Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vi kommer ha båda bebisarna i baksätet. Visst blir det stressande när de skriker, men man kan ju inte hålla på alltför mycket med bebisen när man kör iallafall. Förhoppningsvis har de sällskap av varandra... eller så triggar de varandra till att skrika högre och högre...

• Najje79

dealiy: Tror det gäller som med det mesta som förälder, man gör det som känns bäst och tryggast för sig själv och sitt barn.
    Tycker det är så onödigt när telefonister är otrevliga, de tillhandahåller en service då får de också svara trevligt på frågorna hur dumma de än tycker de är. Kan förstå att man tröttnar på dumma frågor ett tag, men då kan man kanske dra en ramsa när man lagt luren.

• Najje79

Inanna: Äntligen får vi välkomna dig hit! Härligt att allt ser bra ut på VUL. När vi var in i v 10 så sa läkaren att redan då har MF-risken minskat om man har sett hjärtat slå och att bebis växer. Såklart finns oron där och allt kan hända på vägen, men snart är du förbi v 12 och tiden går jättesnabbt!

Lulis: Jag håller med dig, så länge man känner att man har gjort det man kan och påpekar för cheferna när situationen blir ohållbar så kan man gå hem med gott samvete. Jag tycker det är lite jobbigt att jag bara slutade helt abrupt, blev ju sjukskriven på natten till den 14/12 så för barnen var det ju ingen förberedelse och inget ordentligt avsked. Tänkte jag skulle gå ner och vara med en halvdag när de flesta är där och avsluta det hela. Har blivit erbjuden en tjänst på en privat förskola efter min mammaledighet som jag antagligen kommer att ta så jag kommer ju inte tillbaka alls som det ser ut nu. De flesta av barnen har jag känt sen de var bebisar så en del har man tagit hand om fem dagar i veckan under 5-6 år, känns jättekonstigt att bara släppa dem!

• Najje79
    skatten12 skrev 2012-01-13 21:32:54 följande:
    Snabb fråga som oroar mig? När bebisen rör Sej nu i v 25? Blir magen hård då där bebisen är ex! Sorry om jag rör till de ! Men rädd de är sammandragningar :(
    Det är sammandragningar, men det är ingen fara så länge de inte är riktigt smärtsamma. Livmodern börjar träna sig nu genom sammandragningar. Jag får också det när bebisarna rör sig, men som sagt det är ingen fara.
    Får det ofta om jag är kissnödig också, eller när jag sover på rygg.
  • Najje79
    skatten12 skrev 2012-01-15 10:35:15 följande:
    Najje: Hur reser du dej från stolar?? Nu när du har foglossning?? konstig fråga men dem brukar säga de är samma för oss med foglossning
    Finns det ett bord eller armstöd tar jag stöd av det och försöker ställa mig rakt upp. Annars tar jag i med vaderna och knäna och försöka inte lägga för mycket tyngd i ryggen. Jag tycker det är jobbigt just nu att sitta överhuvudtaget, har en fruktansvärd värk i i höfterna och ryggen och bältet hjälper ingenting!
  • Najje79
    skatten12 skrev 2012-01-15 18:05:00 följande:
    Najje Usch din stackare :( samma
    Här! Jag ska till dr till veckan och är så rädd att ej få sjukskrivning av dem och fk:(

Hur undersökte läkarn dig? Fk godkänt din sjukskrivning??
    Läkaren tryckte på olika punkter i ryggen och på blygdbenet. När jag var hos sjukgymnasten fick jag göra olika övningar tex stå på ett ben och föra den lyfta foten fram och tillbaka, ligga ner och lyfta benen ett i taget. De flesta av de övningar klarade jag inte av att göra ens!
    Har inte hört något från FK ännu, är livrädd att de inte ska godkänna. Var också jättenervös för om läkaren skulle sjukskriva mig, men med ditt yrke tror jag inte att det ska bli några problem.
  • Najje79

Har en fråga till alla mammor: Ligger man mycket vaken på nätterna och lyssnar efter andningen? Det är nog det jag är mest nojjig över, att inte höra om de slutar andas. Jag vet att det finns andningslarm och så, men är de verkligen tillförlitliga??

• Najje79

Jis o Kel: tack för svar. vad har era bebisar på sig när de sover? Pyjamas med eller utan ben? Eller bara body? Ska man ha kudde eller inte, läser så olika! Måste börja planera inköp inser jag och är alldeles vilsen...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011