Kelsson1 skrev 2013-02-23 11:51:53 följande:
Sunseed: Ska kolla om det går att boka tid via nätet nu under helgen... Annars vet jag inte vad jag gör, byter VC eller?
Skönt att du börjat få luft, hoppas du blir bättre fort!
Ja, jag skulle helt klart ha bytt VC om man inte kan få kontakt inom rimlig tid (jag bytte för ett år sedan då min ordinarie husläkare plötsligt hade slutat och servicen blev piss med olika kontakter som inte kunde förnya mina recept och diverse krångel och långa väntetider - och nu är jag supernöjd). Om man som i mitt fall har kroniska problem är det skönt att slippa förklara 20 års historia vid varje kontakt, likadant är det bara att be om receptförnyelse om det behövs när man har en stadig läkare.
Jag förstår om man inte kan få tider på en gång när det gäller allt, det är därför min husläkare t ex ber mig om att förfråga tid ett par veckor innan vi ska skriva nytt FK-intyg eller andra icke-brådskande ärenden. Men när det väl gäller lite mer akuta saker, och som i ditt fall att du behöver en tidigare kontakt tycker jag att det måste finnas tider inom ett par dagar. Annars blir det ju akuten som blir belastad. Se bara på mitt astmaanfall. Dom klämde in mig samma morgon (visserligen med annan läkare, men hon hade tät kontakt med min husläkare). Annars hade jag fått åka till akuten.
Hoppas att du får hjälp!