Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack för allt stöd angående FK. Skönt att höra att inte bara jag tycker det är en djungel!

Carlan: Vad vackra ni är, båda tjejerna, grattis till lilla Luna! Förstår av din blogg att det har varit en tuff början. Hoppas det vänder nu! Kram!

Strössel: Men fy vad hemskt! Jäkla bvc!

• Najje79
    Nana123 skrev 2012-01-03 19:37:56 följande:
    Hejsan alla !
    Har en fråga om nån kan svara på den ?
    Kännde nån av er smärta tidigt i graviditeten ? typ v 4 eller 5, fick ni smärta ?
    Inte sån smärta som man inte skulle klara av, smärta som vara typ i 30 sek ?
    Har fått ont i högra äggstocken med ibland, och nu känner jag mens värk, våre snällt om nån kunde svara...
    Tacksamm för alla svara.. sköt om er =)
    Jag hade ont i vänster äggstock och ont i magen de första veckorna (typ v 6-13), det var både växtvärk och förstoppning, var in två ggr för att kolla. När har du VUL?
  • Najje79

Eileen: Inte drömförlossningen precis. Men vad skönt att du är så nöjd med personalen och att allt gick bra till slut! Ta hand om dig och lille Hector. Kramar!

• Najje79

Massa: jag såg hjärtslag i v 6+6 så det är nog inte ett för tidigt VUL då hade de inte satt en tid för det! Håller tummarna för dig!

Jag börjar få panik, tjejer! Hur ska jag lyckas ro detta i land?? Jag funderar hela tiden på hur vi ska lösa allt praktiskt, ekonomiskt, mentalt... nu vet jag iallafall hur vi ska möblera i sovrummet för att få plats (vi bor i världens minsta hus med bara 60 kvm ett sovrum. kök och tv-rum med öppen planlösning.  och två loft på ca 20 kvm vardera. När twinsen blir större får de vårt sovrum och vi flyttar upp på ett av loften, där vi har gästrum och förråd nu). Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, måste bara skriva av mig lite.

Hur många dagar tar ni som är föräldralediga ut? Vi får 180 extra dagar, 90 med sjukpenningnivå (tror jag det var) och 90 med lägsta nivå. Hur delar ni upp er ledighet med er man?

• Najje79

Tack snälla Jis för ditt fina svar!
    Vi ska kolla på Blocket på barnsängar och barnvagn.
    Babynest, vad är det?
    Har kollat runt på Tradera efter barnkläder. vad gäller det mentala så får jag tänka som du skriver, det löser sig... Tack igen för uppmuntrande ord. Kram fining!

• Najje79

Jis: Okej, tack för infon, har noll koll känner jag! Jag arbetar ju med barn mellan 1-5 år men inser att det som sker under det första året kan jag ingenting om...

anderska: vad skönt att bebisen har fixerat sig. När har du BF?

• Najje79

Lulis: vad skönt att TUL gick bra, oroa dig inte, om bm sa att det är okej så är det så.
    Jag hoppas vi klarar oss på 4-5 dagar också, får räkna på det.

• Najje79

Karmosin och Kelsson: tack för kloka ord. Antar att det ä normalt att nojja. Tror att jag efter når insåg att "i år ska jag bli mamma"..  Vet att det går att ordna det bra med litet utrymme också. Har hittat massa fina saker på Tradera idag och på Blocket fanns det många vagnar i den modellen vi bestämt oss för till jättebra pris i fint skick!
    Tack för ert support tjejer!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011