Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jag har läst att man kan få sån där barnsalva/bedövningssalva i alla fall, och så har jag läst att man kan be om att få urinkatetern efter bedövningen är klar. Alltid något.
Jag har läst att man kan få sån där barnsalva/bedövningssalva i alla fall, och så har jag läst att man kan be om att få urinkatetern efter bedövningen är klar. Alltid något.
Här kommer en riktig klagomur:
Jag tror jag får ett frispel. Det är så TUNGT att vara gravid just nu även om jag självklart är hur lycklig som helst. Förutom alla fel jag har i kroppen (det är bara smalbenen och fötterna som fungerar som dom ska) så har jag fått en luftvägsinfektion med slem som inte kommer upp. Jag kan inte ligga ner, för då hostar jag och det tjuter, rosslar och piper. När jag hostar (som jag skrev) så kissar jag på mig (har avverkat ett par pkt bindor) för att musklerna down there inte är som dom ska när man är gravid (och jag gör bäckenbottenövningar flera ggr per dag). Ryggproblemen och foglossingssmärtorna gör att jag behöver ligga, men det kan jag som sagt inte. Och när jag sitter gör kroppen svinont, magen trycker på lungorna så att jag inte kan andas och får panik. Det är en ond cirkel som gör mig galen just nu. Det har också gjort att humöret idag är verkligen för jäkligt (stackars min sambo). Jag får heller ingen sömn eftersom jag vaknar av att det tjuter och rosslar. Jag sover ca 2 timmar. Är vaken 3-4 och somnar igen någon timme bara.
Jag har haft torrhosta i snart fyra veckor och börjat rossla sista dagarna (slem). Jag har provat allt jag kan komma på. Hostmedicin, Pulmicort, massor med kall dryck, massor med varm dryck.
Hur vet man när man bör kolla upp sig? Nu har jag haft kontakt med vården en gång i veckan ett tag och börjar känna mig som en hypokondriker. Om inte jag hade haft älskade lillplupp i magen skulle jag inte oroa mig - men när fasen vet man om det blir fara för liten?
Och förlåt för gnället men idag har mitt tappra humör landat nere vid fotsulorna. Jag skulle bara vilja ha några enkla dagar där det flyter på lite utan att hela kroppen är kaputt.