Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tråkigt att höra strössel! Tycker du fått bra råd redan och mycket går ut på att du måste ta dig tid och ge din sambo hela ansvaret för barnet under vissa timmar i veckan. Tror det viktigaste för oss mammor är att inte ge upp hela vårt liv för då faciliteterar vi för mannen att fortsätta precis som vanligt. Kan inte förstå att en pappa väljer tv-spel framför sitt barn men tror att det är vanligt och något de gör av vana och inte för att de faktiskt värderar spelet mer än barnet. Kan det finnas någon hundkär människa som kan hjälpa er gå ut med hundarna ibland? Låter som att du tar ansvaret medan din man är den som är mest intresserad?

Jag tror att du ska utgå från vad du vill göra och inte utifrån vad du vill att din man ska göra. Själv fokuserar jag ibland för mycket på min man och måste uttrycka vad jag vill och det rådet fick vi på familjerådgivningen. Precis som Jis tycker jag det var toppen att gå på familjerådgivning och kan varmt rekommendera det.

Stor kram

• vinterbebis12
    strössel skrev 2012-01-19 13:40:36 följande:
    tredjemaj: Tack för ditt svar fick mig en tankeställare, som du skriver att vi mammor inte ska ge upp hela vårt liv och det är det jag har gjort, och att min man kan fortsätta leva livet som innan för han vet att jag tar hand om Liam. Min man kommer snart hem och då ska jag prata med honom och även berätta vad ni har skrivit här. Så tråkigt att stämningen är så dålig mellan oss nu när vi ska ha dop i helgen.
    Va bra att ni ska prata idag. Ni kanske kan sätta ett delmål om hur ni ska ha det fram tilll och med dopet? På så vis kan ni få ett bra dop och ta en ny diskussion efter dopet om det skulle behövas (prata kan man ju aldrig göra för mycket :)

Kram och håller tummarna!
  • vinterbebis12

Jag (xxxmaj) har bytt signatur så att ni vet vem jag är CoolDet har precis gått ut ett meddelande om att familjeliv har blivit hackat och jag har bytt både signatur och lösen så att inget jag skrivit ska kunna kopplas till min e-mailadress. Jag har väl egentligen inte skrivit något känsligt men vill vara rätt anonym.

Tror fö att bebisen är på g nu! Jag längtar!!!!

• vinterbebis12

Jag har inte alls hängt med i tråden senaste dagarna. Kan inte få nog av att titta på lilla skatten och är så glad att allt gått bra med förlossningen och att hon verkar må bra och trivas hos oss. Hoppas ni alla mår bra!

• vinterbebis12

Hejsan tråden , följer er men hinner inte skriva så mkt. Just nu kör hon ett av sina nattliga amningsmarathon så jag passar på. amningen går fö ok men gör ont. Förlossningen gick bra och jag var redan 10 cm öppen när vi kom in trots att värkarna inte var så täta som var 3e min. Personalen var helt fantastisk. Undrar nästan om vi hade extra mkt uppmärksamhet pga Ivf. Var ngn hos oss hela tiden. Ni som har fl l
    Kvar kan jag säga att man aldrig kan öva för mkt andning och avslappning. Ha med er lättätligt godis samt dextrosol. Kakor etc är toppen till dagen efter om ni stannar på bb.

Jag får nypa mig i armen flera ggr per dag eftersom det känns så overkligt att hon är vår. Är sååå lycklig och vill spara varje sekund av den här tiden.

• vinterbebis12

Najje, namn är inte helt bestämt än. Svårt val tycker jag. Jag kommer också ha kläder som jag gärna ger bort.;; För oss är det samma som för er,många kompisar har redan barn så ingen att ge till och jag orkar inte sälja på tradera.

• vinterbebis12

Här kommer ett ego- inlägg från en trött mamma. Lillan sover inte på nätterna och det enda som funkar är att amma. Hon vägrar släppa bröstet och verkar omättlig och får för lite i sig. Tilläggsmatar men verkar inte räcka, hon vill bara t bröstet. Amningen gör fortfarande ont. Några tips?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011