan07 skrev 2012-01-17 13:33:12 följande:Åh vad min lilla söting är tjurig idag! Skriker hela tiden och är jättetrött. Är bara lugn om man bär honom och går runt, men jag är så slut att jag inte orkar gå och gå... Nu har han äntlgen somnat lite djupt, hoppas på att han är glad när han vaknar. Gissar att han är i ett utvecklingssprång, känner igen det lite från storgrabben, allt detta kinkande
-
najje: hur mår fogarna? Hjälper cyklingen?
-
kul att det gick så bra! Hur gör du när du jobbar några timmar här och där? Samlar du ihop till en dag? Jag kommer göra detsamma under våren.Jis skrev 2012-01-17 13:51:40 följande:Jag och Waldemar varit på jobbet, vi hade ett viktigt frukostmöte att vara med på. Såklart vaknade W samma sekund som jag gick innanför jobbets dörrar, men han skötte sig exemplariskt, låg i min famn och snuttade på nappen och charmade alla. Det är många kvinnor på mitt jobb och dom blev helt till sig. Sen ammade vi, bytte blöja och sen gick vi hem. 3 Timmar var vi där och det gick strålande.
Jag tror btw att min mens är på g..känns så i kroppen...vill inte, har glömt bort hur jobbigt jag tyckte det var, super mensvärk och svullen och humöret...det ska vi inte tala om.
Najje, va gulligt av din man, en handlingsplan :)
Tack för tipset om fotokursen förresten! -
hoppas det går bra idag deaily!
har hört att det går bra att göra akrylnaglar. Dock säger många att man får starkare naglar under gravditeten så det kanske inte behövs :)
-
vilken fin!strössel skrev 2012-01-18 01:00:07 följande:Måste tipsa om en helt underbar bok, allt från ultraljuds bilden till första sparken första hjärtslaget när man fick plus, plats för id band, bild på gravid magen och så mycket mer. Köpte den från cdon vet att den finns på Bokia.
Jag har denna från graviditeten och den kan jag starkt rekommendera men behöver en ny nu när bebisen ska komma.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174240986 -
Roligt att höra från dig Carlan! Hoppas allt är bra? Vad heter lilla tjejen nu igen?carlan skrev 2012-01-19 00:00:58 följande:Må 30/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan
Ti 31/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan, Vickan
On 1/2 Kelsson, ev Vickan
To 2/2 Karmosin, Kelsson,Jis , viksan, Vickan, carlan
Fr 3/2 Karmosin, Kelsson, Jis
Säger samma sak som Vickan:
Jag fikar gärna också om jag får följa med trots svagt deltagande i tråden. Dock ser det ut som jag bara kan den 2/2, som även är min födelsedag. Tyvärr måste jag hem till Uppsala ganska snabbt men skulle vara så kul att träffa er. Så blir det nära centralen är det kanon för min del. -
Massa och jordgubbe - jag hade också en period när jag var väldigt hungrig. Mitt tips är att börja dagen med något proteinrikt, tex ägg och som jordgubbe rekommenderar jag också mellanmål. MIn hunger försvann runt v 30 och nu får jag istället tänka på att äta flera små mål. Om jag slarvar blir jag sötsugen och vill äta godis vilket ju är mindre bra för då blir det kalorier men ingen energi till mig och då blir jag ännu mer sötsugen, ja ni förstår.
Deaily - roligt att ni fick göra UL och att allt gick bra!
najje - hoppas det blir bra med naveln! -
Det kommer gå bra! Om du ångrar dig kan du väl skippa själva KUB-testet och bara göra ett UL? Oavsett är det underbart att se bebis!Söte79 skrev 2012-01-19 08:31:22 följande:Usch ska på KUB idag... Känns inte helt bra. Känns som jag skulle följt min magkänsla från början och låtit bli.. Dagen kommer bli jäääte lång. Kl 14.40 är det dax.
Ha en fin dag vänner! -
Mysigt att höra att förlossningen gick bra! Ska läsa din berättelse inför det som komma skall. Hoppas så att det drar igång snart.carlan skrev 2012-01-19 10:01:29 följande:Jo det börjar bli bättre med oss nu. Min rygg är fortfarande inte bra så jag har fått träningsförbud, jobbigt! Sen lillan hon kartar på sig men har fått sagt att hon växer för dåligt. Inget jag skulle oroa mig över men doktor skulle kopplas in om hon inte har växt på sig till idag. Ska till BVC om en timme. Är nervös.
Jo mitt lilla underverk ska få heta Luna (man utalar det med o, Lona) i mellan namn får hon Lucia, Mathea. Hon kom ju självaste Lucia dagen så det blev ett måste att ha med Lucia som namn.
Jag har inte varit inne på tråden så mycket. Tiden räcker inte till + att jag har blivit en person som hänger på Tradera nu för tiden. Det tar mycket tid. Säljer allt vi inte använder här hemma + att jag kan inte låta bli att handla lite med.
Fick gå tillbaka och kolla hur det ligger till med dig. Såg då att du har ju beräknad födelse imorgon. Håller tummar och tår för att du kommer igång av dig själv.
Om du vågar kan du titta på mina förlossningsbilder jag lagt upp på min blogg. Min förlossning var underbar. Önskar att det bara var att föda. Då skulle jag skaffa massor med bebisar.
Hoppas besöket på BVC går bra och att ni får bra besked med vikten. Tur ändå att vi har så bra barnavård att de håller koll och kan hjälpa till om det behövs.
Förstår att Tradera är kul! Jag har bara köpt än så länge men gissar att jag även kommer att sälja. -
Oj, jag blir tokig av bebislängtan när jag ser henne! Söööt!carlan skrev 2012-01-19 10:23:09 följande:
Min lilla Luna i bilbarnstolen. Allt är verkligen stort. Vi börjar kunna använda lite i storlek 50 nu. 48 börjar bli kort i armarna.