Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

7879 skrev 2013-02-22 17:41:53 följande:
    Ja det låter bra för jag varken hör, känner smaker eller lukt, iof. Fördelar ibland Gräsänka ikväll, spännande att se hur läggning av stora tjejen går då mannen fixat det sedan lilla kom.
    Spännande! Du får rapportera sedan!
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2013-02-22 20:06:16 följande:
    Sunseed: får jag fråga var i Dalarna du bor? Jag har släkt i Falun.

Falun!! :)
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-02-22 20:10:01 följande:
    Läggningen av stora tjejen gick galant! Nu är det bara lillatjejen och jag framför TVn

Bra där!! Så skönt! Njut av en myskväll i soffan!
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2013-02-22 21:16:50 följande:
    Sunseed: ha, vad kul! Vi är där några ggr om året, kanske kan få till en träff nån gång?
    Absolut!
  • Sunseed

Jag har lust att gråta av tacksamhet. Jag börjar få luft! Visst, förkyld som f-n fortfarande men att andas är jäkligt skönt har jag just upptäckt. Det är en bit kvar, men en hiskeligt bra början. Nu kanske man kan börja njuta lite av sparkarna istället.

• Sunseed
    7879 skrev 2013-02-23 08:11:48 följande:
    Så skönt Sunseed! Jag har klarat en natt utsn nässpray så snart är det bra här!
    Fy tusan så skönt! Solig
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-23 11:51:53 följande:
    Sunseed: Ska kolla om det går att boka tid via nätet nu under helgen... Annars vet jag inte vad jag gör, byter VC eller?
    Skönt att du börjat få luft, hoppas du blir bättre fort! 
    Ja, jag skulle helt klart ha bytt VC om man inte kan få kontakt inom rimlig tid (jag bytte för ett år sedan då min ordinarie husläkare plötsligt hade slutat och servicen blev piss med olika kontakter som inte kunde förnya mina recept och diverse krångel och långa väntetider - och nu är jag supernöjd). Om man som i mitt fall har kroniska problem är det skönt att slippa förklara 20 års historia vid varje kontakt, likadant är det bara att be om receptförnyelse om det behövs när man har en stadig läkare.

Jag förstår om man inte kan få tider på en gång när det gäller allt, det är därför min husläkare t ex ber mig om att förfråga tid ett par veckor innan vi ska skriva nytt FK-intyg eller andra icke-brådskande ärenden. Men när det väl gäller lite mer akuta saker, och som i ditt fall att du behöver en tidigare kontakt tycker jag att det måste finnas tider inom ett par dagar. Annars blir det ju akuten som blir belastad. Se bara på mitt astmaanfall. Dom klämde in mig samma morgon (visserligen med annan läkare, men hon hade tät kontakt med min husläkare). Annars hade jag fått åka till akuten.

Hoppas att du får hjälp! Hjärta
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-23 13:07:51 följande:
    Sunseed: Grejen är den att jag har inget emot att vänta, bara jag FÅR boka en tid. Jag har däremot inte möjlighet att ringa de 10ggr innan jag får en förbannad tid. Som i fredags, man kommer fram till tidsbokningen o får inte boka tid längre fram för deras bokningssystem går bara en vecka framåt! Det är DÅLIGT.
    Men det är ju sjukt! Prova att logga in på Mina Vårdkontakter och be dom ringa upp dig! Så gjorde jag sist och då ringde dom direkt på morgonen. Det är ju inte säkert att det fungerar hos er, men värt ett försök. Maila typ redan i helgen så kanske det ligger som ett av dom första att ta på måndag.
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-23 14:25:43 följande:
    Sunseed: Det är bara det att jag sitter själv i telefonsupport o då om jag har samtal precis när de försöker ringa så måste jag neka samtalet o då kan det hända att de ringer igen först under eftermiddagen...
    Det är ju skit. Det nya systemet är ju inte bra för alla, helt klart. Rynkar på näsan Hoppas att du får tag på dom snart.
  • Sunseed

Blir nog inlagd. Ligger på akuten med misstänkt blodpropp i lungan. Det var ingen lätt resa att bli gravid och resan känns lång just nu. Tur att jag och sambon har humorn i behåll. :) Och tur att smartphones finns!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011