Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Det är inte blodpropp efter koll med skiktröntgen. Dom är rådvilla så jag blir inlagd. Är i goda händer. Kram på er

• Sunseed

Dom är supergulliga. Jag är inlagd på BB med övervakning/kontakt med medicinavd. Har fått sova med syrgas och lyssnat på små liv som kommit till världen. Bara det är feel good-känsla. Lillplupp har sparkat som bara den och får bra med syre så det känns tryggt.

Kram på er från Drama-Queen :)

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-25 08:20:37 följande:
    Sunseed: Du bara får inte skrämmas sådär! Blev helt kall! Tur att du är i bra händer o att bebis mår bra! Stor Kram!

Vi satt bara och skrattade åt eländet igår. Vi har lite sjuk humor. Men vi blev lättade att lungorna är friska. Nu inhalerar jag mediciner och blir kvar någon dag. Är i mkt tryggt förvar. Kram
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-02-25 08:57:36 följande:
    Sunseed: vad skönt att de tar hand om dig och att du får syrgas så plutten mår bra. Roligt med sparkar, kanske hör sina vänner

Haha. Ja. Han verkar trivas extra bra för i natt har han härjat så att det kittlade något kopiöst. Var tvungen att försöka flytta på honom. :)
  • Sunseed

Tack ni rara! Jag blir kvar och inhalerar Combivent var fjärde timme. Dom har kollat mitt hjärta och mina lungor och allt är ok. Blir kvar för att hålla koll på Liten och få ordning på min andning men Liten mår jättefint. Ctg i går var superfint och han härjar friskt. :)

• Sunseed

Kelsson. Jag svarar här istället. Jo. Liten väger 1 kg nu (28+1) så det blir nytt TUL om 2 v. Om det inte är på väg åt rätt håll då så ska dom kolla flödena i moderkaka och navelsträng. Och utöver det får jag såklart hålla koll på fosterrörelser och att jag inte blöder. Moderkakan ligger så att vaginal födsel verkar möjlig. Men den är fortfarande långt ner.

• Sunseed

Jag fick ingen procentsats. Det får jag fråga om om 2v. Så extremt borde det inte vara. Har för mig att apparna säger ca 1,4 kg. Eller jo. Det blir väl ca 29%? Shit. Nya nojor på löpande band. :)

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-02-26 21:57:03 följande:
    Sunseed, jag kollade på babyvarlden.se och den säger 1,1 kg i v.29. 1 kg i v. 28. Jag tror att du kan vara lugn.

Då går jag på den!!! Tack!!
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-26 21:26:33 följande:
    Sunseed: Lade in begäran om läkartid i mina vårdkontakter o där stod att de skulle höra av sig inom 5dagar! så vi får se...

Men om de inte gett någon procentsats tror jag att du får andas djupt o försöka tänka på annat tills det är dags för nästa kontroll! Stor Kram! 

Hoppas att dom hör av sig till dig snart!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011