Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nu har jag äntligen fått inbokat en massage nästa vecka! Åh, vad jag längtar, min rygg värker hela tiden. Några fler som gått på massage under graviditeten?
    Ska börja gå till gymmet och cykla också, det ska tydligen vara en bra träningsform när man har foglossning enligt BM och läkaren på ortopeden. Ja, just det jag var ju där i tisdags och fick utprovat ett bälte. Har använt det i bara två dagar, tycker att jag har ondare nu, men ska ge det ett par veckor och se om det gör någon skillnad. Annars vill jag nog pröva akupunktur.

• Najje79

jordgubbe: tror absolut inte att det är farligt för bebisen med massage, det får ju mamman att må bra. Jag ligger, sitter och går konstigt pga foglossningen så jag har så himla ont i ryggen hela tiden.

Mina små har verkligen börjat rocka loss ordentligt i magen nu. Kan ibland tom se hur det sparkar till utanpå magen. Maken vill så gärna känna men de slutar alltid när han lägger händerna på magen. Fast idag lyckades han känna tre sparkar på raken!

• Najje79

carlan: lilla snuttan, visade bilden för maken som smälte direkt och längtar nu ännu mer efter våra små!

• Najje79
    Jis skrev 2012-01-06 18:59:27 följande:
    Åh, idag vill W överhuvudtaget inte amma, han bara skriker å fäktas...suck. Just nu är det verkligen att ta en dag i taget som gäller, men det är inte lätt...
    Vännen! Förstår att det är jättefrustrerande! Förstår att det blir en jättestress och press, men som carlan skrev här ovanför; försök att inte fastna i den stressen. Imorgon kanske amningen funkar jättebra, eller så är det ersättning som gäller imorgon också. I vilket fall som helst har W en mamma (och pappa såklart) som älskar honom, kan ge honom trygghet, värme och mat (i vilken form den än må vara). Det är det som betyder något. Du gör  ett kanonjobb som mamma.
    Det gör ni alla härinne!!!!
  • Najje79

VickanI: Jag tänkte på dig tidigare idag och undrade hur du har det. Fick läsa på om torticollis, vad skönt att det är en lättare variant, även om det innebär mycket extrajobb. Så söt han är din lille! Vilket leende, en riktig charmör. Stackars A som fått vattkoppor, ingen rolig sjukdom! Skönt att ta ett beslut om amningen, bra gjort.
    Ta hand om dig och jättekul att höra från dig! Kramis!

• Najje79

Har också två katter och den yngsta kommer att bli så förvirrad av att inte vara familjens bebis längre. Hon köptes efter vårt tredje missfall och är min lilla ögonsten. Den äldre kommer med säkerhet se dem som "sina" bebisar och vakta dem och ligga nära och gosa. Men minstingen kommer nog bli lite avundsjuk...

Hur har det gått för er andra med husdjur?

• Najje79
    Jis skrev 2012-01-08 21:13:11 följande:
    Åh, vi har haft en sån fin dag idag, haft vänner på besök, kollat in ett hus, ätit lunch hos mamma och pappa som nästan slogs om att hänga med W, storhandlat (W sov sig igenom hela grejen) å nu så sover han så sött. Amningen har funkat fint idag å han har bajsat en hel massa, vad mer kan en mamma begära?
    Underbart Jis! Vad glad jag blir!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011