Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

skatten12 skrev 2012-01-09 12:13:09 följande:
    Förlåt mig ! Men måste fråga !
    Jag bajsar Asså 2-3 ggr om dagen ? Ibland mer ? Äter järntabletter dessutom ! Är detta nått med graviditet ? Eller nått annat skumt ! Haha sorry !
    Då är vi tvärtom! Jag måste ta hjälp (lactulos) för att kunna gå på toaletten alls annars händer det inget på tre dagar och då svullnar magen upp och gör jätteont!  Järntabletterna fick jag sluta med för då kunde jag inte göra nr 2 på över en vecka...
    Men alla graviditeter är olika, våra kroppar är olika. Tror inte du behöver oroa dig alls.
  • Najje79

Lulis: oj, det låter som om jag är värsta träningsfreaket, jag har cyklat en gång hittills!!! Har fått lägga ner promenader helt, jag och min man skulle gå till en restaurang i lördags, det var max 5 minuter, men uppför en massa trappor. Nu har jag fått knapra värktabletter i två dagar efter det äventyret....

Karmosin: Jättebra länk! Har läst hela tråden.

• Najje79

Hej alla!
    har precis varit på UL, allt såg bra ut, de har växt som de ska. Så skönt! OCH, vi fick reda på att det är två pojkar! Jag är så lycklig! Blev också sjukskriven hela graviditeten ut, jätteskönt!
    Kram!

• Najje79
    Jis skrev 2012-01-10 11:35:37 följande:
    Grattis Najje, gud va roligt. har ni funderat på namn?
    Vi har Adrian och Linus som projketnamn. Adrian vill vi båda två men vi kommer nog att leta efter några fler alternativ till Linus...
  • Najje79
    Najje79 skrev 2012-01-10 11:40:42 följande:
    Vi har Adrian och Linus som projketnamn. Adrian vill vi båda två men vi kommer nog att leta efter några fler alternativ till Linus...
    * projektnamn ska det vara
  • Najje79
    marsbebisar skrev 2012-01-10 11:43:45 följande:
    Najje: Vad skoj med två pojkar! Det är ju vad vi troligtvis ska få med. Fina namn.
    Hur långt har du kvar nu? Har ni köpt barnvagn? Jag ska ner på torsdag och prova den vi har bestämt oss för, så att den verkligen går in i bilen. Sen köper vi antagligen en begagnad på Blocket.
    Har ni pratat om namn? Tycker det är svårt.
    Kram!
  • Najje79

Jis: Jag har alltid velat ha en son som heter Adrian, tycker så mycket om det namnet! Hade vi fått en flicka hade hon fått heta Elise, det hade jag också bestämt sedan länge. Men jag skulle vilja hitta ett namn som passar till Adrian (maken vill Ferdinand, efter Ferdinand Porsche, men jag vill inte det... jag kan inte komma överens med det namnet), Linus är som sagt bara uppe för förslag...

Vickan: Tack, han är så himla söt, din äldsta! Och vad smart att använda dammsugarslangen till brandslang, +-poäng till Alvin!!

Lindis: tack så mycket! Hur mår du?

Tack Karmosin!

• Najje79

Okej, maken kom hem med ett annat projektnamn istället för Linus som jag gillade mycket bättre; Luca
    (Jis: efter Luca Badoer, testförare i Ferrari-F1.....)

Så nu blir det Adrian och Luca här framöver... tyckte de namnen passade bättre ihop.

Lindis: Stackare som mår dåligt! Du kanske också behöver bli sjukskriven en period?

Dealiy: Det verkar som om läkarna tycker olika, så det är nog beroende på vad för läkare du får. Läkaren idag hade nog inte sjukskrivit mig så enkelt om det inte vore för vad läkaren som sjukskrev mig på akuten hade skrivit i min journal, han hade liksom inget val kändes det som... Men tycker verkligen du ska försöka, du har ju ett tugnt jobb och foglossningen kommer inte att bli bättre. Kram!

• Najje79
    skatten12 skrev 2012-01-10 18:42:32 följande:
    Nej! :( Dem tjatar om de där förbannade Bältet! Jag avskyr de redan. Kan ej ha de på mig, Spänner och trycker! usch! Jag hoppas dem sjukskriver mej iaf ett tag :S
    Hur har du de på dagarna ? Hur går de för dej rent allmänt? luca är sött :)
    Tycker inte heller om bältet. Men ikväll fick jag fruktansvärt ont i höften, gör jätteont att gå, verkligen bara skär till i hela höften. Så jag satte på mig bältet och det blev faktiskt bättre... men jag kan inte sitta med det och bebisarna gillar verkligen inte när jag har det på mig, sparkar som sjutton åt alla håll! Men jag ska ge det två veckor, som sjukgymnasten sa, och sedan ringa och se om det finns något annat jag kan göra...
    Ja, Luca är väl fint, tyckte det var ett jättebra förslag av min man!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011