Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

deaily: Mitt smög sig på, men så var jag ute på promenad en eftermiddag (jag tror jag var i v 12) och kunde knappt ta mig hem, hade gått i kanske bara 20 minuter och hade minst lika lång väg tillbaka och höfterna bara låste sig och ryggen värkte. Sen blev det bara mer och mer. I v 15 åkte vi in och fick bekräftat att det var foglossning. Sen har inte mitt blivit bättre förrän nu när jag blev sjukskriven och inte anstränger mig för mycket på dagarna.
    Bra att ni åkte in och fick det bekräftat! Kram på dig!

• Najje79

anderska: GRATTIS TILL KÖRKORTET!! Bra jobbat, tjejen!

kasa: sicken liten sötnos!!

Jis: W är sååå övergullig!

Var på jobbet idag och hämtade lite saker, det räckte med 30 minuters klängande från barnen så sa det stopp i fogarna, fattar inte hur jag kunde jobba så länge med den smärtan...
    Uppskattar verkligen min sjukskrivning och hoppas på att läkaren på spec.mödravården den 10/1 inte tycker jag ska gå tillbaka till jobbet, har lite ångest över det...

• Najje79

strössel: men vad hemskt! Stackars människor! Håller med Kelsson, ni får ordna så din man tar det största ansvaret för hundarna du ska inte stressa så! Kramis!

Kelsson: Ett bra råd jag har fått av min kompis är : "Lyssna inte på alla bra råd du får, gör det som känns rätt för dig och din bebis". Det är ett råd jag tänker följa... såklart ska ni vara nära er dotter så mycket hon och ni behöver, är helt övertygad om att det i slutändan skapar ett tryggare barn!
    Vad skönt att hembesöket gick bra och att Jenni växer som hon ska! Ytterligare ett bevis på att ni gör helt rätt med ersättningen!

• Najje79

deaily: Bra att de tar dig på allvar. Vården och barnomsorg är ju ganska lika i sitt utförande, många tunga lyft, vridningar, dåliga arbetsställningar etc. Samt att man inte kan sätta sig och vila när man får ont utan det är bara att slita på. Tänk på dig och din bebis nu, det kommer du ha igen senare! Kramis!

• Najje79

Lulis: Nej, jag tror inte att det kommer att vara några problem, men jag tar inget för givet. Vad skönt med jullov nu, när börjar din mammaledighet? Jag har BF 1/5, men räknar med att de kommer tidigare, kanske mitten på april.

• Najje79

Är lite orolig för att jag inte går upp i vikt. Jag äter som jag ska (och väldigt mycket som jag inte ska, är sååå sugen på McDonalds hela tiden) men vågen går bara neråt. Tycker magen också blir mindre. Jag bantar verkligen inte, försöker äta allsidigt osv. Har ju en övervikt sedan innan så jag har att ta av men har gått ner två storlekar i tröja och en storlek i byxor (mammabyxor alltså). Någon mer som också gick ner i mitten av graviditeten??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011