• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Jis: Funderar ni på att köpa hus? Låter spännande. Grattis till v24!

Vickan: Jag är bara rädd för att förlossningen ska bli väldigt jobbig för mig som inte heller rört på mig sen ÄP...

• Vickan I

Kelsson - Ja samma här. Blir knäckt av att dra barnvagnen upp för en backe eller ta mig upp för en trappa så vete sjutton hur det ska gå....Lite orolig för det med, särskilt med de saker jag tyckte var jobbiga förra gången också...fick bl.a inga krystvärkar som alla hade tjatat om vilket var stressande och urjobbigt. Men ut får vi dem .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Om man skulle fråga fler bm i olika städer så tror jag att alla skulle säga olika, så jag tror man får göra det som känns rätt för en själv. Men jag tror det är viktigt att göra under graviditeten oxå fast det är väldigt lätt att glömma bort att göra dom Flört

Jis: Det tränar du bort sen, jag har gått upp totalt 15 kg det är ännu värre Glad

• Vickan I

strössel - ja det räcker nog med att fråga flera bm på samma mottagning så blir svaren olika...Så är det sedan på bvc också...man lär sig fort att de inte är några facit utan "bara" tycker i mycket dem med.

• strössel
    Vickan I skrev 2011-08-14 12:31:05 följande:
    strössel - ja det räcker nog med att fråga flera bm på samma mottagning så blir svaren olika...Så är det sedan på bvc också...man lär sig fort att de inte är några facit utan "bara" tycker i mycket dem med.
    Kan tänka mig det Flört börjar du längta till BF ? Jag längtar ihjäl mig snart vill det ska gå jättesnabbt nu Glad
  • Kelsson1
    Vickan I skrev 2011-08-14 11:49:24 följande:
    Kelsson - Ja samma här. Blir knäckt av att dra barnvagnen upp för en backe eller ta mig upp för en trappa så vete sjutton hur det ska gå....Lite orolig för det med, särskilt med de saker jag tyckte var jobbiga förra gången också...fick bl.a inga krystvärkar som alla hade tjatat om vilket var stressande och urjobbigt. Men ut får vi dem .
    Får verkligen hoppas att de kommer ut
  • Vickan I

strössel - ja jag längtar massor samtidigt som jag kan panika lite och tänka att nej inte än, behöver lite mer tid med bara ettan först. Men jag skulle absolut inte bli ledsen om bebisen behagade dyka upp säg en två veckor för tidigt .Tiden får mao gärna gå liiite fortare .

• Luella

Här är en till som blir helt slut att dra en vagn i uppförsbacke. Jag orkar inte träna alls, promenader i sakta mak fungerar dock bra. Men jag kan bli anfådd bara av att klä på min dotter på morgonen. Det ska bli en intressant förlossning, fattar inte hur jag ska orka.

För min del får förlssningen gärna starta tidigare den här gången. När jag vältrar mig ur sängen på morgonen och tänker "11 veckor kvar" så känns det som en lång evighet. En för lång evighet.

• Kelsson1

Vet att vi har pratat om det här tidigare men kommer ju inte ihåg något längre.
    Hur var det med Lammskinn, gick det bra med det som finns på IKEA för 229kr? Eller bör man satsa på någon dyrare och varför?

Jag har tillbringat tid med syrran i telefon o gått igenom checklistan för inköp till bebis och det visar sig att förutom förbrukningsgrejor så är det inte mycket vi behöver köpa till . Jag har en snäll syster

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011