Vksan: När din bebis sparkade till Boten Anna kanske den viftade i vild panik för att den avskydde låten?
Det var så jag resonerade när bebis började sparka när den hörde Petter på radio.
Tredjemaj: Kön okänt.
Vi satt o diskuterade namn idag och både jag o maken var helt övertygade om att jag hade kommit med nåt förslag för några veckor sen som vi båda älskade... men nu har vi glömt vad det var! Haha, vi är helt otroligt dåliga på att komma på namn...
Kelsson: "Alla andra" pappor pratar inte alls med magen, min man gör det inte. Ok, nu på slutet har han börjat viska till magen "head towards the light" och "ta dig mot utgången" och dylika fraser
Fler än jag som vill att bebis ska komma ut nu.
Strössel: Jag fick ganska tidigt ett åderbråck i ena blygdläppen så jag har haft ganska mkt ont i underlivet och värre blir de ju tyngre jag blir. Känner mig liksom sprängfylld av blod typ och det är inte särskilt bekvämt, ibland så måste jag liksom "trycka emot" för att lätta på trycket eller hur jag ska säga... Så jag har haft obehag/värk från underlivet, ja. Nu har jag dessutom blivit jätteöm i slemhinnorna, så någon färdknäpp kommer det inte bi tal om..
Kasa: Joda, det går framåt får jag hoppas? Haha.. När jag var hos BM i torsdags bad jag om att få bli undersökt för att få besked om tappen börjar kortas osv, men då fick jag till svar att de gör inga undersökningar utan "du märker om det är på gång eller inte, vi är inte där och stör i onödan". Tyckte jag var lite snålt svarat, men men. Jag försökte känna själv i duschen en gång för jag vet var tappen brukar va, men kunde inte hitta den, så hoppas det är ett tecken på att den håller på o utplånas. Har lite förvärkar, senaste veckan haft problem med illamående och knepig aptit (ibland petar jag i maten, ibland äter jag för 3), sover apkass för att jag vaknar o mår illa.. Och senaste nytt är att jag vid varje förvärk får domningar o smärta ner i vänster ben om jag står upp när jag får värken.. Mamma gissade på tt det är ischias som kommer i kläm.
Jag hoppas bebis kommer snart nu faktiskt, vill träffa vår lilla pingvin! Och så får jag inte lämna sthlm nå mer nu för maken (han är för nervös att det ska sätta igång haha, sötaste) så nu kommer tiden snigla sig fram gissar jag. Vore dessutom kul om maken fick tillbringa sista semesterveckan med bebis och mig och inte bara en frustrerad gravid fru.
EGO: Sista veckan nu, 1 vecka kvar till BF! Lördag 20/8 är jag beräknad och jag hoppas att jag inte kommer behöva läkartiden BM bokade till mig på KS spec mvc tisd 23/8. Om bebis inte kommit ska de kolla med ctg så vi båda mår bra och boka tid för igångsättning. Hoppas jag slipper igångsättning......