• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Ego: Fick raseriutbrott igår kväll på maken för han inte ville prata med magen... Har frågat honom lite nu o då om han inte vill göra det (typ med flera veckors mellanrum) o alltid är det något, han har ont i ryggen, han är trött, han mår illa. Så igår brast det för mig totalt. Vet inte diplomatiskt av mig men känns som alla andra blivande pappor gör det o inte han!

• Lillstint

Kelsson:  Lika samma här! Jag har också sagt till min att han ska prata med magen, alltså på riktigt och nära. Men än har det inte blivit av. Tror det är väldigt lätt att man tar det väldigt personligt å bebbens räkning när inte mannen hela tiden är lika fascinerad och entusiastisk som en själv. Men tror också att det är väldigt vanligt att det är så. Skillnad manligt och kvinnligt troligen.

• Kelsson1

Lillstintis: Jo hela ens liv kretsar ju kring bebis och graviditeten då är det svårt att förstå hur den andre inte bryr sig lika mycket. Menar nu inte att han inte skulle bry sig alls men lika mycket kan han inte göra, han känner ju inte av bebis och hans kropp ändras ju inte. Men ibland brister det för mig bara, får väl skylla på gravidhormoner

• Jis

En fråga, ska på Way out west idag, inte är det någon fara för F? Jag menar jag kommer inte hänga brevid högtalaren å så. Ska stå en bit ifrån. Hoppas att han uppskattar mammas musiksmak (det verkar så :)). Igår hejjade han på mug helavägen från gbg till Tjörn när jag körde mitt i natten. Skönt att ha sällskap eller så kände han min panik till att köra i luften. Ang pappors ovilja att prata m barnet, ladda ner appen babygruppen, där har partner en flik vilket fick min att fatta att det var viktigt att prata m F, det blir dock inte varje kväll :(

• Kelsson1

Jis: Tänkte väl att hur kör du egentligen . Jo läste högt för honom från en gravidtidning idag om hur viktigt det är att hon hör pappans röst också. Hoppas poletten ramlade ner nu...

• strössel

Viksan: Vilken fin gravidmage du har Glad

Kelsson: Grattis till v 24, nu har nästan alla kommit en bit in i graviditeten jättekul Flört hoppas din man vill prata mer med sin bebis det kommer nog ska du se. Min man pratar och sjunger för bebisen Skrattande "lille plutt plutt plutt hoppa över ån tappa tån nåt haha aldrig hört den innan Solig

Ego: Har börjat få värk i underlivet nån som vet om det är vanligt i den här veckan ? Speck, Vickan har ni haft det ?

• Vickan I
    Strössel - Jag har ju haft värk/tyngd i underlivet sedan vecka 13 ungefär....så lite annorlunda för mig. Sedan om det har med ljumskbråcket eller annat att göra vet jag/läkaren ej. Det är nog ganska vanligt med lite värk i underlivet så här mot slutet. Livmodern går ju både ganska långt ner och upp nu och blodvolymen ökar. Känns det svullet också, då kanske det kan vara lite innåtgående åderbråck. Vanligt men ofarligt. Eller så är bara bebisen ivrig och börjar planera att fixera sig tidigt .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • vinterbebis12

Går in i v 18 imorgon och från att ha varit lite tröttare än vanligt har jag senaste dagarna känt mig som en zombie. Vill bara sova. Har läst att det är nu man ska börja känna sig piggare. Någon mer som blivit tröttare i den här fasten?  

• strössel

Tredjemaj: Jag har varit trött hela tiden, så det är nog olika. Har oxå väntat på de veckorna där man ska må toppen men dom veckorna tycks aldrig dyka upp för mig.

Vickan l: Är det vanligt att bebisen fixerar sig så tidigt ? Så som den sparkar känns det som om den ligger rakt över magen känner sparkarna på sidan Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011